Ik had problemen met een pc die steeds vastliep...
ik heb al moederbord veranderd, geheugen veranderd, enz...
steeds maar vastlopers (zonder blauw scherm, gewoon freeze...)
Eerst en vooral; waaraan kan dit liggen?
Kan dit de processor zijn? deze kan ik niet zomaar even proberen...
hij vervriest eigenlijk al als ik bvb. een divxje probeer te draaien!
dus...
om eens te testen dacht ik; ik ga die 'pnp OS installed' in de bios eens aanzetten...
Dus... Hij start op met 'nieuwe hardware gevonden'... pnp OS BIOS fail safe' of zoiets. Enter Wind 98 cd'
Ik denk, ok, ik steek de cd erin en laat installeren! Vind hij niks geen cdrom meer! (cdrom & writer)
terwijl deze wel werden herkend bij het opstarten!
OK denk ik, effe terug op pnp os installed = no zetten, de cdrom copieren op de hd, en dan vanaf daar,. Dan zal hij daarna de cdroms wel herkennen...
Dus ik zet pnp os installed terug op no!! NIKS DUS! Hij komt nog steeds vragen voor die cd, om die driver te installeren! Dus voor die 'pnp bios found (fail safe)'
Ik heb dus geen cdrom meer! bij overmaat van ramp heeft hij ook de vga drivers gedeïnstalleerd of zo
dus 640x480 op 16 kleuren!
(enige positief is dat hij nu helemaal niet vastloopt, ik mag dus veronderstellen dat 't geen hardware is?! of ben ik hier te voorbarig ?!)
PLEAZE HELP!!
Gert
ik heb al moederbord veranderd, geheugen veranderd, enz...
steeds maar vastlopers (zonder blauw scherm, gewoon freeze...)
Eerst en vooral; waaraan kan dit liggen?
Kan dit de processor zijn? deze kan ik niet zomaar even proberen...
hij vervriest eigenlijk al als ik bvb. een divxje probeer te draaien!
dus...
om eens te testen dacht ik; ik ga die 'pnp OS installed' in de bios eens aanzetten...
Dus... Hij start op met 'nieuwe hardware gevonden'... pnp OS BIOS fail safe' of zoiets. Enter Wind 98 cd'
Ik denk, ok, ik steek de cd erin en laat installeren! Vind hij niks geen cdrom meer! (cdrom & writer)
terwijl deze wel werden herkend bij het opstarten!
OK denk ik, effe terug op pnp os installed = no zetten, de cdrom copieren op de hd, en dan vanaf daar,. Dan zal hij daarna de cdroms wel herkennen...
Dus ik zet pnp os installed terug op no!! NIKS DUS! Hij komt nog steeds vragen voor die cd, om die driver te installeren! Dus voor die 'pnp bios found (fail safe)'
Ik heb dus geen cdrom meer! bij overmaat van ramp heeft hij ook de vga drivers gedeïnstalleerd of zo
dus 640x480 op 16 kleuren!
(enige positief is dat hij nu helemaal niet vastloopt, ik mag dus veronderstellen dat 't geen hardware is?! of ben ik hier te voorbarig ?!)
PLEAZE HELP!!
Gert