Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
je bent wel lekker duidelijk! Als je je blok zelf wil maken kan je beter eerst even zoeken, er zijn veel topics over geplaatst ..
Verwijderd
wat dacht je hier van 
[topic=230704/1/100]
koper voor blokje, radiareur vd sloop, pomp van dierenwinkel, enz
[topic=230704/1/100]
koper voor blokje, radiareur vd sloop, pomp van dierenwinkel, enz
ik ben ook bezig met een low budget WC-project (althans, ik moet nog beginnen) 
radiator haal ik van de sloop
pompje van de bouw/hobbymarkt
slangen en klemmen ook
reservoir bij de blokker/xenos
waterblok wil ik zelf gaan maken, ik had een ontwerpje liggen, ff zoeken...
radiator haal ik van de sloop
pompje van de bouw/hobbymarkt
slangen en klemmen ook
reservoir bij de blokker/xenos
waterblok wil ik zelf gaan maken, ik had een ontwerpje liggen, ff zoeken...
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Verwijderd
Het waterblokje is uiteindelijk het meest lastige.
Een eenvoudige oplossing is door met een kolom boor te gaan boren, solderen of iemand ff wat te laten Vrezen. Maar het blijft vrij lastig. 2e hands kopen is eigenlijk makkelijker. (goh dat was precies de beschrijving van mijn voorgeschiedenis)
Een eenvoudige oplossing is door met een kolom boor te gaan boren, solderen of iemand ff wat te laten Vrezen. Maar het blijft vrij lastig. 2e hands kopen is eigenlijk makkelijker. (goh dat was precies de beschrijving van mijn voorgeschiedenis)
tadaa,

ja, dat zie je goed, uitstekend PAINT-werk
Omdat ik alleen beschikking heb over een kolomboor dacht ik eraan om het kanaaltje rondje voor rondje uit te boren, dit levert extra contactopppervalk op en extra turbulentie. De stippellijn aan de onderkant is een gat dat er dwars (horizontaal) ingeboord wordt om een temperatuurssensor in te stouwen. Verder wordt het blok met 4 bouten op de gaten van het mobo bevestigd.
is dit een beetje haalbaar (en ja, ik ben best bereid wat bloed, zweet en tranene te offeren voor het uitboren...)

ja, dat zie je goed, uitstekend PAINT-werk
Omdat ik alleen beschikking heb over een kolomboor dacht ik eraan om het kanaaltje rondje voor rondje uit te boren, dit levert extra contactopppervalk op en extra turbulentie. De stippellijn aan de onderkant is een gat dat er dwars (horizontaal) ingeboord wordt om een temperatuurssensor in te stouwen. Verder wordt het blok met 4 bouten op de gaten van het mobo bevestigd.
is dit een beetje haalbaar (en ja, ik ben best bereid wat bloed, zweet en tranene te offeren voor het uitboren...)
Als je niet met peltiers gaat werken, kun je gewoon eenvoudig een bestaande luchtkoeler ombouwen tot waterblok..
Heb ik zelf ook gedaan, en koelt goed genoeg.. Gewoon de zijkanten dichtmaken (in mijn geval een alu blokje, waarbij ik gewoon alu strip tegen de zijkant heb gelijmd met epoxylijm). Deksel met aansluitingen erop, en klaar..
Heb ik zelf ook gedaan, en koelt goed genoeg.. Gewoon de zijkanten dichtmaken (in mijn geval een alu blokje, waarbij ik gewoon alu strip tegen de zijkant heb gelijmd met epoxylijm). Deksel met aansluitingen erop, en klaar..
dat kan natuurlijk ook allemaal maar dit is natuurlijk ook leuker...
Verwijderd
Waterblok: een oude socket7 of socketA koeler dichtlijmen
Slangen: jatten van je pa z'n tuinsproeier
Pomp: NIET op bezuinigen. Daar ga je spijt van krijgen, en 't kost je uiteindelijk alleen maar meer.
Radiator: rondzoeken voor een kachelradiator. Is wel te krijgen voor 20 piek, en voor zo weinig vind je niet veel anders dat net zo goed werkt.
Nou, dat is allemaal goedkoop dus.
Slangen: jatten van je pa z'n tuinsproeier
Pomp: NIET op bezuinigen. Daar ga je spijt van krijgen, en 't kost je uiteindelijk alleen maar meer.
Radiator: rondzoeken voor een kachelradiator. Is wel te krijgen voor 20 piek, en voor zo weinig vind je niet veel anders dat net zo goed werkt.
Nou, dat is allemaal goedkoop dus.
Bloedkoeling?Op woensdag 03 oktober 2001 13:44 schreef schizofreen het volgende:
[...]
Das natuurlijk bullshit hè...Op woensdag 03 oktober 2001 17:13 schreef Hokje het volgende:
je mot niet beginnen met WC als je er geen geld voor hebt !! ( als er wat fout gaat en je hebt geen geld om nieuw stuff te kopen ... zit je er maar mooi mee) dus stop AUB met dat low budget gezijk !!
greetzzz speedy !
Als je je verstand er bij houdt, is het prima te doen.
Ik was voor nog geen 150 gulden klaar en dat had best goedkoper gekunt.
Maarre.. mijn advies: Neem er de tijd voor!
Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926
inderdaad..tijd nemen en dan kan je zeker voor weinig waterkoeling maken. Ik heb niet echt goed bijgehouden wat het mij gekost heeft, maar ik zit denk ik rond de 100 gulden. (waarschijnlijk nog wel wat minder!).
zeker goed te doen dus, als je veel zelf doet en soms een beetje mazzel hebt met spullen (zoals gratis koperplaat;))
zeker goed te doen dus, als je veel zelf doet en soms een beetje mazzel hebt met spullen (zoals gratis koperplaat;))
Ik zag bij de bouwmarkt een bodemplaat voor een kraan liggen. Als die ook in koper te krijgen zijn dan heb je voor minder dan 10 piek een blok voor op de processor, misschien nog een laagje koper ertussen voor wat verspreiding van de hitte. Alle aansluitingen kosten verder weinig.
Die ik gezien heb waren van messing denk ik dus dat geleidt niet zo goed (helft aluminimum?).
Het viel me wel op dat kopere buis echt weinig kost. Waarom dan een plakje bij de OC shop zoveel moet kosten
Het is maar een idee maar wie weet wat we ermee kunnen..
eren.. 
Natuurlijk begrijpen wij ook wel wat water met je PC doet.
Die ik gezien heb waren van messing denk ik dus dat geleidt niet zo goed (helft aluminimum?).
Het viel me wel op dat kopere buis echt weinig kost. Waarom dan een plakje bij de OC shop zoveel moet kosten
Het is maar een idee maar wie weet wat we ermee kunnen..
Als je nu niets te melden heb ga dan in een ander forum ouweh...dus stop AUB met dat low budget gezijk !!
Natuurlijk begrijpen wij ook wel wat water met je PC doet.
Senile! Senile Oekaki
Pagina: 1