Upgraden AWE32 - SB-LIVE de moeite waard??

Pagina: 1
Acties:

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Ik ben al jaren de trotse bezitter van een Soundblaster AWE32 met 8mb geheugen. Ik ben er altijd erg tevreden over geweest, maar nu vraag ik me af of het de moeite is te upgraden naar een SB Live 5.1 of iets dergelijks.

Ik heb aan mn geluidskaart een dolby surround receiver hangen en kan dus (denk ik) de 3 extra kanalen niet gebruiken.

Mn vraag dus: is upgraden de moeite waard??

Specs | Audioscrobbler

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Zeker weten! Maar koop dan liever een Audigy! Het verschil met je AWE32 zal verschrikkelijk groot zijn! :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 11:21 schreef ErectionJackson het volgende:
Zeker weten! Maar koop dan liever een Audigy! Het verschil met je AWE32 zal verschrikkelijk groot zijn! :)
Hoezo verschrikkelijk groot?... qua geluidskwaliteit (lijkt me niet) of wat?

Specs | Audioscrobbler

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 11:58
geluidskwaliteit en ook processor belasting zal beter zijn.

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 11:30 schreef weareborg het volgende:
geluidskwaliteit en ook processor belasting zal beter zijn.
Processor belasting kan ik me zeker iets bij voorstellen... Maar hoezo is de geluidskwaliteit beter?

Specs | Audioscrobbler

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Het enige waar je wat aan zou kunnen hebben is ondersteuning voor 48kHz samplefrequenties. Die komen veel voor in films (DVD en DivX).

Voor games is EAX misschien wel leuk, maar alleen als je 4 speakers hebt plus een 4 kanaals versterker.

Je hebt een dolby-surround receiver, en misschien ook wel 5 boxjes, maar daar kan een SB live (al dan niet 5.1) niks mee. Dan zou je een dolby-digital versie moeten hebben.

Ach.. als je bij informatique (als ze nog steeds die aanbieding hebben) een SBLive5.1 besteld voor 99 piek kan je je geen buil vallen.

De geluidskwaliteit is sinds de SB16 niet wezenlijk vooruit gegaan bij creative. Maar je daarover geen illusies.

Siditamentis astuentis pactum.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 22:47
Meerdere geluiden tegelijk afspelen vond ik een verademing toen ik overstapte! Lekker MP3'tjes draaien tijdens het gamen enzo. Kon ik toen met m'n AWE niet, kan zijn dat de huidige drivers het wel kunnen, maar dan gebeurt het softwarematig en dat kost weer CPU.

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Kijk hier heb ik wat aan... eigenlijk heeft t dus weinig tot geen nut om up te graden (voor EAX doe ik t niet, heb t bij verschillende mensen gehoord en ik vind t alleen een leuk speeltje).

Specs | Audioscrobbler

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 11:41 schreef Arzie het volgende:
Meerdere geluiden tegelijk afspelen vond ik een verademing toen ik overstapte! Lekker MP3'tjes draaien tijdens het gamen enzo. Kon ik toen met m'n AWE niet, kan zijn dat de huidige drivers het wel kunnen, maar dan gebeurt het softwarematig en dat kost weer CPU.
Hmmz ik kan gewoon meerdere geluiden afspelen tegelijk met drivers die nog voor windows 95 bedoeld zijn.. Ligt dit niet gewoon aan directsound?

Specs | Audioscrobbler

• Metzie
  • Laatst online: 18-08 08:45

Metzie

Nyaano !

Op woensdag 03 oktober 2001 11:14 schreef Sappie het volgende:
Ik ben al jaren de trotse bezitter van een Soundblaster AWE32 met 8mb geheugen. Ik ben er altijd erg tevreden over geweest, maar nu vraag ik me af of het de moeite is te upgraden naar een SB Live 5.1 of iets dergelijks.

Ik heb aan mn geluidskaart een dolby surround receiver hangen en kan dus (denk ik) de 3 extra kanalen niet gebruiken.

Mn vraag dus: is upgraden de moeite waard??
Ik ben ook een trotse bezitter van een AWE32 met 8mb onboard, binnenkort ga ik een nieuwe pc kopen (amd) en daar zal waarschijnlijk geen isa meer opzitten.

Als ik de kans had zou ik me AWE 32 gewoon meenemen naar me nieuwe pc. Buiten wat grappige foefjes is een SB live niet beter als een AWE32 (vind ik)

Mocht je toch upgraden gooi dan die AWE 32 niet weg, die dingen roeleren in in kleine systemen als je nog eens wat oude spellen uit de kast wilt trekken (Settlers2, FF7, Duke nukem 3d, etc)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Op woensdag 03 oktober 2001 11:35 schreef Varienaja het volgende:

De geluidskwaliteit is sinds de SB16 niet wezenlijk vooruit gegaan bij creative. Maar je daarover geen illusies.
Het geluid dat uit je soundblaster komt zal waarschijnlijk niet veel anders klinken als dat van de oude soundblasters, maar ik hoor wel een duidelijk verschil in ruisverhouding tussen mijn awe64 en mijn sb live. Als ik bij het volume control alle ingangen niet mute dan komt er bij mijn awe64 toch best wel veel ruis door mijn speakers. Bij mijn sb live hoor ik dan nog steeds vrij weinig ruis, dus dat maakt nog wel wat uit.

