Moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:49
Ik wil graag een nieuw moederbord.
In iedergeval 1 met ddr maar nou weet ik niet welke?
En hoelang duurt het nog voor de kt266a uit komt?
Tenminste volgens mij is dat de snelste?
Of is er nog een betere chipset?
Ty guys

Verwijderd

zoals je misschien wel gezien hebt wordt er nog wel eens gepraat over een ECS moederbordje genaamd K7S5A.

In mijn eigen planning staat (Schaf maar aan)
dus ben ik gaan zoeken naar opmerkingen.
En een collega van me melde me dat uit verschillende
tests dit bordje nog als beste uit de test kwam ook.
(vergeleken met een x aantal abit bordjes)

voor zover ik het zie werkt dit bordje heel best als je alles maar goed in kunt stellen in de bios.
qua prijs zit je zeker goed.
Zelf wil ik er een AMD T-bird 1200 op doen.

Als je het mij vraagt (of dat slim is week niet)
Gewoon Doen. :)

Verwijderd

Mee eens gewoon doen, een heel goed bord voor weinig geld.
Je hebt ze met en zonder Lan persoonlijk zou ik gaan voor het bord met Lan, is maar zoiets van 15 gulden duurder.

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 11:46
Hmmm, zit zelf ook al een tijdje te kijken, en naast die fijne chipset van NVidia zou ik zelf gaan voor de KT266A van via, en heb na wat browse werk kunnen achterhalen dat deze waarschijnlijk 2 á 3 week van oktober beschikbaar zullen komen. 8-)

Andere borden wil je denk ik nog niet ;)

• arjenk|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12-2011
Ik heb de ECS K7S5A nu twee weken. Met een 1.4 GHz T-bird en 512 MB DDR SDRAM kostte dat bij elkaar ongeveer HFl. 825,=. Loopt als een zonnetje (w2k pro) en dat voor dat geld! Gewoon doen - er is altijd wel iets aan de horizon dat nog beter en sneller lijkt, maar dit ECS bordje kost zo weinig dat je daar niet fout mee kunt gaan.

• MartNL
Dat bordje lijkt inderdaad wel aantrekkelijk maar je kan hem niet overklokken en dat vind ik toch wel erg belangrijk.
Dus mischien moet ik wel wachten op de kt266a.
Anders betekent het dat ik mijn 1100 ineens niet meer kan overclocken.

• arjenk|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12-2011
Met het geld dat je op het mobo uitspaart kan je een snellere Athlon kopen :) Tenzij je er al eentje hebt natuurlijk ...

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 10:08 schreef tim het volgende:
Je hebt ze met en zonder Lan persoonlijk zou ik gaan voor het bord met Lan, is maar zoiets van 15 gulden duurder.
nee man! onboard shit is echt troep om op te :r

leg dan 5 tientjes extra neer en koop iets los dat niet gaat conflicteren enzo

echt drama die onboard rommel :r

[extra on-topic]
wacht ff een paar(?) maandjes op die nForce... schijnt best wel bruut te zijn :9~

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op woensdag 03 oktober 2001 10:08 schreef tim het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

nee man! onboard shit is echt troep om op te
leg dan 5 tientjes extra neer en koop iets los dat niet gaat conflicteren enzo

echt drama die onboard rommel

-----------------------------------------------------------------------------

Hoezo ik heb hier een asus bord met Lan nooit problemen mee gehad.
Heb Het ECS bord hier met een realtec netwerk kaartje van 25 gulden merk geen verschil ook nooit problemen mee.
Het ECS bord met Lan maakt gebruik van een realtec netwerk.
Zie er echt geen probleem, waarom niet.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Same here. Geintegreerde shit hoeft niet slecht te zijn. Of je nu je realtekje als insteekkaart of geintegreerd aan de PCI bus hebt hangen zal de CPU verder worst wezen...

Wel zijn die AC3 codecs wat minder op 3d soundvlak... Maja, daar zijn ze ook niet voor.

* Aetje wacht nog steeds op ethernetkaarten voor het AMR slot :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Ben eens met onboard rotzooi. Je weet nooit waar de conflicten vandaan komen. Zelf wil ik alle pc's op dezelfde netwerkkaart. Scheelt een hoop werk bij calamiteiten en je weet altijd wat je hebt. (geen gezoek naar exotische drivers van dat kaartje waar niets op staat) Verder is het nieuwste van het nieuwste wel leuk maar je kunt er donder op zeggen dat er een "revised version" uitkomt. Zo kocht ik "meteen" de KT7-raid van Abit en jawel, toen kwam de KT7A.... Binnenkort kun je niet meer upgraden omdat de chipset niet meer voldoet en ze gewoon geen oude processors meer maken... Momenteel ben ik wel erg gelukkig hoor:) Er is gewoon een prijs voor "het laatste" en dat is dat je bezig blijft met updates en kleine upgrades...

groeten,

Verwijderd

Ben het alleen eens over onboard video kaart en geluids kaart, dat kan beter.
Maar onbaord netwerk is niets mis mee gaat goed en je bespaart een pci slot.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
Op donderdag 04 oktober 2001 09:32 schreef Aetje het volgende:
Same here. Geintegreerde shit hoeft niet slecht te zijn. Of je nu je realtekje als insteekkaart of geintegreerd aan de PCI bus hebt hangen zal de CPU verder worst wezen...

Wel zijn die AC3 codecs wat minder op 3d soundvlak... Maja, daar zijn ze ook niet voor.

* Aetje wacht nog steeds op ethernetkaarten voor het AMR slot :)
Eeuuh hoe wou je op je AMR slot een Netwerk kaart sluiten :).. Audio Modem Riser slot staat het voor... En die kaarten zijn toch software matig ... zou ik maar niet :Y)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op vrijdag 05 oktober 2001 13:53 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Eeuuh hoe wou je op je AMR slot een Netwerk kaart sluiten :).. Audio Modem Riser slot staat het voor... En die kaarten zijn toch software matig ... zou ik maar niet :Y)
Die kaartjes kunnen met behulp van proc een digitaal-analoog conversie doen. Laatste keer da'k keek deed een netwerkkaart niet veel anders dan dat. En, een 100MBit ethernet kaartje in je AMR :9 maakt toch weer een PCI slotje vrij :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• MartNL
Het is me ondertussen wel duidelijk geworden ik kies voor de kt266a . Ik ga binnenkort alvast de ddr bestellen
crucial 2100 ddr 2 * 256 119 per stuk j:9
thx guys
Pagina: 1