Plextor 24/10/40 en audio cd's

Pagina: 1
Acties:

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 23:17

Radeon

Today is a good day to die

Topicstarter
Als ik een audio cd brand op 24 speed duurt dit meestal tussen de 8 a 10 minuten :'( . Deze cd's zijn dan ook nog meestal kleiner als 74 min. Als ik zo hier en daar wat topic leest zie ik allemaal dat iedereen maar 4 minuten dan met fikken. Met data cd's doe ik ook 5 minuten over. Is dit goed of niet??
Cd's worden van de hd gebrand.
Plextor is uitgerust met de 1.02 firmware.

Systeem:
P2 350
256 mb intern
Barracuda 2 HD 7200 rpm

It's never easy.....

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-04 21:27

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ik heb helaas geen antwoord op je probleem, maar ik zou een audio cd nooit op >4 speed branden. Stand alone CD-spelers gaan dan mekkeren of extreem verstoord geluid produceren.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

...misschien je hdd. probeer eerst je hdd eens te defragmenteren. als dat niet helpt, nieuwe hdd aanschaffen :P . en zoals Killemov al zei, audio cdz op 4 speed branden, beterz....

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 11:59 schreef Killemov het volgende:
Ik heb helaas geen antwoord op je probleem, maar ik zou een audio cd nooit op >4 speed branden. Stand alone CD-spelers gaan dan mekkeren of extreem verstoord geluid produceren.
Dit is onzin. Recente tests wijzen aan dat het optimum van moderne branders niet op 4X ligt, maar op een vele hogere snelheid. Dat wil zeggen, je krijgt een betere CD met minder fouten naarmate je sneller brand. Meerder mensen/bladen hebben dit onderzocht en kwamen tot dezelfde conclusie.
Toch gaat het wel eens fout, dit ligt echter niet aan de brandsnelheid, maar aan slechte CD-Recordables of aan het omzetten van MP3 naar AudioCD (als je direct van MP3 naar audio CD brandt). Oplossing is dus: goede CD-R's gebruiken en zelfs eerst je MP3-bestanden omzetten naar WAV alvorens ze te branden.

Hoe zet ik een MP3 om naar een WAV-bestand?
http://cdrfaq.vanbergen.org/?load=III.4.2

Wat zijn goede CD-R's?
http://cdrfaq.vanbergen.org/?load=III.3.4

Willem

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 11:56 schreef hirogene het volgende:
Als ik een audio cd brand op 24 speed duurt dit meestal tussen de 8 a 10 minuten :'( . Deze cd's zijn dan ook nog meestal kleiner als 74 min. Als ik zo hier en daar wat topic leest zie ik allemaal dat iedereen maar 4 minuten dan met fikken. Met data cd's doe ik ook 5 minuten over. Is dit goed of niet??
Cd's worden van de hd gebrand.
Plextor is uitgerust met de 1.02 firmware.
De plextor heeft de eigenschap over te stappen op een lagere brandsnelheid als hij detecteert dat de CD-R de hoge snelheid niet aan kan. Oplossing: fatsoenlijke CD-R's gebruiken (daar zit véél verschil in), zoals Sony, Mitsui en Philips Silver Premium.

Wat er anders aan de hand kan zijn: je probeert een audio CD te branden van MP3 bestanden, maar hij brand zo snel dat het omzetten van MP3 naar WAV niet meer snel genoeg gaat. Oplossing: snellere processor :) of zelf eerst de MP3's omzetten naar WAV (http://cdrfaq.vanbergen.org/?load=III.4.2

veel succes!

Willem

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 23:17

Radeon

Today is a good day to die

Topicstarter
Bedankt Willem volgens mijn is dat het probleem.

It's never easy.....

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 14:31 schreef hirogene het volgende:
Bedankt Willem volgens mijn is dat het probleem.
Graag gedaan :)

Willem
Pagina: 1