[ps2] gt3 vind ik maar 2x nix

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik was helemaal stapel gek op gt2, super race spel. En ben gisteren bij een vriend langs gegaan en die had gt3 gekocht voor zijn nieuwe ps2. Ik zit al een tijdje allerlei demo`s te bekijken en ik wou eigelijk supergraag een ps2 hebben. Maar na een tijdje gespeeld te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat het geluid hard zuigt, de auto`s klinken als stofzuigers. (En dat op een tv van 6000). En je hebt niet echt controle met het sturen, in ieder geval niet de rechtstreekse controle zoals gt2. Ik was dus nogal teleurgesteld. Het ziet er allemaal wel super gelikt uit, maar dat ziet het op een r*t pc ook.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 17:12

Soullie

Planeshift

ach ik wacht gewoon lekker op de PC versie :)..

ik houd niet zo van consoles...

• Alarmnummer
Op woensdag 03 oktober 2001 11:56 schreef Soullie het volgende:
ach ik wacht gewoon lekker op de PC versie :)..

ik houd niet zo van consoles...
Bij een pc vraag je je altijd af bij lang wachten of ie aan het vastlopen is, en een keyboard weegt niet op tegen een joystick (of hoe die krengen ook mogen heten). En je kan lekker in je luie stoel zitten gamen voor de tv.. ipv voor een monitor op een bureau stoel. Pc is niet gemaakt voor games, er mist iets. Console is helemaal oke. En bij de pc heb je per definitie geen controle. Daarom was ik ook helemaal in love op gt2.

• Soullie

Soullie

Planeshift

Pc is niet gemaakt voor games,
mijne wel ;)
en een keyboard weegt niet op tegen een joystick (of hoe die krengen ook mogen heten).
dit heb ik andersom :)
En je kan lekker in je luie stoel zitten gamen voor de tv.. ipv voor een monitor op een bureau stoel.
ik heb een heel relaxte stoel voor mijn monitor staan :D

kijk het is helemaal persoonlijk ik ben een PC gamer... en voor strategy en online shooters hoef je niet bij een PS2 aan te komen :)

en online RPGŽs ook niet :)

dit zijn mijn favo games dus speel ik liever op een PC :).....

kijk het is helemaal persoonlijk want ik zeg zeker niet dat er iets mis is met consoles... ik spreek alleen mijn voorkeur uit

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Mijn pc loopt minder vast als die playstation 2 van jullie hoor, trust me :) . Ik vond het ook een aarszuigspel, maar ik haat PS2 zelf. Geef mij maar mijn lieve pctje O+ .

Steam

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 15:57
Op woensdag 03 oktober 2001 12:05 schreef JeanLucPicard het volgende:
Mijn pc loopt minder vast als die playstation 2 van jullie hoor, trust me :) . Ik vond het ook een aarszuigspel, maar ik haat PS2 zelf. Geef mij maar mijn lieve pctje O+ .
Bovendien maakr die ventilator erg veel herrie, om helemaal maar niet te spreken over die leeskop van die DVD speler.. het lijkt wel of ie krassen maakt op die cdtjes..

• Soullie

Soullie

Planeshift

ik vraag me trouwens af waarom een pc niet voor te gamen zow zijn ???

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 11:53 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik was helemaal stapel gek op gt2, super race spel. En ben gisteren bij een vriend langs gegaan en die had gt3 gekocht voor zijn nieuwe ps2. Ik zit al een tijdje allerlei demo`s te bekijken en ik wou eigelijk supergraag een ps2 hebben. Maar na een tijdje gespeeld te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat het geluid hard zuigt, de auto`s klinken als stofzuigers. (En dat op een tv van 6000). En je hebt niet echt controle met het sturen, in ieder geval niet de rechtstreekse controle zoals gt2. Ik was dus nogal teleurgesteld. Het ziet er allemaal wel super gelikt uit, maar dat ziet het op een r*t pc ook.
Ehm...

Ik heb GT, GT2 en GT3. En als er 2 dingen niet veranderd zijn dan zijn het de besturing en het geluid :), dus ik weet echt niet wat je nou zit te bazelen :?

• Alarmnummer
Ik had gisteren niet de behoefte om zijn nieuwe ps2 mee naar huis te nemen :) Ik vind de besturing behoorlijk langzaam, niet direct. Het reageert niet meteen. Vandaar mijn afknapper.

