Toon posts:

Problemen met brand snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bijna een maand een nieuwe computer aangeschaft met o.a. een Plex 1610A (16x schrijven) en een pioneer cd-rom 40x. Als ik een kopie wil maken van CD naar CD duurt het in plaats van 3 a 4 min ruim 12 min. :?

Als ik "on fly" kopie maak via bv Nero zegt ie dat de brander en cd-rom op een dezelfde IDE bus zitten (k heb een Asus A7M266 moederboord).... :'(

Weet iemand hier meer vanaf? Please help me

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de simulatie uitgezet? Dat scheelt al de helft van de tijd. Dat gezeur van de cd-rom en cd-rw op een IDE kabel kan ervoor zorgen dat er helemaal niet meer gebrand kan worden (dat was bij mij zo), maar soms (meestal :? ) is het geen probleem. Gewoon een keer proberen dus.
Als het niet werkt zet je je cd-rom bv als slave op de primaire IDE, samen met je harde schijf, en laat je de cd-rw alleen op de secundaire IDE kabel, dan moet het goed werken :)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 16:38

markvt

Peppi Cola

je moet beide cd rom speler op een andere ide kabel doen,
de slave (reader op ide1 waar ook je master hdd zit) je writer op master op ide2 dan zou het beter moeten gaan.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Bovengenoemde is natuurlijk werk voor de leverancier, die moet weten hoe het moet en zorgen dat het werkt. Wat ook een mogelijkheid is, is dat ie simpelweg stuk is, zal namelijk niet de eerste keer zijn.

Verwijderd

DMA aanzetten en het bakken van een CD duurt nog maar 4 mins

Verwijderd

--> OM

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de cd-rom en cd-rw op twee verschillende IDE kabels gezet (cd-rom -slave- op IDE1 samen met hdd -master- en cd-rw -master- op IDE2 alleen) maar hij wilt nog steeds niet op volle snelheid branden.... :( :'( :?

Er is ook nog iets gezegd dat ik de DMA aan moet zetten...kan iemand me aub vertellen hoe dat moet?

Thnx

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:38
hoeveel speed cdtjes gebruik je?

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
DMA aanzetten: Achterop de brander zitten 2 pinnetjes waar reserved bij staat, zet een jumperje overheen en hij is automatisch ingeschakeld *D

BurnHard.nl ICT Solutions

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 14:29 schreef burnhard het volgende:
DMA aanzetten: Achterop de brander zitten 2 pinnetjes waar reserved bij staat, zet een jumperje overheen en hij is automatisch ingeschakeld *D
Moet dat zowel bij de cd-rw als bij de cd-rom? En moet ik dat jumpertje op "master" er op laten of er van af halen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er echt niks meer van... :?

Vandaag heb ik de jumpers omgezet en in de bios heb ik geprobeerd om de DMA aan te zetten voor mijn Plex maar dat werkte allemaal ook niet :( ....Weet echt niemand wat ik er aan kan doen?

Verwijderd

Ik ga niet bovenstaande reacties lezen...

OPLOSSING:

Elk Device (HD, CD, Cd writer) moet je gewoon op een eigen BUS zetten met ieder een eigen kabel en elke DEVICE dus op MASTER... anders SHare je dezelfde kabel en kanaal en verdeel je de BUS bandbreedte over meerdere apparaten dat werkt gewoon kut... Vergeet niet in Windows naar je DEVICE MANAGER te gaan, en je HD, CD ROM, en CD WRITER: DMA MODE op aan te zetten...
GA naar de SIte van je BrandSoftware en download de drivers (ASPI drivers) voor je CD writer... ga naar PLextor site en download de laatste FIRMWARE voor je CD Writer en update hem... DOWNLOAD de laatste VIA 4in1 DRivers... download ook gelijk BIOS update voor je MOBO nu je toch bezig bent ;)

NOu Bovenstaande moet op zekers werken

Verwijderd

DMA aanzetten onder Win9x: Conf-scherm-->Apparaatbeheer-->CDROM-->Fikker-->Instellingen-->DMA aanvinken

DMA aanzetten onder Win2k/XP: Conf-scherm-->Apparaatbeheer-->IDE/ATAPI controllers, daar bij zowel Primair als Secundair DMA if Possible selecteren.

