Ik kon 'm nergens meer vinden, maar is iemand er nog in geinteresseerd?
Ik weet namelijk wel een leuke opdracht
Ik weet namelijk wel een leuke opdracht
Heb nog steeds een leuke opdracht liggen ervoor hoorOp woensdag 03 oktober 2001 09:56 schreef Nielsz het volgende:
Jah, de vorige was doodgebloed voordat er ook maar echt wat was opgezet
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
da's niet eerlijk want jsp is veel sneller als Php!Op woensdag 03 oktober 2001 10:52 schreef Nielsz het volgende:
Ik ook, taal onafhankelijk, het gaat om 2 waardes te vinden in zo'n kort mogelijke tijd >> dus zo snel mogelijk genereren/opslaan en ophalen/bekijken
Verwijderd
En dat is taalonafhankelijk?Nielsz: Ik ook, taal onafhankelijk, het gaat om 2 waardes te vinden in zo'n kort mogelijke tijd >> dus zo snel mogelijk genereren/opslaan en ophalen/bekijken
Dat kan je idd in de meeste talen doen ja, dus = taalonafhankelijk.Op woensdag 03 oktober 2001 11:07 schreef Arien het volgende:
[..]
En dat is taalonafhankelijk?
Snelheid is dan efficiente van het algoritme?(En hoe taalonafhankeljik is dat dan weer?)
Verwijderd
Dus je meet executietijd of effcientie van algoritme?Nielsz: Dat kan je idd in de meeste talen doen ja, dus = taalonafhankelijk.
Dat si weer afhankelijk van de programmeertaal, etc.En als je een brak algoritme schrijft, dan is het waarschijnlijk niet snel. Dus hoe sneller je programma is hoe effectiever het werkt, dus hoe beter.
Back In Black!
Dat valt ontzettend mee.. wiskundige routines zijn ontzettend snel gemaakt. het is alleen wat meer tik werk (en wat beter nadenken..) maar dan doe ik er dubbel zolang over als jou, maar dan is mijn systeem wel wat sneller en heb ik jou na 1 minuut draaien van mijn programma al ingehaald.Op woensdag 03 oktober 2001 11:38 schreef Nielsz het volgende:
Ok, Grum_ is de komende 3 dagen bezig met proggen in ASM terwijl mijn phpbak al UUUUUUUUUUUUREN draait
Back In Black!
Dat denk je maar, ondertussen staat mijn bak nu al uren te loeienOp woensdag 03 oktober 2001 11:42 schreef dusty het volgende:
[..]
Dat valt ontzettend mee.. wiskundige routines zijn ontzettend snel gemaakt. het is alleen wat meer tik werk (en wat beter nadenken..) maar dan doe ik er dubbel zolang over als jou, maar dan is mijn systeem wel wat sneller en heb ik jou na 1 minuut draaien van mijn programma al ingehaald.
vergeet OiSyN nietOp woensdag 03 oktober 2001 11:38 schreef Nielsz het volgende:
Ok, Grum_ is de komende 3 dagen bezig met proggen in ASM terwijl mijn phpbak al UUUUUUUUUUUUREN draait
Maar goed, als er rescricties op talen moeten komen, zeg het maar
[goh, ik heb nog geen curry gehoord met z'n benchmarks)
Back In Black!
Maar je bent niet de enige.Op woensdag 03 oktober 2001 11:38 schreef dusty het volgende:
Ben ik blij dat ik assembler kan programmeren
GelukkigOp woensdag 03 oktober 2001 12:14 schreef Onno het volgende:
Maar je bent niet de enige.
Back In Black!
pfffffffff, zegt er een watOp woensdag 03 oktober 2001 12:03 schreef dusty het volgende:
Ik zie het wel weer.. Nielsz zijn kennis van Assembler is nihil
Verwijderd
Ach, iedereen kan toch wel dattehmm... enzembly..?dusty: Ben ik blij dat ik assembler kan programmeren
Alvast succes!
Back In Black!
U riep?Op woensdag 03 oktober 2001 11:38 schreef Nielsz het volgende:
[goh, ik heb nog geen curry gehoord met z'n benchmarks)
Verwijderd
NeeOp woensdag 03 oktober 2001 20:00 schreef Zef het volgende:
Wat ik me altijd afvraag bij die programmeer wedstrijden... Hebben jullie niks beters te doen?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Aan deze kant van de lijn is er destijds nog wel het een en ander mee gedaan hoor en ik weet heel toevallig dat dat bij anderen ook het geval wasOp woensdag 03 oktober 2001 09:56 schreef Nielsz het volgende:
Jah, de vorige was doodgebloed voordat er ook maar echt wat was opgezet
I've visited the Mothership @ Cupertino
Waarom niet? Ten eerste zie ik absoluut geen mogelijkheid om een grens te trekken tussen 'programmeertalen' en 'scripttalen' en als die er al zou zijn, wat maakt het uit bij een programmeerwedstrijd of jij iets oplost in een script- of een programmeertaalOp donderdag 04 oktober 2001 00:07 schreef Ritch het volgende:
Wordt bij een programmeer wedstrijd een scripttaal wel eens serieus genomen??
