Wat is jouw mening :Water of lucht?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Wat heb jij liever? Koolance, Vapochill, luchtkoeling, phase change, water, water met peltier, water met reservoir, water met meerdere kringen, spui het er maar uit.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Waterkoeling met resevoir en een radiator :)
ben al bezig met het maken van een radiator...
blokjes,pomp en reservoir in de bestelling :)

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

waterkoeling lijkt me wel leuk, maar een drupje water is genoeg om je hardware te mollen :r

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Water Cooling

heb nu water colling met reservoir.
maar ben het nu aan het om zetten om zonder reservoir,
dat scheelt ruimte en gewicht alleen het vullen is meer werk :) moet nu nog alleen een T-stukje halen

dus werwacht daar nog een keer pic van ;)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Water omdat het geen herrie maakt :)
Ik gebruik nu nog lucht omdat het veel goedkoper is en ook niet veel herrie maakt, bij mij tenminste maakt mijn disk meer herrie dan de waaiers.

Powered bij meergranenbrood.

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 09:38

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Water koeling met radiator + peltier en een bond erbij :) maareuh die bong is er nog niet :+

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

butaangas >:) >:) >:)

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:35

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Heeeeel veeel lucht :+

Tweakers Discord

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op woensdag 03 oktober 2001 12:08 schreef picobyte het volgende:
Water omdat het geen herrie maakt :)
Ik gebruik nu nog lucht omdat het veel goedkoper is en ook niet veel herrie maakt, bij mij tenminste maakt mijn disk meer herrie dan de waaiers.
Waarom zou water geen herrie maken? Wel eens bij een waterval in de buurt geweest? :D

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Lucht

3 x 80mm Enermax fans intake
2 x 80mm Enermax fans outtake
1 x 92mm Maxflow fan outtake
Goldenorb op CPU
Blue orb op vidkaartje.

Nou nog temps zeker.
Zal eens kijken voor jullie.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
gewoon simpel luchtkoeling..

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Waterkoeling met Waterwetter, 2x 172 watt peltier, recevoir, oversized radiator met 4 120mm panaflows. Consum made bloke met sicce pomp.

Mijn waterkoeling in spe

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:02
Waterkoeling vindt ik steeds interresanter worden. Die windmolens van tegenwordig maken wel een teringherrie :(
Maar heb grote nadeel van water blijft nog steeds de kans op lekkage, en daar is m'n hardware toch net ff te duur voor om dat risico te nemen.
Ik zou denk overstappen op water als er wat meer van die standaart watergekoelde kasten komen die laatst op de frontpage stond. Die was wel gaaf, maar wel duur :(

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Ik heb nu 13 (!!!!) fan's in m'n pc, waarvan 8 aan de DigiDoc 5, en ik moet zeggen dat dit heeeerlijk bevalt! De proc (PIII 500 @ 550) blijft onder de 30 graadjes B-)!! Maarja, daar staat tegenover, dat als alle fans aanstaan, dit wel 50 dB maakt, maarja, een leuk mp3tje over m'n 7 :9~ speakers zorgt ervoor dat je dat ook niet meer hoort.....
Voor mij dus voorlopig luchtkoeling!!

Verwijderd

Denk dat je alleen goed kan vergelijken op het moment dat je EN waterkoeling hebt (gehad) EN luchtkoeling.
Alle mensen die waterkoeling roepen, en het systeem nog aan het bouwen zijn, roepen niets anders dan Ik ben bezig met waterkoeling en ik hoop dat het rulez anders ben ik voor j. Lul bezig

Trouwens, ik ben in een overclockers situatie of een absolute eis voor stilte voor een waterkoeling. Voor een low en pc of een gematigd budget of complete desinteresse in je pc, en eigenlijk z'n beetje alle andere gevallen, voor luchtkoeling.

Owja een pc met waterkoeling is niet superieur aan luchtkoeling, kijk maar eens naar het budget, en wat je voor die waterkoeling aan extra hardware zou kunnen kopen.

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 11:59 schreef Cozm0 het volgende:
waterkoeling lijkt me wel leuk, maar een drupje water is genoeg om je hardware te mollen :r
Niet noodzakelijk. als het weer is opgedroogt werkt het vaak wel weer.