Bovenstaand werkt alleen maar als je de juiste drivers hebt geinstalleerd voor je IDE Controller, driver te vinden op:

http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1433V.zip

Onder 98 niet vergeten DMA aan te vinken tijdens de setup van de VIA 4-1

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
"Vandaag heb ik de jumpers omgezet en in de bios heb ik geprobeerd om de DMA aan te zetten voor mijn Plex maar dat werkte allemaal ook niet ....Weet echt niemand wat ik er aan kan doen?"

Je moet geen jumpertjes wijzigen maar er 1 toevoegen. Dit probleem had ik namelijk eerst ook met de 16/10/40 en een ASUS A7M mobo. Kon alleen PIO4 instellen en geen DMA, jumpertje erop gezet en daarna werd automatisch DMA ingesteld

BurnHard.nl ICT Solutions

Verwijderd

Topicstarter
Je moet geen jumpertjes wijzigen maar er 1 toevoegen. Dit probleem had ik namelijk eerst ook met de 16/10/40 en een ASUS A7M mobo. Kon alleen PIO4 instellen en geen DMA, jumpertje erop gezet en daarna werd automatisch DMA ingesteld
Dus het enige wat ik moet doen is een jumper op master zetten en een jumper op die derde connector ("special" of zo)...maakt het ook nog iets uit of ik het middenstuk van de IDE kabel gebruik of de laatste aansluiting? Ik had namelijk gehoord dat de brander op de middelste aangesloten moet zijn...

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 07:30 schreef burnhard het volgende:
"Vandaag heb ik de jumpers omgezet en in de bios heb ik geprobeerd om de DMA aan te zetten voor mijn Plex maar dat werkte allemaal ook niet ....Weet echt niemand wat ik er aan kan doen?"

HALLO!!! er is wel een verschil tussen DMA mode in WINDOWS en UDMA mode van je fikker |:(

DMA mode in Windows wil zeggen Direct Memory Acces... alle HD's CD ROM's DVD spelers en fikkers kunnen tegenwoordig op deze manier werken met je OS... scheelt ontzettend veel CPU usage en zorgt dus voor beter prestaties,
Die xtra jumper op PLextor fikkers zorgt ervoor dat hij op ATA-33 modus kan werken ipv PIO-4

Verwijderd

Enne dat mobo hoeveel aansluitingen heb je voor HArd Disks en Cd roms ? (dus hoeveel bussen heb je) Want zet dus wat ik eerder zei, elk apparaat op MASTER, MAAR dan moet je wel elk apparaat op een EIGEN kabel aansluiten (vergeet niet dat je Hard Disk op de bijgeleverde kabel moet van je MOBO, want dat is een ATA-66/100 kabel) je CD rom speler en Fikker, kunnen gewoon op een ATA-33 kabel dan. Hard DIsk op PRIM. Master. de rest boeit niet zo

Verwijderd

Enne dat mobo hoeveel aansluitingen heb je voor HArd Disks en Cd roms ? (dus hoeveel bussen heb je) Want zet dus wat ik eerder zei, elk apparaat op MASTER, MAAR dan moet je wel elk apparaat op een EIGEN kabel aansluiten (vergeet niet dat je Hard Disk op de bijgeleverde kabel moet van je MOBO, want dat is een ATA-66/100 kabel) je CD rom speler en Fikker, kunnen gewoon op een ATA-33 kabel dan. Hard DIsk op PRIM. Master. de rest boeit niet zo

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 07:30 schreef burnhard het volgende:
DMA mode moet je in windows activeren zoals al eerder is gezegd en ook hoe dat moet... ARGH lees nou alle POSTS van iedereen, want wij herhalen alles 10 keer...

Weet echt niemand wat ik er aan kan doen?"
En iedereen komt met tips... en op zekers dat die de oplossingen geven
Pagina: 1