Toon posts:

hidden webdirectory maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik een directory hidden kan maken met ws_ftp... ik heb al gezocht hier op GoT maar kan geen antwoord vinden op mn vraag ..

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 00:06

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:20 schreef iroes het volgende:
weet iemand hoe ik een directory hidden kan maken met ws_ftp... ik heb al gezocht hier op GoT maar kan geen antwoord vinden op mn vraag ..
En directory hidden maken? Waarom zou je dat willen? En waarom via een FTP-proggie en niet via een of andere shell-emulator?
Om welk OS gaat het trouwens? Onder Unix/Linux-achtige systemen kan je een directory hidden maken voor een standaard-listing door er een . voor te zetten:

directory -> .directory

Maar leg eens uit waarom die dir hidden moet; misschien dat daar wel veel betere oplossingen voor zijn te verzinnen.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx het werkt !

Het is voor een wachtwoord script. Eentje die de 'verstopte' plek steeds in een bepaalde map van map laat verwisselen alleen dan moet die allereerste wel verstopt zijn ;)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 00:06

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 03 oktober 2001 00:39 schreef iroes het volgende:
Het is voor een wachtwoord script. Eentje die de 'verstopte' plek steeds in een bepaalde map van map laat verwisselen alleen dan moet die allereerste wel verstopt zijn ;)
Ja maar dat is dus absoluut niet veilig.. iemand met shell-toegang kan met het commando ls -la alle 'hidden' directories toch te zien krijgen.

Probeer het eens met .htaccess; zie bijvoorbeeld http://www.phnet.com/niwo/faqs/htaccess.html voor een voorbeeld van de toepassing daarvan.

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 00:39 schreef iroes het volgende:
Tnx het werkt !

gebruik anders php, denk wel iets "veiliger"