Op vrijdag 12 oktober 2001 22:57 schreef Heintje het volgende:
[..]
Iets minder mag wel. Ik ben het dus niet met je eens , maar maak jouw opmerking ook niet voor 'gelul' uit. Ik heb de 40 en de 60 een paar keer naast elkaar gehoord, en vond de 60 in het hoog opdringerig en vermoeiend vergeleken bij de 40.
Okee, dan zijn we het met elkaar oneens.

Ik heb sets van Fl.40.000 gehoord en toch vind ik mijn set van Fl.4.000 beter klinken. De verhoudingen tussen de bas, mid en treble vind ik gewoon perfect. Er zal best wel iemand zijn die vind dat dat niet zo is, maar hij (de eigenaar van die dure set) was ook niet zo blij met mijn behaalde resultaat.

Hij vond dat er bar weinig verschil tussen de sets zat, natuurlijk zal hij niet zeggen dat hij mijn set beter vond klinken, zou een beetje gezichtsverlies zijn...

Ondertussen heeft hij zijn set alweer verkocht, zijn vrouw vond de set te groot.

Nu moet hij het dus doen met een kleiner setje, van die lullige Boseboxjes...
Maar goed, goede test voor iedereen: pak de cd's "Screenplaying" van Mark Knopfler en "On Every Street" van Dire Straits en luister ze eens een paar keer helemaal van het begin naar het einde. Ik kan daar echt vier uur lang voor gaan zitten, is puur genieten. Hoef ik niets anders te doen, alleen luisteren.
We hebben dus ook op beide sets "You and Your Friend" van Dire Straits gedraaid; zeer veel bas en veel sologitaarwerk, dus veel treble. Klinkt zeer strak en glashelder hier, alsof je in de ruimte zelf zit waar Mark Knopfler zit te spelen. De bas paste keurig, was helemaal niet opdringer of onrustig en de treble klonk prachtig, helemaal niet schel/onrustig/agressief.
Verder hebben we nog "Wild Theme", "Smooching" en "Going Home" van Mark Knopfler gedraaid. Klonk ook als een klok.
Uiteraard is er wel iemand die vindt dat mijn set niks is, maar ik ben er blij mee, daar gaat het om. Verder ben ik nog niemand tegengekomen die zei: "Ik vind het niks." Niemand heeft er ooit iets over te melden gehad. Misschien dat ik er ooit nog eens een zwaardere versterker aanhang, maar that's it.
Conclusie: ik ben blij dat ik gewoon blij kan zijn met / rustig kan genieten van mijn set. Ik ken zat van die zenuwenlijers die nooit iets goed vinden.