Verwijderd

Dat heeft helemaal te maken met wat voor wagen je rijd en hoe deze getuned/afgesteld is. Dit geld ook voor het geluid

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

PC niet voor games? Dat valt wel mee hoor. Mijn PC hangt echt niet (zo) vaak en keyboard of joystick speelt prima. Ook gamepads zijn prima voor de PC. En natuurlijk ook stuurtjes. (Bedankt Berry)

Het voordeel van een Console is natuurlijk wel dat het 1 standaard is waar alle games op "moeten lopen". Dus in theorie hoef je niet telkens te upgraden (nieuwe CPU, GeForce 17 etc) om de games te spelen. Maar goed.. Dat is juist ook het probleem met het ouder worder van een console.. nieuwe games kunnen niet mee groeien of beter worden omdat de console het niet meer trekt. Kijk maar naar de PSOne (PSX). Daar lopen sommige games op de limiet van de PSOne/PSX en soms lopen die games wat minder soepel.. of games zien er gewoon niet meer mooi uit in vergelijking met andere/nieuwere consoles (Dreamcast) of PC.

PC's zijn dynamisch.. ze groeien en worden steeds beter en sneller .. en daarmee ook de games. (Of andersom natuurlijk, de games vereisen betere hardware.. ergens tussen deze 2 stellingen ligt de waarheid). Dus nieuwere spellen zullen er ook beter uit zien, mits je je PC "bij houdt".

Consoles zijn wel stabieler omdat ze werken met 1 standaard. Dat is wel een pluspunt omdat het OS en de games stabieler draaien dan op een Windows PC.

Ik ben zelf van mening dat GT3 ook gewoon op een PC moet kunnen draaien.. Zal wel een redelijk zware PC zijn .. alhoewel ik de GT3 grafisch wel mooi vind maar niet super. De objecten om de tracks zijn niet mega-gedetaileerd met super hi-res textures. Maar dat is niet erg, want de resolutie op TV is natuurlijk lager dus dat zie je niet zo.

Een "True conversion" GT3 van PS2 naar PC zal grafisch misschien tegen vallen op 1024x768 of 1200x1600. Maar goed, we maken wat nieuwe 3D objecten en GT3 kan er NOG mooier uitzien op de PC. :) Ik geloof er niet in dat een PC GT3 niet zou kunnen spelen. En GT3 zou ook gewoon net zo speelbaar kunnen zijn.. Alleen je zit niet met je kont op de bank voor de TV want natuurlijk lekker comfy is.

De PC is wel degelijk geschikt voor games.. sterker nog, bepaalde games zullen erg moeilijk op een console te spelen zijn zoals Flightsimulators. Een Falcon 4.0 of FlightSimulator 2002 spelen beter op een PC.

Maar ik denk dat als we HOTAS sticks (Hands on Throttle and Stick) en keyboards aan een Console (PS2 bv) toevoegen dan zullen ook deze games wel te spelen moeten zijn. Alleen dan lijkt het weer meer op een PC en.. de resolutie op de TV is voor dergelijke games niet geschikt. Probeer maar eens de radar-schermen of cockpit instrumenten uit te lezen op een low-res TV beeld.. dat gaat niet echt werken tenzij je met je neus misschien in de TV gaat zitten.

Ook RTS en FPS games lijken me minder op een Console..alhoewel het toevoegen van keyboard en muis aan een console deze games wellicht beter te spelen maken. Echter dat roept het volgende probleem op.. muis.. je zit op de bank. waar laat je die muis? Iedereen die een FPS speelt (Q3A, UT, CS etc) zal direct toegeven dat een muis *HET* control middel is voor een FPS. Een joystick of gamepad zijn minder direct en spelen gewoon.. minder. Iemand die met keyboard speelt zal in een FPS minder snel kunnen reageren dan iemand die met een muis speelt.

Om een beetje af te sluiten :P zou ik zeggen... In theorie zou je op een PC elke console-game goed moeten kunnen spelen, terwijl je op een console niet alle PC games goed zou kunnen spelen..zonder veel PC functionaliteit (dank je Berry) toe te voegen aan de console.

Klein voorbeeld van dat laatste.. wil je een FPS goed op een console spelen dan zou je hier een muis + keyboard voor moeten gebruiken. Dat gaat niet echt op de bank dus dan zetten we de console maar op een buro. Resolutie is ook wel erg laag dus we sluiten er maar een echte monitor op aan ipv een TV.... hmm dat gaat al erg op een PC lijken.

Anders om kan natuurlijk ook.. zo maak ik van mijn PC graag weer een console (SNES) of "spel computer" (C64 en Amiga) door mijn GF2 GTS aan te sluiten op een TV (TV-out) en het gebruik van emulators en mijn digitale Arcade joystick (C64/Amiga stick).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• pica
Tazzman met zijn gebruikelijke wijsheid ;) . Gelukkig hoef ik het allemaal niet te typen >:) .

