5.1 kaartje, welke is het leukst uit dit lijstje?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Terratec SixPack: EAX1,2 A3D 1,(2) Sensaura optische in en uit
Game Theatre XP: ??? Breakout box met alles erop en eraan.
Philips Accoustic Edge: ???? vrij duur

Weet iemand welke features deze kaarten precies bieden, de kaart is vooral bedoelt voor Gaming, maar ik wil er ook leuk DVD's mee kunnen beluisteren (kijken doe ik op mijn scherm) Dus welke kaart bied de leukste dingen tegen de leukste prijs?

Alvast bedankt!

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
kom op zeg niemand ervaring hiermee? weet nou niemand welke het beste geschikt is voor mijn eisen?

Breek je nek voorzichtig

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Ik heb zelf de SixPack: Je krijgt veel voor weinig geld (ik heb em bij Vobis voor 249,-). De drivers zijn wel brak (wdm crap)!! De Videologic Sonicfury heeft dezelfde chip, ook veel i/o mogelijkheden en betere (vxd) drivers en is ook vrij goedkoop.

De Gametheater heeft ook dezelfde chip als 2 bovenstaande (Crystal CS4630). Verder heeft ie ongeveer dezelfde i/o opties (maar dan op break-out). Ik vind de prijs van deze kaart VEEL te hoog...

De Philips kaarten heb ik alleen van gelezen....persoonlijk wil ik NIKS van flips in huis hebben!!

Kijk op http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=174 voor een uitgebreide test van o.a. alle kaarten die je noemt.

edit:
sorry...de Gametheater zit niet in die review

Verwijderd

Bij mycom heb ik laatst de sb 5.1 live gekocht voor 100 piek... toppie werkt ie

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Kijk anders even op Hardwareinfo.net. Daar hebben ze een roundup neergezet even geleden. Kijk daar ivv eerst even, want dit soort topics hebben eigenlijk helemaal geen zin.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
Zelf heb ik de Philips AE. EN dat bevalt erg goed!
De Q-sound(een firma die 3D-geluidalgorithmes maakt) Die bij de philips hardwarematig wordt ondersteund maakt het geluid echt bijzonder.
Stereogeluid wordt verdeelt naar 5.1 Waarbij enkele effecten erg mooi klinken. Het lijkt wel alsof het geluid geremixt is voor 5.1 zo realistisch klinkt het. Zeker bij electronische muziek.
Vern**king van de originele cd zullende audiopieletjes zeggen, helaas ik denk dat veel artiesten de muziek zo zouden willen laten klinken.
Die Q-sound is speciaal handig bij.....DIVX-jes. Naast dat Q-sound stereo veranderd, houd hij ook rekening met de dolby proligic suround informatie en dat hoor je erg goed! Het lijkt wel alsof je naar de officieele DVD zit te kijken. Deze effecten kun je ook toepassen op je DVD, een revieuwer merkte eens op dat het zelfs mooier en overweldigender klonk dan Dolby Digital (klinkt ook erg goed op deze kaart) Daarmee kun je dus lekker spelen
Zelf speel ik veel DeltaForce2 en die heeft ook ondersteuning voor Dolby surround(PL) en door die Q-sound klinkt dat erg goed om de tegenstanders te localiseren.
je schiet ze bijna neer met de ogen dicht ;)...nee nee nu ff wakker worden....

diskeltische lurker

Verwijderd

In de PCM van deze maand staat een behoorlijk uitgebreide review van alle kaarten die jij noemde, en meer. Misschien wel een interessante tip.

Verwijderd

[b]want dit soort topics hebben eigenlijk helemaal geen zin.
Tuurlijk wel, ik vind het altijd wel intresant om andermans ervaringen te horen, geeft je ook een soort "second opinion" bovenop die round-up

Verwijderd

Ik ben het wel eens met technopeuter, Q-sound klinkt echt erg goed. Ik heb mijn kaartje ook 5.0 op m'n stereo aangesloten en dat klinkt echt super (vandaag even m'n onboard Meastro 2 aangesloten en je hoort het verschil heeeel erg goed). Ik denk dat je met de AE een goede kaart in huis zou halen, maar ik heb behalve de live 5.1 niet zo veel ervaring met andere kaarten dus kan ik moeilijk vergelijken. Wel zou ik eerder een AE doen dan een live 5.1.

Verwijderd

Wat voor speakers hebben jullie er eigenlijk bij als ik het vragen mag want ik ben me van plan om morgen een AE te gaan halen en de philips 3600a boxen te kopen...

Verwijderd

Omdat ik pc speakers alleen voor games en divx gebruik heb ik gekozen voor twee Philips mms240 sets met een mms250 subwoofer (samen dus 4.1). Voor muziek (en als m'n tv-out het doet ook films) heb ik m'n geluidskaart dus 5.0 op m'n stereo zitten.

Als je een 5.1 set van Philips wil zou ik ook even naar de A2600 luisteren. Die ziet er misschien niet zo gelikt uit als de A3600, maar hij schijnt net wat beter te klinken (ik kon de review waar dit instond niet vinden anders had ik wel even een link gepost).

Verwijderd

A3.600 is nog nerges te koop :(
staat wel overal op de sites maar als je belt zegt iedereen levertijd van min1 week :(

Verwijderd

Ze staan op de site van informatique: http://shop.informatique.nl/inhoud/frameset/frameset.htm . Je kunt ze ook in hun winkel kopen (met de auto op redelijke afstand van jouw woonplaats).

Verwijderd

Ik mis de audigy in je lijst :)

Verwijderd

De A3-600 is wel te koop , want ik heb hem hier staan . Gekocht bij Memo in Eindhoven . 5.1 speakerset met 100W RMS

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Ik zelf ben heel tevreden met de philips Acoustic edge. :)
Krijg alleen de mic uitgang niet goed werkend als ik wat in de mic zeg duurt het nog al lang voor ik wat uit de boxen hoor komen.

Verwijderd

Nee informatique had ook een levertijd van 1 week, ze staan wel op de sites maar niemand heeft ze nog,
en voor degene die hem wel hebben welke winkel hebben jullie hem vandaan? :)

Bij memo was die tijdelijk uitverkocht |:(

Verwijderd

Nee hoor , bij Memo moet je hem gewoon bestellen dan heb je hem volgende week . Ik had hem vorige week zaterdag besteld en hij vertelde dat ie er vrijdag zou zijn en dat klopte . Alleen bestellen ze er dan maar 1 .
Pagina: 1