Ik vind dat de wedstryd niet taal-gebonden moet worden. Er zijn altijd goeie programmeurs die totaal niet bekent zijn met een bepaalde taal, maar die alles kunnen betekennen op hun vlak.Op donderdag 04 oktober 2001 00:16 schreef tomato het volgende:
[..]
Waarom niet? Ten eerste zie ik absoluut geen mogelijkheid om een grens te trekken tussen 'programmeertalen' en 'scripttalen' en als die er al zou zijn, wat maakt het uit bij een programmeerwedstrijd of jij iets oplost in een script- of een programmeertaal
Lijkt me juist duidelijk dat het niet hoofdzakelijk om de taal gaat, maar om de gedachte/algoritme/whatever-het-om-gaat-bij-de-opdracht.
Ik kan mij hoogstens voorstellen dat er om eerlijk te kunnen jureren een taal wordt vastgesteld, maar eigenlijk vind ik dat de opdrachten niet goed genoeg zijn als dat nodig is.
En natuurlijk is het er maar net naar hoe je 'programmeerwedstrijd' definieert
Mja, denk dat ik daar ook wel effe ga kijken, is tenslotte 'mijn' faculteit
Er zal een zekere beperking moeten gelden.Op donderdag 04 oktober 2001 00:37 schreef VisionMaster het volgende:
Ik vind dat de wedstryd niet taal-gebonden moet worden. Er zijn altijd goeie programmeurs die totaal niet bekent zijn met een bepaalde taal, maar die alles kunnen betekennen op hun vlak.
Verwijderd
Voor jou is het dus eigenlijk een partijtje ego krikken dusOp woensdag 03 oktober 2001 23:24 schreef Nielsz het volgende:
Jawel, maar ik wil wel altijd weten of iets wat ik zou brouwen sneller is als dan die van de buurman
(btw, ik heb nu een forum geschreven, is echt bloedje snel, dat geeft wel een kick)
waarom mag je geen gebruik maken van de mogelijkheden van de taalOp donderdag 04 oktober 2001 02:29 schreef ACM het volgende:
[..]
Er zal een zekere beperking moeten gelden.
Want er zijn dingen die in prolog ofzo in 1 regel code kunnen, waar je met c/java vele regels aan kwijt bent
Maar daarna maakt het nauwelijks uit, of er nou javascript, java, c, c++, php, vbscript, vb, perl, python wordt gebruikt. Zolang er maar geen gebruik wordt gemaakt van 'flauwe includes' (import BigInteger in java, als de opdracht het implementeren van een big integer isen dat soort dingen)
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
De echte programmeurs hebben niet "hun" taal, die kunnen zonder enige moeite zo een andere taal leren en er in programmeren alsof ze het al jaren doenOp donderdag 04 oktober 2001 09:20 schreef Xenophage het volgende:
Nou ja, als we er ff vanuit gaan dat de echte programmeurs ook goed om kunnen gaan met hun taal.
Dat is waar. Daarom vind ik mezelf ook een echte programmeur.Op donderdag 04 oktober 2001 09:28 schreef Zef het volgende:
[..]
De echte programmeurs hebben niet "hun" taal, die kunnen zonder enige moeite zo een andere taal leren en er in programmeren alsof ze het al jaren doen
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb wel een C interpreter (wel leuk om te schrijven trouwens), maar het lijkt erop dat ik voor jouw programma een C++ interpreter moet gaan schrijven.Xenophage: Het maakt niet uit hoe flitsend snelle algoritmes je bouwt in PHP of JSP, hetzelfde algoritme in C++ zal altijd een factor 2 sneller zijn.
neeOp donderdag 04 oktober 2001 19:42 schreef Nielsz het volgende:
Zijn jullie er klaar voor?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Maak die PlugIn voor PimOp donderdag 04 oktober 2001 19:42 schreef Nielsz het volgende:
Zijn jullie er klaar voor?
Defunctus Deo Juvente
Met je pron zekerOp donderdag 04 oktober 2001 20:03 schreef Nielsz het volgende:
Zijn er al mensen bezig, of ben ik de enige die zijn database aan het volgooien is?
Defunctus Deo Juvente
SorryOp donderdag 04 oktober 2001 20:05 schreef Nielsz het volgende:
Zeg, het is hier geen happyforum, ga es ff ontopic lullen man!
