Toon posts:

vraagje layout website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo

ik zie best veel sites met hoe zal ik 't eens uitleggen... ahum... nou laat ik zeggen, dat er geen hoeken zijn, maar dat de hoeken bogen worden... zo ook bij bijv. de knoppen die 9 van de 10x links zitten en dan zo'n booglijn d'r langs en dan via de bbalk (bovenbalk weer weggat... tis gewoon te moeilijk om uit te leggen ff tekekenen :~9

|\\\\\\\\\
|b
|
|
|

dan links daarnaast zitten dan de knoppen en dan waar de b staat moet dan zo'n halve cirkel worden dus dat 't niet zo strak lijkt... ik heb dit geprobeerd met fireworks, en dergelijke, maar dan zien de lijnen er zo kronkelig uit... er zit wel een functie bij om het te verbeteren, maar ik heb ook websites gezien daar loopt ie vlekkeloos! Maar waar word dit dan mee gemaakt. en zijn hier tutors over :)

sorry voor dit vage verhaal, maar khoop dat je 't snapt :9

Verwijderd

photo-shop.
anti-alias
sim-pel

Verwijderd

Eeeeeeeuh...

Ik zal wel dronken zijn..

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

als je het echt strak wilt doen zou je kunen beginnen met je ontwerp in illustrator; daar kun je perfecte bochten in elke gewenste vorm in maken.
Exporteren nar Photoshop en daar verder bewerken.

Het slagen van wel of geen mooie overgang van de bocht naar het rechte stuk ligt voornamelijk iin de manier van slicen (opsnijden van de afbeelding voor gebruik in tabellen) en de matte die meegeeft bij het opslaan.

Met matte kun je alvast een heel klein randje van je toekomstige achtergrondkleur meegeven aan je slice voordat je um opslaat.
Dit geldt (lees: is alleen nuttig) alleen voor transparante gifs en -png's.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Eeeeeeeuh...

Ik zal wel dronken zijn..

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb niet echt 't gevoel dat ik verder kom met illustrator, het enig wat ik er over kan vinden is over hoe graphics te maken, maar nix voor de layout :(

zijn er geen programma's waar je heel makkelijke layouts mee kan maken... en dan bedoel ik niet met simpele layers als in frontpage maar wel grafisch?

let me know

cya

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

Je snapt het niet he...

in een site layout (html) kan geen sprake zijn van ronde hoeken, alleen van rechte lijnen...je kan de illusie van een ronde hoek wekken door een plaatje van een ronde hoek in een rechte hoek te zette, snappie...

er is hier dus net uitgelegd hoe dat plaatje te maken.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij snap je 't zelf niet

er zijn wel degelijk programma's waarmee je die vormen kunt maken!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Sick Nick

Drop the top!

Bedoel jij niet gewoon een tabel met daarin een plaatje van een ronde hoek?
Zoals hier?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

en anders moet je zelf even een voorbeeld aandragen dan kijken wij wel even hoe dat in elkaar zit ;)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

bedoel je zoiets ? http://212.83.77.145/zilst

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op woensdag 03 oktober 2001 10:35 schreef Severt het volgende:
volgens mij snap je 't zelf niet

er zijn wel degelijk programma's waarmee je die vormen kunt maken!
Duidelijk uitleggen is ook een vak, he.
Mgoed, ik denk toch echt dat jij het niet snapt. Maar geef (zoals al eerder gezegt) eens een voorbeeld van een site die dat heeft.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Pagina: 1