Toon posts:

fdisk lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Raar probleem dat ik nog nooit heb gehad.

Een gigabyte bordje met P3 800/133 en 256MB cd-rom & cd-rw, 16MB vga van sis en een modem, en isa sound.

Als HD een Maxtor 20/5400. Fdisk is gelukt. Bij het formateren stopt 'ie bij 99% en zegt dat de boot niet geschreven kan worden en springt naar de prompt.

Help me plz

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 09:22

evaarties

Powerball @ 12.582

probeer eens partition magic om de partities aan te maken.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op woensdag 03 oktober 2001 10:06 schreef PaCKo het volgende:
Hoi,

Raar probleem dat ik nog nooit heb gehad.

Een gigabyte bordje met P3 800/133 en 256MB cd-rom & cd-rw, 16MB vga van sis en een modem, en isa sound.

Als HD een Maxtor 20/5400. Fdisk is gelukt. Bij het formateren stopt 'ie bij 99% en zegt dat de boot niet geschreven kan worden en springt naar de prompt.

Help me plz
Kan ook beveiligings probleem zijn, set in bios boot sector beveiliging uit. :)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

ter verduidelijking: FDISK lukt wel, alleen de format gaat dus scheef.

Ik heb net een bios flash gedaan, maar ook dat helpt niet.

!wel raar trouwens. Als het bios de hd auto installed, dan komen de gegevens met die van maxtor niet overheen:

Op de Maxtor zelf staat van de fabriek uit: Cylinders 16383 Head 16 en Sectors 63
maar bij ingave van deze gegevens heeft de schijf maar een grootte van
8.455 MB (8,5 Gig)

Na Auto detect vermeldt het BIOS dat er een HD in zit met Cylinders
39704 Head 16 en Sectors 63.

Hebben we hier meer aan?

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 09:22

evaarties

Powerball @ 12.582

Dat de gegevens in de bios niet overeenkomen is niet erg.. dat is bijna altijd zo.. tenminste bij mij.. en alles werkt gewoon goed. ook klopt de grootte etc...

Verwijderd

ik schop deze even omhoog :)

Het probleem is er nog steeds! Kan het aan het moederbord liggen, controller misschien. CD en cd-rw worden gewoon herlent.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, hier ben ik weer. Niet veel tijd gehad de laatste dagen en dus niet meer met dit systeem 'gestoeid'.

Het probleem is dit: Als het formateren van de c: klaar zou moeten zijn, krijg ik de melding:
Formateren is beeindigd
Kan BOOT niet schrijven

Wat moet ik doen?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welke opties geef je op bij format?

probeer eens "fdisk /mbr" en dan een format

Verwijderd

Topicstarter
doet het helaas niet. Ook met een andere HD die het in een ander systeem wel doet hetzelfde resultaat.

???

Verwijderd

Ik heb een dergelijk probleem ooit 's opgelost door de DiskManager schijf van OnTrack te gebruiken... gewoon met dat programma de partities gemaakt en geformateerd... no probs daarna...

Verwijderd

Topicstarter
Kun je me dit proggie bezorgen?

PaCKo

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Weet niet of je er veel aan hebt maar heb dit ook weleens gehad en hij was echt stuk. Wat je kan proberen is onder Linux (als je dat hebt) kijken en fdisken; wellicht staat er een oude linux-partitie op o.i.d.. Of je die weg krijgt met dos fdisk weet ik niet zeker, heb me laten vertellen dat dat ook lastig kan zijn namelijk (?). Verder zou het Maxtor tooltje (diagnostics of de setup util) misschien meer kunen vertellen. Laatste wat me te binnen schiet is safeguard dat misschien een beveiliging of sleutel bevat c.q. nodig heeft. Helaas ook al geen ervaring mee, anderen?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Pagina: 1