Steam

• Alarmnummer
Oke.. 1 opmerking:

het maakt niet uit hoe het getekend is, hoe het geluid is. Maar speelbaarheid is alles! Race en arcade games zijn op de pc altijd k*t. Op een ps1 is misschien alles wel snert getekend, maar je hebt echt controle!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Op woensdag 03 oktober 2001 13:58 schreef Alarmnummer het volgende:
Oke.. 1 opmerking:

het maakt niet uit hoe het getekend is, hoe het geluid is. Maar speelbaarheid is alles! Race en arcade games zijn op de pc altijd k*t. Op een ps1 is misschien alles wel snert getekend, maar je hebt echt controle!
al eens een (PC)race game gedaan met force feedback stuur ?? :)

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Op woensdag 03 oktober 2001 14:06 schreef Soullie het volgende:

[..]

al eens een (PC)race game gedaan met force feedback stuur ?? :)
Ja en dan vooral een rally spel, dat roeleert B-) Stuiter, stuiter, bam, bam... :9

• Soullie

Soullie

Planeshift

wat ik wel jammer vind is dat er geen goeie vecht games op de PC zijn...

na MK4 (flop) is eigenlijk geen enkel moderne fight game op de pc verschenen :( :(

Verwijderd

tazzman slaat de spijker op z'n kop met feiten ipv te gaan zitten flamen :)

• Speedy
  • Laatst online: 07:29
Pak de Ford GT40 en zeg nog is dat het kut geluid is :)
En van de besturing, in het begin heb je alleen maar van die slechte wagens, die komen idd de bocht amper om, maar pak een GT of een F1 en het is gewoon perfect :9

Flickr | Lego collectie

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Komt GT3 ook op de PC dan :?

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 oktober 2001 14:09 schreef Soullie het volgende:
wat ik wel jammer vind is dat er geen goeie vecht games op de PC zijn...

na MK4 (flop) is eigenlijk geen enkel moderne fight game op de pc verschenen :( :(
moet jij maar s opletten als OMF 2 klaar is :9~

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

*buig* Dank u voor uw vriendelijke woorden. Was overigens geschreven in samenwerking met mijn mede-collega en gamer Berry. :)

Gameplay is voor mij 90% van het spel maar ik wil grafisch ook wat. Bijvoorbeeld Grand Prix 3. GP3 heeft een goede gameplay (is helaas niet zo realistisch als GPL!!!) maar grafisch is het nogal erhm.. tja niet zo. Ik zou dan ook graag wat betere grafisch hebben ! :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Besturing verschilt (zoals al eerder genoemd) heel erg per auto. Daarbij ligt het er ook maar net aan of die auto getuned is ja of nee.

(Trouwens, voor zover ik weet is die hele 'feel' van die besturing niet verranderd. Misschien stel jij je het verleden rooskleuriger voor dan het is? >:) )

• Alarmnummer
Op woensdag 03 oktober 2001 17:20 schreef kixor het volgende:
Besturing verschilt (zoals al eerder genoemd) heel erg per auto. Daarbij ligt het er ook maar net aan of die auto getuned is ja of nee.

(Trouwens, voor zover ik weet is die hele 'feel' van die besturing niet verranderd. Misschien stel jij je het verleden rooskleuriger voor dan het is? >:) )
Vrijdag voor het laatst zitten gt2`en dus denk niet dat ik het in die korte tijd helemaal de hemel in heb kunnen prijzen :)

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Misschien ben je kort van geheugen ;)

Anyway, GT3 moet je even een tijdje spelen zodat je wat andere banen krijgt en je auto beetje tweaken kan. Dan pas word het ECHT leuk :).

• Alarmnummer
Op woensdag 03 oktober 2001 21:18 schreef kixor het volgende:
Misschien ben je kort van geheugen ;)

Anyway, GT3 moet je even een tijdje spelen zodat je wat andere banen krijgt en je auto beetje tweaken kan. Dan pas word het ECHT leuk :).
Het gekke is dat ik dat dus van iedereen hoor. Er zal wel een reden voor zijn :) misschien een paar mensen gek, maar niet iedereen (alhoewel we hier wel op tweakers zitten :P )

Ik ga het vrijdagavond misschien nog even spelen (vriend van me die was goed kwaad dat ik het spel niets vond en wou kostte wat het kost dit uit mijn hoofd racen). Misschien dat ik mijn mening kan herzien.. zou wel leuk zijn, kan ik ook weer een fijn gamen (PS Gamen op PC zuigt!! altijd bang dat ie crashed... gecopieerde games :) )

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 21:24 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Het gekke is dat ik dat dus van iedereen hoor. Er zal wel een reden voor zijn :) misschien een paar mensen gek, maar niet iedereen (alhoewel we hier wel op tweakers zitten :P )

Ik ga het vrijdagavond misschien nog even spelen (vriend van me die was goed kwaad dat ik het spel niets vond en wou kostte wat het kost dit uit mijn hoofd racen). Misschien dat ik mijn mening kan herzien.. zou wel leuk zijn, kan ik ook weer een fijn gamen (PS Gamen op PC zuigt!! altijd bang dat ie crashed... gecopieerde games :) )
De eerste keer dat ik het speelde had ik ook het idee dat er wat veranderd was... maar dan op een goede manier, vind de controle die je op hoge snelheid/kritieke momenten hebt net iets beter en soepeler....but that's me :)

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Gaap, standaard discussie hiero...

