Ik heb hier 2 tabellen...in de ene tabel staan allemaal bedrijven met een BDR_ID deze tabel heeft een relatie
met een andere tabel waarin de abonnementen van dat bedrijf staan (de twee tabellen zijn dus gerelateerd op BDR_ID), een bedrijf kan meerdere abonnementen hebben. Deze abonnementen kunnen actief zijn of niet actief zijn (0 of 1, true or false). Een bedrijf kan ook helemaal geen abonnementen hebben of gehad hebben en staat dan dus nog niet met zijn BDR_ID in de tabel met abonnementen.
Nu wil ik et volgende bereiken met SQL:
Alle bedrijven waarvan het BDR_ID niet in de tabel met abonnementen voorkomt EN alle abonnementen die geen actieve abonnementen hebben, dus waar alle abonnementen van dat bedrijf op 0 staan...
iemand een mooie oplossing voor dit probleem?
ik krijg namelijk nu alleen maar de bedrijven waarvan 1 of meer van de abonnementen op actief=0 staat maar ik moet dus alleen de bedrijven hebben waarvan ALLE abonnementen op actief=0 staan.....BVD
Nu wil ik et volgende bereiken met SQL:
Alle bedrijven waarvan het BDR_ID niet in de tabel met abonnementen voorkomt EN alle abonnementen die geen actieve abonnementen hebben, dus waar alle abonnementen van dat bedrijf op 0 staan...
iemand een mooie oplossing voor dit probleem?
ik krijg namelijk nu alleen maar de bedrijven waarvan 1 of meer van de abonnementen op actief=0 staat maar ik moet dus alleen de bedrijven hebben waarvan ALLE abonnementen op actief=0 staan.....BVD