Toon posts:

Compaq Armada Notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal.
ik krijg binnenkort de kans om een Compaq Armada M700 laptop te kopen.
het enige probleem is het volgende :

Compaq Armada M700, PIII 850 Mhz : AZERTY
of
Compaq Armada M700, PIII 1 Ghz : QWERTY

ik kan ze allebei krijgen tegen HETZELFDE vriendenprijsje (hoeveel zeg ik lekker niet ;-)) , maar wil ze nadien zelf voortverkopen, maar weet niet of de meerwaarde van de processor opweegt tegenover het eventuele ongemak van het toetsenbord.
hier in België is het al AZERTY wat de klok slaagt :'(

nu is mijn vraag natuurlijk of ik die QWERTY ook op één of andere manier kan omschakelen naar een volwaardige AZERTY (hardware - matig) EN.........welke keuze zouden JULLIE maken?

ik twijfel hier erg aan en moet deze week nog met een antwoord op de proppen kopen, anders zijn die laptops weg.
graag jullie feedback please :?

alvast bedankt allemaal,

Andros

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tja ik ben zelf QWERTY gewend he, dus als je er ook nog een dikkere proc voor kunt krijgen....DOEN

maar ik zou zelf niet voor een AZERTY gaan voor maar 150mhz meer

weet niet eens hoe een AZERTY eruit ziet, lijkt me verdomt moeilijk werken, en aangezien laptobs daarvoor zijn zou ik gaan voor:
A de AZERTY om in belgie te verkopen
B de qwerty en gewoon in NL proberen te verkopen, maakt toch niet zoveel uit aan wie je hem verkoopt, voor de qwerty vang je meer

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-12 21:54
Kan je de toetsenbordjes niet gewoon omwisselen ?? Het lijkt me dat de elektronica in de bordjes zelf zit.
Als je Azerty gewend bent, zou ik persoonlijk niet een ander toetsenbord kopen. Ik heb voor een oud pc'tje es een keertje een el cheapo toetsenbordje voor 1,50 gekocht ofzo (een nieuwe, alleen wel Deens). Maar ik kan je verzekeren, soms is dat echt ERG irritant hoor. :)

Verwijderd

Je kan bij Compaq gewoon een AZERTY toetsenbordje bestellen. *D

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op woensdag 03 oktober 2001 02:13 schreef Trolly het volgende:
Je kan bij Compaq gewoon een AZERTY toetsenbordje bestellen. *D
QWERTY bedoel je :P

ach op een AZERTY bordje kan je ook wel typen
je zet hem in windows op US standard en je typed vrolijk

jullie kunnen toch wel blind typen ?

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 oktober 2001 02:22 schreef happy3736 het volgende:

[..]

QWERTY bedoel je :P
nee, AZERTY

want het is een belg :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus bedoelde was of het verschil in Mhz (van 850 naar 1 Ghz) opweegt tegen het eventuele ongemak van het Qwerty toetsenbord (yep, in België is het al AZERTY wat de klok slaat !).

ik weet namelijk niet wat men betaalt voor het verschil in processorkracht bij compaq, van een 850 Mhz naar een 1 Ghz op een PIII.

het lijkt me logisch dat dit vrij duur moet zijn ....
afijn, jullie feedback is altijd gewenst en op prijs gesteld hoor >:)

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:10
Als je gaat voor de 850 met Azerty, kan ik dan de 1Ghz qwerty kopen voor een zachte prijs? 8-)

Verwijderd

Topicstarter
dus die qwerty 1Ghz zie je wel zitten?
weet dan dat de winkelwaarde 176.000 bef bedraagt :-)
maar voor 70.000 is die van jou hoor.
ik koop ze zelf voor 65.000, maar ik krijg ze normaal eind deze week, hoop ik :P

• Solarsparc
70.000 BF? Da's een mooi prijsje. Daar wil ik desnoods wel voor naar België rijden (ik woon in het noorden van Nederland)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 15:36 schreef Solarsparc het volgende:
70.000 BF? Da's een mooi prijsje. Daar wil ik desnoods wel voor naar België rijden (ik woon in het noorden van Nederland)
ho-ho, ik heb hem nog niet hoor :-)
van zodra ik hem heb mag je hem (originele verpakking) komen halen.
ik zou zo zeggen, mail me en dan blijf je op de hoogte...
===> geminium@hotmail.com
spam-mail wordt natuurlijk onmiddelijk naar de prullenbak gestuurd :-)

seeya,

Andros

Verwijderd

zo gelijk aan de handel, Andros?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 oktober 2001 00:31 schreef redheadkingpin het volgende:
zo gelijk aan de handel, Andros?
en waarom ook niet?
waarschijnlijk kan ik er meerdere krijgen en als ik er een kleine winstmarge aan kan overhouden terwijl ik iemand een plezier kan doen, why not?

enfin, ik twijfel alleen over het prijsverschil tussen een 850 Mhz en een 1 Ghz bij een PIII bij compaq.
voor mij blijft het hetzelfde omdat ik beide tegen dezelfde prijs krijg.
ik zou het alleen graag willen weten :-)

take care,

Andros

• Solarsparc
Voor mij weegt het processorverschil zwaarder mee
dan de toetsenbordindeling... en een schroevendraaier biedt misschien hulp... *krak* *krak* *klik* *klik* ;)

PS: mailtje is al onderweg :)

Verwijderd

Nou, het ligt er vooral waarvoor je die laptop gaat gebruiken. Bij normaal gebruik van alleen office zal het weinig uitmaken. Mischien tienden van secondes.

Verder is het misschien alleen stoerder als je kan zeggen dat je gigahertz in je klapjap heb zitten.

Verder moet je je niet druk maken over die toetsenbord indeling, gewoon take it or leave it voor die prijs.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:42
Op vrijdag 05 oktober 2001 01:09 schreef Andros het volgende:

[..]

waarschijnlijk kan ik er meerdere krijgen en als ik er een kleine winstmarge aan kan overhouden terwijl ik iemand een plezier kan doen, why not?take care,

Andros
thats right >:), ik heb eventueel ook wel interesse, als de prijs bij die 70.000 befs blijft (=fl.3800,- right?)..
ik wil er dan wel wat meer over weten.. zoals klopt het met dit: http://www.compaq.nl/producten&services/notebooks/em/gfx/m700_specs.gif?mzzl, fried.
Pagina: 1