utfs in [SU]?

Pagina: 1
Acties:

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Topicstarter
In dit topic hadden Cheatah, Courage en ikzelf een discussie over het al dan niet melden van UTFS topics in [SU].

Het gaat hierom (uit bijv. de OCM FAQ):
Als iemand een vraag stelt waarvan het antwoord d.m.v. de search te vinden is dat moet je deze persoon in eerste instantie gewoon helpen. Heb je daar geen zin in post dan niets, maar kom niet met "UTFS" of "RTFF" aanzetten. Ikzelf zal dan wel bepalen of desbetreffend topic dicht gaat of dat hij gewoon open blijft.
Het is duidelijk dat utfs in de topics zelf roepen niet gewenst is, maar moet dit nu in [SU] gemeld worden of niet?

Who is John Galt?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ligt aan de situatie denk ik?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sjonge jonge, als je niet eens meer RTFM mag roepen, wat is de lol dan van dit hele forum :( ;)
Beetje onzinnig om voor elke 4 letters die je niet aanstaan een enkeltje SU te gaan rondgooien.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 10:26 schreef Nielsz het volgende:
Sjonge jonge, als je niet eens meer RTFM mag roepen, wat is de lol dan van dit hele forum :( ;)
Beetje onzinnig om voor elke 4 letters die je niet aanstaan een enkeltje SU te gaan rondgooien.
Dat is niet helemaal wat ik bedoelde.
Ik bedoelde het topic met de vraag welke via search opgelost kon worden aanmelden in [SU].
Dus niet het roepen van utfs zelf.
Verwarrend allemaal :+

Who is John Galt?

Verwijderd

[topic=108105/1/50]
Zaken waarvan jij vindt dat het een UTFS topic is, of dat er slotje op kan, (bjivoorbeeld een "n00b topic") geef dan de moderator even de tijd om het topic tegen te komen. Dit kan er anders voor zorgen dat een andere user gefrustreert raakt, omdat jij hem "aangeeft".
Dus : wel aangeven alleen even de tijd geven. :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op woensdag 03 oktober 2001 10:45 schreef Courage het volgende:
[topic=108105/1/50]
[..]

Dus : wel aangeven alleen even de tijd geven. :)
eigenlijk had de starter van dit topic RTFF moeten doen :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 11:00 schreef -Rob- het volgende:

[..]

eigenlijk had de starter van dit topic RTFF moeten doen :)
Moet ik nou in [SU] gaan roepen dat iemand RTFF aan het roepen is in m'n topic? ;)

Who is John Galt?

• Rob
  • Niet online

Rob

Op woensdag 03 oktober 2001 11:23 schreef justmental het volgende:

[..]

Moet ik nou in [SU] gaan roepen dat iemand RTFF aan het roepen is in m'n topic? ;)
RTFF en je weet het :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Wat je ook kunt doen, is proberen de vraagsteller te helpen door hem/haar wat directer dan UTFS naar het antwoord te leiden.

Onder het mom van "De vraag mag dan voor jouw wel 'simpel' zijn, maar voor de vraagsteller niet"

Hoe zou jij je voelen als je met een probleem(pje) zit, en het antwoord dat je krijgt is: "UTFS". Bedenkt dat als je replied.

ZELF zie ik liever een wat uitgebreider antwoord dan 'UTFS' of iets in die trand. Reageer liever niet als met UTFS. Reageer je wel: probeer dan behulpzaam te zijn. (desnoods een linkje naar 'het antwoord'.

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 13:22 schreef Jaymz het volgende:
Wat je ook kunt doen, is proberen de vraagsteller te helpen door hem/haar wat directer dan UTFS naar het antwoord te leiden.

Onder het mom van "De vraag mag dan voor jouw wel 'simpel' zijn, maar voor de vraagsteller niet"

Hoe zou jij je voelen als je met een probleem(pje) zit, en het antwoord dat je krijgt is: "UTFS". Bedenkt dat als je replied.

ZELF zie ik liever een wat uitgebreider antwoord dan 'UTFS' of iets in die trand. Reageer liever niet als met UTFS. Reageer je wel: probeer dan behulpzaam te zijn. (desnoods een linkje naar 'het antwoord'.
Tja zo doe ik het ook tegenwoordig, dat is denk ik minder werk dan even naar SU fietsen.
Gewoon
code:
1
[search=blaat]

intikken en voilà!
Kost je ook 1 post, maar dan hoeft een mod niet echt in te grijpen, meestal zakt zo'n topic vanzelf wel, en anders kan het altijd nog op slot.

• JvS
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 03 oktober 2001 13:26 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Tja zo doe ik het ook tegenwoordig, dat is denk ik minder werk dan even naar SU fietsen.
Gewoon
code:
1
[search=blaat]

intikken en voilà!
Kost je ook 1 post, maar dan hoeft een mod niet echt in te grijpen, meestal zakt zo'n topic vanzelf wel, en anders kan het altijd nog op slot.
Way to go! Mensen zeggen ook vaak dat ze geen goeie search termen weten te bedenken, maar heel vaak werkt dit erg goed:
code:
1
[search=[topictitel]]

Die is echt gewoon goed :)

En als je er dan even vriendelijk bijzegt dat dit al best vaak behandeld is ofzo, en er desnoods even een linkje bijzet van een kloppend/passend topic (doe ik vaak, via: bekijk bericht en dan op het "zoeken naar [topictitel]" linkje in je post te klikken en dan topics door te neuzen op bruikbare :)). Zoeken is voor mij (ons: wat ervarener forum gebruikers) trouwens ook best wat makkelijker dan voor een newbie :). :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Mooi, werkt zeker erg goed, doe ik ook wel, etc. Maar het is volgens mij wel een beetje tegenstrijdig met het stukje wat ik hierboven gekoot heb uit de SU richtlijnen. Dus bij deze : ik denk dat dat even aangepast moet worden. :)
Pagina: 1