PC vs PS2

conclusie : Appels met peren vergelijken. De twee apparaten zijn voor totaal verschillende doeleinden ontworpen. Een console is voor games en een brute pc is voor appz en firstpersonshooters e.d. (geen UT met PS2 graag :r). Er is nog geen racespel op de PC wat de uitgebreidheid en realisme van GT3 benadert. Wist je dat GT3 iets van 3,63GB groot is?

Ik heb zelf een brute PC + een PS2. Ze vullen elkaar perfect aan. Basta. Vechtgames en racespellen op PS2 en appz en fps-en op PC :)

Afkraken van iets is een beetje sneu. Als je beide hebt begrijp je dat het 2 compleet verschillende principes zijn.

My 2 cents...

• pica
Ja dus PC roelt en Console SUX >:) :P

Steam

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op woensdag 03 oktober 2001 23:49 schreef JeanLucPicard het volgende:
Ja dus PC roelt en Console SUX >:) :P
|:(

Dit is een grapje, ik zie het, maar besef wel dat sommigen zich hier ontzettend aan storen. Ik zie btw geen onderbouwde argumenten in het stukje wat je hier net neerkwakt.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op de Frontpage had ik je -1 Flamebait gegeven :P

• pica
Op woensdag 03 oktober 2001 23:53 schreef EquiNox het volgende:
Op de Frontpage had ik je -1 Flamebait gegeven :P
Pff en ik vond je icoontje nog wel zo startrek ;)

Geen argumenten nodig, staat bij tazzmans reply al.
Marja... ik heb in deze draad ook nog niet echt serieus gereageerd, want dit soort topics slaan simpelweg nergens op.

Steam

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op woensdag 03 oktober 2001 23:57 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

Pff en ik vond je icoontje nog wel zo startrek ;)
Ok, vooruit : +1 inzichtvol >:)

• pica
Op woensdag 03 oktober 2001 23:59 schreef EquiNox het volgende:

[..]

Ok, vooruit : +1 inzichtvol >:)
:P

Steam

• rb338
  • Laatst online: 05-01-2025
Nog maar eens vragen dan:

Komt GT3 eigenlijk wel op de PC uit :?

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op donderdag 04 oktober 2001 00:03 schreef rb338 het volgende:
Nog maar eens vragen dan:

Komt GT3 eigenlijk wel op de PC uit :?
GT1 en GT2 zijn er niet op uitgekomen, dus GT3 ook niet denk ik... weet ik wel voor 100% zeker trouwens.

• Alarmnummer
Heb het gisteren nog een tijdje gespeeld, ik vind de controls nog steeds niks. Vind de controls van gt2 stuk beter, snap niet dat ik de enigste ben die daar last van heeft. Wou dat ik gt3 leuk vond om te spelen :( en :'(

Wie heeft nog een ps1 met gt2 te koop? :P

Verwijderd

GT3 minder in besturing?! :? Nou ben ik helemaal in de war... Ik vind de bediening ERRUG goed. Zeker bij rallyen is het veel beter geworden. En als je een beetje kunt tunen (en je hebt er een broer bij die heeeeeeeeeel goed kan tunen, maar niet kan rijden), dan heb je een geweldige auto, stuur je lekker door alle bochten en speel je het met gemak en fun uit (behalve endurance... 100 rondjes rijden, moet je daar nou echt Japans voor zijn om dat leuk te vinden?).

• Alarmnummer
Rally is wel lachen, maar het gaat eigelijk om het 'echte' racewerk. En ik heb al met een hele lading auto`s gereden. Met standaard auto`s uit de a b c en s klasse, maar ook met getuunde wagens. Iedereen vond die auto`s super lekker rijden, maar ik vind het langzaam sturen en niet direct. Grrr... wou dat ik gt3 leuk vond, heb ik ook eens een leuke game om te spelen.

Verwijderd

Je moet het sturen van een auto echt gewoon zelf aanpassen, zoek een guide op internet (sorry, ik weet er geen URL van, ik heb zelf zo'n dik boekwerk) ofzo, dan kan je het helemaal naar je wensen aanpassen, want sturen kan je echt heeeeeeel erg direct maken als je wilt (of er is iets mis met ofwel je PS2 ofwel je GT3 DVD).

• Speedy
  • Laatst online: 07:29
Gewoon een F1 winnen en je hoeft je niet meer druk te maken om besturen >:)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1