Dat hangt er natuurlijk ook af van hoe zuiver het water is.
Als het vervuit is zodat het goed geleid maak je wel lekker kortsluiting ja.

Verwijderd

Ik hou het bij knutselen met innovatieve luchtkoel-ideeën.

1 120mm intake
2 80mm outtakes
Enermax voeding met 92mm kast-intake en 80mm outtake

1 80mm (Delta) gebruik ik icm. een afzuigkapslang om de lucht van mijn CPU direct de kast uit te jagen. Verder wil ik nog gaan klooien met een goed koelblok en zo'n fantrechter om een 80mm of 92mm fan op een 60mm koelblok te proppen als vervanging voor mijn SuperOrb.

Op dit moment nog niet echt innovatief, maar het komt eraan >:)

Verwijderd

waterkoeling met koeltoren. dus koelen met water onder de omgevings temp. :9~

Verwijderd

Niet zieken over geluidjes uit je bakkie :Y) , lucht en liefst zo beel mogelijk >:) Delta hp's, bleu orbs, homemade koelblokken die niet airflow optimaal zijn (maar het wel doen,) helemikmak er in :D

verder voor rest niets...
alhoewel....;)
lichtjes, regelknopjes, uitkijkraampjes naast de zit mwaaha niets mis mee,
tweakgreetz to everybody in Got

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:35

Epsilon

als ik zelf mocht kiezen: vapochill

als ik het zelf moet betalen: waterkoeling met zonder pelt, en met radiator. Allemaal in de kast gebouwd natuurlijk, wel zo netjes nl.

Ik ben er mee bezig:)

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 15:14 schreef epsilon het volgende:
als ik zelf mocht kiezen: vapochill

als ik het zelf moet betalen: waterkoeling met zonder pelt, en met radiator. Allemaal in de kast gebouwd natuurlijk, wel zo netjes nl.

Ik ben er mee bezig:)
Wat is het nou??
Wil je nou wel of niet een pelt?

Verwijderd

Water + Peltier, heb het zelf ook en het werkt perfect ( afgezien van de condens als je je socket niet goed luchtdicht maakt ) :)

Greetz

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Watercooling zonder reservoir en peltier, wel grote radiator, alles in kast ingebouwd :)

Ben er nu mee bezig en ik hoop dat het rulez!!! ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Tja, eigenlijk is waterkoeling ook gewoon een vorm van luchtkoeling.. (je gebruikt het water alleen als transportmiddel.. De radiator is de luchtkoeler, en om een beetje performance eruit te halen moet je daar toch weer een fan op zetten!)
Het heeft alleen een grotere oppervlakte als de standaard luchtkoeling..

Ow, en of 1 drupje water je systeem kan mollen?? Ik hoop het niet, maar daar kan ik binnenkort meer info over geven.. (m'n systeem ligt nu te drogen... Had een lekje in een slang :'(. Het was overigens wel meer als 1 drupje)

Verwijderd

Voor serieus overclocken kan je natuurlijk niet zonder waterkoeling ... Het verschil tussen luchtkoeling en waterkoeling vind ik niet zo spectaculair (qua temperatuur dan) wanneer je ook nog peltiers hebt begint het pas egt interesant te worden ..

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:55

RvV

Ik heb nu waterkoeling. Achteraf gezien had ik liever een hoop geld in mijn zak gehouden en een koelblok met fan op mijn cpu gekocht.

Y'24

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 13:22 schreef merijnen het volgende:
Ik heb nu 13 (!!!!) fan's in m'n pc, waarvan 8 aan de DigiDoc 5, en ik moet zeggen dat dit heeeerlijk bevalt! De proc (PIII 500 @ 550) blijft onder de 30 graadjes B-)!! Maarja, daar staat tegenover, dat als alle fans aanstaan, dit wel 50 dB maakt, maarja, een leuk mp3tje over m'n 7 :9~ speakers zorgt ervoor dat je dat ook niet meer hoort.....
Voor mij dus voorlopig luchtkoeling!!
:? :? :? :? :? :?

Me pa's PIII600 word 35 graden met 1 simpele cooler!
Hoe kan dat dat dan? :?
Pagina: 1