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 11:46 schreef Metzie het volgende:

Mocht je toch upgraden gooi dan die AWE 32 niet weg, die dingen roeleren in in kleine systemen als je nog eens wat oude spellen uit de kast wilt trekken (Settlers2, FF7, Duke nukem 3d, etc)
Idd.. vroeger toen ie nog in mn 386 zat kon ik gewoon met 32 kanalen impulse trackeren! Die emu-chip deed gewoon al t werk

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

ik hoor dat er nog wel een verschilletje zit: Er zit op die ouwe kaarten een chippie om ruis tegen te gaan. op de nieuwe (sblive igg) niet. Dus het kan zijn dat je meer ruis hebt. Verder :P kaartje, maar ik zou ook voor een sb Audblablaa gaan.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op woensdag 03 oktober 2001 12:19 schreef gilseboer het volgende:
ik hoor dat er nog wel een verschilletje zit: Er zit op die ouwe kaarten een chippie om ruis tegen te gaan. op de nieuwe (sblive igg) niet. Dus het kan zijn dat je meer ruis hebt. Verder :P kaartje, maar ik zou ook voor een sb Audblablaa gaan.
waarom is iedereen zo'n audigy-fanaat?
de audigy-player kost 3 keer zoveel als de 5.1-player en heeft echt maar heel weinig voordelen tov de 5.1
je zou op zn minst toch verwachten dat ze A3D-ondersteuning zouden krijgen...maar nee hoor :(

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 12:58 schreef Moody het volgende:

[..]

waarom is iedereen zo'n audigy-fanaat?
de audigy-player kost 3 keer zoveel als de 5.1-player en heeft echt maar heel weinig voordelen tov de 5.1
je zou op zn minst toch verwachten dat ze A3D-ondersteuning zouden krijgen...maar nee hoor :(
A3D is nou eenmaal concurrent (vortex) en als creative dit niet ziet als een serieuze bedreiging en hun eigen spul zo geweldig vind zal dat niet gebeuren. En ja je hebt gelijk, een audigy is misschien wel niet nodig, maar hij heeft leuke nieuwe features en dan kun je weer een tijdje mee. 5.1 is namelijk niet zo nieuw (dat kun je wel zegge als het bijna op elke standaard mobo zit geintegreed :) )

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op woensdag 03 oktober 2001 11:43 schreef Sappie het volgende:

[..]

Hmmz ik kan gewoon meerdere geluiden afspelen tegelijk met drivers die nog voor windows 95 bedoeld zijn.. Ligt dit niet gewoon aan directsound?
ja

dit kan gewoon met vrijwel elke 16 bits geluidskaart

Voor de mensen die meteen een Audigy oid aanraden voor iemand zoals ik die alleen maar mp3s luistert en Divx-jes kijkt
dat heeft totaal geen nut want de geluidskwaliteit is echt niet beter, en anders minimaal.
Je betaalt voornamelijk voor de extra opties die de kaart heeft, niet voor de prachtige geluidskwaliteit.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik NIET de audigy kopen. Zonde van het geld. Als je gewoon goed geluid wil hebben, zou ik of je oude blijven gebruiken (indien mogelijk(als je upgrade naar een nieuwe OS werkt die waarscheinlijk niet meer)) of een SB16.

De SB16 werkt goed en kost bijna niks.

Als je een nieuwe versterker gaat kopen zou ik wel voor de 5.1 Live kiezen.

Enne Sinds de deze week is de 5.1 Live by Mycom ook FL 99.- B-)

• ErectionJackson

ErectionJackson

De AWE32 ruist gewoon veel te veel voor een geluidskaart. Ik heb m zelf ook gehad en ik ben blij met m'n nieuwe Audigy. Voor maar 143 piekjes fantastisch clean geluid voor dit geld. De AWE32 is gewoon echt minder vergeleken bij deze kaart.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36

Wallie

Herr

Ik denk dat die piekjes Euro's zijn he...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Ik heb zelf ook een AWE32 gehad en idd, dat dingt ruist als de tering t.o.v. een Live! Maar niet alleen daarom ga je er op vooruit, want de nieuwe soundfont/soundbank mogelijkheden ga je er toch echt wel flink op vooruit. Waar de AWE32 zijn eigen wavetable had kun je nu je eigen geluiden in de software wavetable zetten, die gewoon veel beter klinken dan het standaard 512KB setje van de AWE32. (Al vind ik die wel leuker klinken bij die ouwe dos-games, komt natuurlijk ook omdat ik die gewend ben!!!)

