Toon posts:

Timezone van bezoeker uitlezen dmv ASP??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedesmorgens,

Ik wil graag uitlezen in welke timezone mijn bezoekers van de pagina zich bevinden. Deze wil ik dan relateren aan GMT ( of n andere standaard) zodat ik kan bijhouden wanneer welk record in mijn database door wie is veranderd.

Bestaat er binnen ASP een mogelijkheid om dit te doen? :? :? Of is er een component voor? Of misschien mbv Javascript? Het is n eigen server dus ik heb wel wat mogelijkheden tot installeren en experimenteren. :) :) :)

THNX

Verwijderd

Chopper: Goedesmorgens,
Aangezien we het over tijdzones hebben... weet je dat wel heel zeker? >:) :P
Ik wil graag uitlezen in welke timezone mijn bezoekers van de pagina zich bevinden.
Dan moet je ze dat vragen. Serveside kan het niet (niet direct iig) en clientside is niet betrouwbaar (want client-side of je moet een hele lekke browser hebben).

Verwijderd

Je kan toch met clientscript een form input box laten vullen met de tijd en dat posten? Dan weet je de tijd waarop de box van de gebruiker draait.. kan je de tijdzone zelf wel uitvogelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat ik dus wil bijhouden wanneer welke user welk record heeft gewijzigd. Aangezien de gebruikers zich in verschillende timezones bevinden wil ik de gebruikers de tijd in hun eigen timezone presenteren zodat zij niet zelf rekening hoeven te houden met het tijdsverschil.

Ik sla het gewoon in servertijd op...maar ik wil daar een veld aan toevoegen waarin staat bv. +4 --> dwz dat de user in timezone GMT+4 zat toen hij het record wijzigde.

Nu kan ik bij een bezoek van een andere user de tijd naar zijn timezone omrekenen, zodat hij weet hoe nieuw de informatie is die hij ziet.

Ik hoop dat t nu wat duidelijker is en dat iemand mij kan helpen :? :?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 16:47

Crazy D

I think we should take a look.

Hmm kwee nie, maar is het niet duidelijker om te zien om welke tijd (lokale tijd) het record is gewijzigt? Het boeit mij nl. niets om te zien dat ik een record om 9am Miami tijd heb gewijzigt, als ik nu in NL zit en 't is hier 3 uur 's middags. Dan vind ik het intressanter om te zien dat om 3 uur mijn tijd dat record is gewijzigt...
Maar je zou idd client side een hidden input box kunnen vullen en dat met het record laten posten.

Exact expert nodig?