SoF crasht met viper550

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-01 19:53

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Hallo mensen!
De Search doet het weer eens niet. Ik weet dus niet of dit al eerder aan de orde is geweest.

Anyway, heb ik eindelijk dit mooie spel in handen kunnen krijgen, crasht het stomme ding.
In de tutorial kan ik ongeveer een minuut spelen. Het beeld staat dan vast en het geluid blijft in een loop (het engelse woord dus) van +/- 0.5 sec hangen.

Als je gewoon de eerste missie gaat spelen, dan krijg je eerst de intro zeg maar. Er wordt een ventje door het hoofd geknald enzo. Die intro kan ik niet eens afzien! Hij slaat al voor het uiteindelijke spel vast met precies dezelfde symptomen als bij de tutorial.

Ik heb al eens eerder dit probleem gehad bij Blood 2 en Kingpin. Maar toen ik de nieuwste detonator drivers van nVidia (toen 2.09) had gedownload, was alles perfect.
Nu heb ik ook weer eens de nieuwste drivers gedownload (3.68), maar hij blijft het niet doen.

Iemand een oplossing voor mij?!

PS. compu config: Celeron 400, 128 Mb, Asus p2B mobo, viper v550 videokaart en SB64pci, Win98 SE.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Probeer eens de NVidia 5.16 drivers, die werken mij een maat van mij zeer goed...

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
En waar haal ik die vandaan dan?
Ik heb gekeken op de nvidia site, maar die gaan niet verder dan de 3.78 versie.

• digital8
Euhh...

<center><marquee direction="right"> www.connect.to/dbcentre </marquee>
<marquee direction="left"> www.reactorcritical.com </marquee></center>
<center><marquee direction="right"> www.tweak3d.net </marquee>
<marquee direction="left"> www.drivershq.com </marquee></center>
ofzo.., op één van deze sites staan die drivers.., gewoon ff zoekken.

digital8...

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Oh, wacht eens even.. Die 5.16 drivers zijn voor Win 2000. Ik draai nog maar op Windows 98. Doen die drivers het dan wel?

• digital8
Heb je nou al op één van die sites gekeken, de win98 drivers zijn daar ook te vinden.

Verwijderd

mmmmmmm
Ik heb ook een Viper 550 en bij mij crashed helemaal (soms knalt hij er wel uit maar met alt-tab is ie zo weer terug)niet ik heb de detanetor 2.08 nog steeds geen nieuwe nodig en het loopt. Het zou eventueel kunnen komen door dat ik het met een een of ander crack van mij harde schijf afspeel.
P:350@390 tnt, 128 mb ram, asus p2b-f, sblive player.

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 14:20

RD

focus

HEY,

Ik heb het ook op de raarste momenten dat hij of hangt of eruit knalt, dus weer in de win98 omgeving zit. Maar heb geen TNT meer, nu een G400.

GREETZ RD :)

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Digital 8 -> Die 5.16 detonator drivers zijn voor Windows 2000. De Windows 9x drivers zijn nog maar bij 3.78.

Er is me wel wat opgevallen bij al die crashes. Hij crasht meestal bij een knal van het wapen. Precies op het moment dat je de eerste tienden van seconden van het "schot-waveje" hoort, dan hangt ie. Dan hoor je telkens hetzelfde korte geluidstukje.

Komt dit bekend voor?

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
[update]

Oh nee, toch niet :)
De nieuwste nieuwsheadline van Tweakers.net zegt dat de 5.22 drivers voor Win 9x al uitgelekt zijn. Even downloaden en uitproberen...

[/update]

• digital8
<em><blink>http://www.3dchipset.com/beta/nvidia/win9x.asp</blink></em>

Oke.., op deze site staan de Win9x drivers.

digital8...

Verwijderd

Je kan het veel beter bij de oude 2.08 drivers houden die zijn nog steeds optimaal voor de tnt

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 14:10

duderuud

Sliden is koel

Heb ook een V550 gehad, die werkte alleen maar goed met de meegeleverde drivers (weet echt niet meer welke versie). Heb een berg nieuwere drivers geprobeerd, maar die crashte allemaal.

Ook had ik een probleem waar ik echt niet achter kwam, mijn D3d klapte er elke keer uit. Bleek dat ik de 'Graphic Aperature Size(?)' in de bios zo laag mogelijk moest zetten...

Motor-Forum.nl

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Hmm bij mij vliegt ook regelmatig de game eruit, ik zit dan opeens "zo maar" :( weer in windowwze. Draai nu met een K7M, Athlon 650@650, 192 mb en een V550 (de rest van m'n kaarten heb ik al uit de pc geript. voorheen had ik dit probleem ook al met een G400, dus ben ik er vrij zeker van dat het niet de V550 is die het veroorzaakt. Ik ben eerder bang voor iets in de Athlon kant, of een driver in windows. :(

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Ik heb nu ondertussen de 5.22 detonator drivers geïnstalleerd, maar die geven nog steeds hetzelfde probleem :(
Nog steeds op willekeurige momenten tijdens een schot van het wapen (of misschien wel: een druk op mijn cordless muis) loopt ie vast... brrrr....

Ik krijg er zo langzamerhand wel een punthoofd van.

Trouwens, op hogere resoluties (1024x768)knalt ie er al na 1 à 2 minuten uit en met lagere resoluties (640x480 bijv) kan ik wel een kwartier spelen.
Is dit misschien nóg een aanwijzing voor het antwoord?

Samengevat:
SoF loopt vast
1) na een druk op de cordless muis knop;
2) in hogere resoluties sneller dan lagere;
3) met elke detonator driver;
4) precies net als Kingpin en Blood 2 (en geen enkel ander spel);
5) op een celeron 400, 128 Mb, Asus P2B, viper 550, SB64pci, Win98SE, Logitech Corldless toetsenbord+muis (misschien relevant?).

Verwijderd

Ha ik heb dat ook gehad, bij mij was het probleem, je zal het niet geloven. Dat de irq's van de geluidskaart en de videokaart te dicht bij mekaar lagen.

BuTcH!

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Hmmm.... ik zal dan eens even kijken hoe het met mijn irq's staat dan.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 14:10

duderuud

Sliden is koel

Ook had ik een probleem waar ik echt niet achter kwam, mijn D3d klapte er elke keer uit. Bleek dat ik de 'Graphic Aperature Size(?)' in de bios zo laag mogelijk moest zetten...
Kijk hier ook ff naar

Motor-Forum.nl

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Waar is die Graphic Aperture size voor dan?

Ik heb 'm inderdaad gezien in de bios. Hij staat (en stond altijd al) op 64 MB.
Pagina: 1