Je moet er dus wel rekening mee houden dat je ook meer intern geheugen moet hebben, want de Live! neemt dat in beslag. In dit geval is de software wavetable echt wel een verbetering van de (matige :)) hardwarematige wavetable van de AWE32.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op woensdag 03 oktober 2001 22:42 schreef Wallie het volgende:
Ik denk dat die piekjes Euro's zijn he...
Nee piekjes :)

• dBA

dBA

:9~ Waar???

• ErectionJackson

ErectionJackson

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 02:38 schreef dB_A_ het volgende:
Ik heb zelf ook een AWE32 gehad en idd, dat dingt ruist als de tering t.o.v. een Live! Maar niet alleen daarom ga je er op vooruit, want de nieuwe soundfont/soundbank mogelijkheden ga je er toch echt wel flink op vooruit. Waar de AWE32 zijn eigen wavetable had kun je nu je eigen geluiden in de software wavetable zetten, die gewoon veel beter klinken dan het standaard 512KB setje van de AWE32. (Al vind ik die wel leuker klinken bij die ouwe dos-games, komt natuurlijk ook omdat ik die gewend ben!!!)

Je moet er dus wel rekening mee houden dat je ook meer intern geheugen moet hebben, want de Live! neemt dat in beslag. In dit geval is de software wavetable echt wel een verbetering van de (matige :)) hardwarematige wavetable van de AWE32.
Ik kan in mn AWE32 met 8 mb geheugen gewoon mn eigen wav'jes zetten mbv vienna.. Ook 8 mb soundfont banken kan ik er gewoon inladen. Dus je bent echt niet gebonden aan t 512kb setje van de awe32

Specs | Audioscrobbler

• dBA

dBA

Nee, dat weet ik, ik had zelf ook er iets meer op geprikt, maar je bent toch wel gebonden aan die 8MB. Ik bedoel, ik heb er nu een 64MB Soundfont inhangen die echt te gek klinkt. (Heb trouwens ook alleen een piano van 32MB)

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op donderdag 04 oktober 2001 10:42 schreef dB_A_ het volgende:
Nee, dat weet ik, ik had zelf ook er iets meer op geprikt, maar je bent toch wel gebonden aan die 8MB. Ik bedoel, ik heb er nu een 64MB Soundfont inhangen die echt te gek klinkt. (Heb trouwens ook alleen een piano van 32MB)
Ik heb een piano van 70MB :9~ En ook 1 van 1GB! Maar die kan ik niet inladen :D

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op donderdag 04 oktober 2001 10:39 schreef Sappie het volgende:

[..]

Ik kan in mn AWE32 met 8 mb geheugen gewoon mn eigen wav'jes zetten mbv vienna.. Ook 8 mb soundfont banken kan ik er gewoon inladen. Dus je bent echt niet gebonden aan t 512kb setje van de awe32
8 MB is veeeeeeeeeeeel te weinig als je er professionele samples in wilt kunnen zetten.

Ik merk dat je twijfelt. Als je twijfelt moet je het niet doen. En je moet je ook niet over laten halen. Als jij tevreden bent met wat je hebt, moet je niets nieuws kopen. Anders ben je er ook niet echt blij mee als je t gekocht hebt. Koop pas iets nieuws als je denkt dat t echt een verbetering is!

• Sappie

Sappie

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 10:49 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

8 MB is veeeeeeeeeeeel te weinig als je er professionele samples in wilt kunnen zetten.

Ik merk dat je twijfelt. Als je twijfelt moet je het niet doen. En je moet je ook niet over laten halen. Als jij tevreden bent met wat je hebt, moet je niets nieuws kopen. Anders ben je er ook niet echt blij mee als je t gekocht hebt. Koop pas iets nieuws als je denkt dat t echt een verbetering is!
8 mb is zeker te weinig voor professionele samples, maar ik ben dan ook geen muzikant ofzo... deed t vroeger best vaak (keyboardje aan me geluidskaart hangen), maar ik kan toch voor geen kut keyboard spelen... :)

Specs | Audioscrobbler

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Op woensdag 03 oktober 2001 22:23 schreef ErectionJackson het volgende:
De AWE32 ruist gewoon veel te veel voor een geluidskaart. Ik heb m zelf ook gehad en ik ben blij met m'n nieuwe Audigy. Voor maar 143 piekjes fantastisch clean geluid voor dit geld. De AWE32 is gewoon echt minder vergeleken bij deze kaart.
Voor 143,- koop ik geen Audigy bij Queeen Systems (ik zou hem draar trouwens zowiezo niet kopen als ik de shop survey zie)

265,- d8 ik gezien te hebben.

(ik heb ff gekeken, het is niet de player, maar een MP1, die ken ik niet)

Verwijderd

285,-- by Informatique

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 10:53 schreef Sappie het volgende:

[..]

8 mb is zeker te weinig voor professionele samples, maar ik ben dan ook geen muzikant ofzo... deed t vroeger best vaak (keyboardje aan me geluidskaart hangen), maar ik kan toch voor geen kut keyboard spelen... :)
Die AWE 32 ruist als de klere
De Live ruist veel minder.
Koop anders gewoon een terratec
Pagina: 1