Defunctus Deo Juvente
Damn dit bericht negeer ik dus echt ffOp donderdag 04 oktober 2001 09:16 schreef Nielsz het volgende:
Nah, ik weet zelf ook wel dat ik het tegen de meeste afleg, maar het is toch lachen. En als razor-x meedoet wordt ik tenminste niet laatste![]()
En over dat mijn bak al draait, dat was een grapje!
Shit was je sneller als ikOp donderdag 04 oktober 2001 23:32 schreef RickJansen het volgende:
Oke, nu heb ik dat gemaakt. Moet ik het nu ergens posten ofzo?
Eh, ik denk dat er meerdere oplossingen zijn he.Op donderdag 04 oktober 2001 23:39 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Shit was je sneller als ik
Ik had een brak systeempje gebouwd wat via de browser
md5.php?string=
binnenkreeg, en daarvan de hash berekende, opsloeg in de db,
en daarna een headers sturen met location: md5.php$string=string++
Helaas vondt mijn browser het niet tof en knalde er telkens uit na een halve minuut. Toch wel zo'n 500 records toegevoegd, maar geen goede....
Maar wat is de oplossing, uitkomst, algoritme en snelheid?
wat heb jij tegen qbasic? huh? huh? SPREEK OP! ketter!Op donderdag 04 oktober 2001 09:20 schreef Xenophage het volgende:
Als het bij deze wedstrijd gaat om snelheid, zullen scripttalen altijd verliezen. Nou ja, als we er ff vanuit gaan dat de echte programmeurs ook goed om kunnen gaan met hun taal.Laten we niet vergeten dat scripttalen in principe interpretertalen zijn, zoals QBASIC. En het maakt niet uit hoe flitsend snelle algoritmes je bouwt in PHP of JSP, hetzelfde algoritme in C++ zal altijd een factor 2 sneller zijn.
1
2
3
4
5
6
| int main ()
{
printf ("waarde1 : %d\n", 0xdeadbeef);
printf ("waarde2 : %d\n", 0xdeadbeef ^ 0x2a2a2a2a);
return 0;
} |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Snelheid lijkt me er niet toe doen - dat hangt van veel te veel dingen af (afgezien van bv. het verschil tussen bubble sort en quick sort, waarbij de laatste natuurlijk een veel mooiere oplossing is als het gaat om grote hoeveelheden data). Meest elegante oplossing, best werkend ofzo is dus veel interessanter.Op donderdag 04 oktober 2001 09:43 schreef Sneech het volgende:
Persoonlijk lijkt me een wedstrijd waarbij het alleen gaat om de snelheid van je algoritme nogal saai.
wat ik veel interessanter zou vinden is om meerdere agents (geschreven door kandidaten) direct tegen elkaar te laten 'strijden', dus mbv. een beetje AI. En dan bedoel ik niet meteen het aloude arena+bots concept, het kan van alles zijn; real time/turn based, simulatie-achtig/abstracter, etc.
Er moet dan wel een soort protocol komen waarmee de agents met het 'platform' communiceren, zodat iedereen fijn z'n agent in z'n eigen taaltje kan proggen.
Suggesties ?
[ specs ] [ Tweaker gallery ]
Op vrijdag 05 oktober 2001 00:19 schreef OiSyN het volgende:
(IDEE: opdracht: maak een onzinfilter voor GoT)
.edit: oh nee dan zit je met een leeg forum
[ specs ] [ Tweaker gallery ]
1 woord: GoTOp vrijdag 05 oktober 2001 00:22 schreef Explore het volgende:
[..]
precies: definieer 'onzin'...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
oh was het de bedoeling dat je 2 strings met dezelfde md5 hasj (ken ik niet, waar wordt dat verbouwd?Op vrijdag 05 oktober 2001 00:23 schreef Nielsz het volgende:
OiSyN >> Niet goed nee, ik kan nergens uit opmaken dat ze ook maar uit de verte door md5 zijn gebakken
dit is alleen te bruut forcen of je moet heel slim gaan doen (en flauw)Op donderdag 04 oktober 2001 19:52 schreef Nielsz het volgende:
Nou jongens de opdracht is:
Zoek twee strings op die dezelfde md5 hash hebben.
En niet op internet, een geen tijgerstrings!
Get, set, go!
Dat is te doen in 2^64 operaties geloof ik, is nou niet echt een handige opdracht. Tenzij je pas over een paar jaar antwoorden wil zien. Meer dan het triviale antwoord kan ik hier niet op geven:Op donderdag 04 oktober 2001 19:52 schreef Nielsz het volgende:
Nou jongens de opdracht is:
Zoek twee strings op die dezelfde md5 hash hebben.
En niet op internet, een geen tijgerstrings!
Get, set, go!
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ja, und?Op vrijdag 05 oktober 2001 00:59 schreef Grum_ het volgende:
[..]
dit is alleen te bruut forcen of je moet heel slim gaan doen (en flauw)
Te moeilijkOp vrijdag 05 oktober 2001 00:19 schreef OiSyN het volgende:
[..]
wat heb jij tegen qbasic? huh? huh? SPREEK OP! ketter!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| sub MAIN()
{
int I;
for (I = 1 TO 200)
{
PRINT("Bert");
}
NEXT I;
PRINT("En nog een bert");
} |
M'n vinger jeuken bijna om m'n MD5 class te reversen zodat ie bij een hash alle mogelijke inputs gaat uitpoepen.Op vrijdag 05 oktober 2001 00:59 schreef Grum_ het volgende:
dit is alleen te bruut forcen of je moet heel slim gaan doen (en flauw)
ik ook... samenwerken?Op vrijdag 05 oktober 2001 09:52 schreef curry684 het volgende:
[..]
M'n vinger jeuken bijna om m'n MD5 class te reversen zodat ie bij een hash alle mogelijke inputs gaat uitpoepen.
Bijna.
Ik heb bovendien maar 40Gb HD-space...
340282366920938463463374607431768211456 mogelijkheden dus. Succes nogmaalsphp.net comment on md5:
I just wanted to comment on the person above who claimed that MD5 (which generates 128-bit keys) is likely to produce repeats. There are 340282366920938463463374607431768211456 distinct 128-bit integers. Running MD5 on a million random inputs will produce duplicates much less than .000000000001 % of the time.
[ Voor 24% gewijzigd door elnino op 03-05-2004 10:32 . Reden: quote weggehaald, was totaal irrelevant :) ]
Bijna 1500 TBOp zaterdag 06 oktober 2001 12:09 schreef elnino het volgende:
Misschien is het zinvoller om een programma te maken dat berekend hoe lang je hiermee bezig bent om dit te bereken en hoeveel schijfruimte je nodig hebt om een dubbele MD5-string te krijgen.
Verwijderd
Waren best leuk idd. De opgaven van de voorrondes ook. Maar die van de wedstrijd zelf staan nog niet online geloof ik. Dan moet Wasish ze even inscannenOp zondag 07 oktober 2001 12:26 schreef FesterBergeend het volgende:
Gisteren zijn net de nederlands kampioenschappen programmeren geweest.
[off-topic]Op zondag 07 oktober 2001 12:26 schreef FesterBergeend het volgende:
Gisteren zijn net de nederlands kampioenschappen programmeren geweest. http://www.nkp2001.nl
|_____vakje______|
Verwijderd
En tussen de UU en de andere universiteitenTizzwat: Hmm, je ziet bij de uitslag nu wel een echt verschil tussen uni. en hogeschool..
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
gokje : mbravenboer zit op de UUOp zondag 07 oktober 2001 16:15 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
En tussen de UU en de andere universiteiten![]()
1
2
| Ranking Name Organization Solved Time A B C D E F G H 29 Wasigh Hogeschool 's-Hertogenbosch 0 0 2 1 5 |
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Staat al een bericht over op www.topix.nlOp zondag 07 oktober 2001 12:36 schreef CyberSnooP het volgende:
edit:
Waarom doet mijn Euro teken () het niet?
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Bekijk eerst ff de opgavenOp zondag 07 oktober 2001 16:20 schreef D2k het volgende:
[..]
gokje : mbravenboer zit op de UU
waar zat wasigh ook alweer op?
code:
1 2 Ranking Name Organization Solved Time A B C D E F G H 29 Wasigh Hogeschool 's-Hertogenbosch 0 0 2 1 5
29e op de 32 deelnemers
Yep, (surprisedOp zondag 07 oktober 2001 13:47 schreef Tizzwat het volgende:
Wasigh hogeschool ??
onze docent (java) had ook geen enkele opgave goed. Verder is de wedstrijd meer een wiskunde wedstrijd dan een programmeerwedstrijd..Hmm, je ziet bij de uitslag nu wel een echt verschil tussen uni. en hogeschool..
Goed punt (en reden waarom ik die wedstrijd (en wedstrijden hier) niet interessant vind).wasigh: Verder is de wedstrijd meer een wiskunde wedstrijd dan een programmeerwedstrijd..
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Misschien nog een leuke opdracht, dat ook al eerder in deze thread genoemd werd, namelijk:Op maandag 08 oktober 2001 10:53 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Goed punt (en reden waarom ik die wedstrijd (en wedstrijden hier) niet interessant vind).
Jammer dat het niet zo lekker ging, maar goed, zoals je zelf al zei is het niet echt een indicatie van iemands programmeer capaciteiten en zeker niet op het gebied van OO-design.