Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Goede plek hoor.. maar wat wil je weten.. als je Xpress op de PC gebruikt zou ik voor het tijdschrift te maken een drukker/lithograaf vinden die ook een PC heeft staan met quark. Anders krijg je problemen. En zorg dat je je aan de drukwerk specificaties houdt, vaak raster 60, CMYK (betekend voor pshop beelden 300dpi.
60 lpcm x 2,54 = 152 lpi x 2 = 300 dpi
60 lpcm x 2,54 = 152 lpi x 2 = 300 dpi
Als je het trouwens goedkoop wil doen zou ik proberen creatief te zijn met twee kleuren... o.i.d. fullcolour is al snel vrij prijzig.. weet niet wat het kost als je bv zilver/zwart gebruikt of fluor-oranje/zwart, kan ook erg gaaf zijn.
True.. ik kan OzBoz alleen maar herhalen als ik zeg:Op dinsdag 02 oktober 2001 23:18 schreef gitaarwerk het volgende:
Hej,.. ik wou eens weten wie hier allemaal lekker ebzig zijn met quark XPress
Sit namelijk met pobleempje..ik eot voor school een leuk tijdschrift ontwerpen, ..ik doe alles in Quark dus.... maar wat is nou de beste manier om goedkoop en toch mooi te laten worden??
(misschien moeilijk hier te plaatsen maar waar anders?)
* Plaatjes in CMYK
* Eventueel EPS in PMS kleuren, en PMS gebruiken in Quark
* EPS: je text in Illustrator "converten naar curves"
* 2 tot 3 mm afloop
* lever fontjes mee
En wat het ontwerp betreft; De kunt van ontwerpen is het weglaten.. dus hou het zo simpel maar strak mogelijk.
Wat OzBoz zegt, je kunt met 2 kleuren een eind komen, zolang je maar creatief bent zeg maar
succes
mmz.d.at is mij ook verteld..amar dat is niet zozeer het probleem..ik denk meer HOE kan ik het beste het "professioneelst" men werk afdrukken.. bij idd een drukker of zelf op een of andere manier?
want ik weet dat een "proefdruk" al gauw 3-4 honderd gulden kost.. en tis maar voor school
dus neen..dat hoef ik ook niet..
want ik weet dat een "proefdruk" al gauw 3-4 honderd gulden kost.. en tis maar voor school
Verwijderd
Laat je het op bladgoud drukken?! als je er je drukwerk aflevert kost zo'n proefrdrukje niks (alhans dat is mijn ervaring)Op dinsdag 02 oktober 2001 23:55 schreef gitaarwerk het volgende:
mmz.d.at is mij ook verteld..amar dat is niet zozeer het probleem..ik denk meer HOE kan ik het beste het "professioneelst" men werk afdrukken.. bij idd een drukker of zelf op een of andere manier?
Hmm.. dan moet je denk ik eerst overleggen met de drukker wat de eisen zijn voor het werk. Eventuele stramiens zijn altijd handig.Op dinsdag 02 oktober 2001 23:55 schreef gitaarwerk het volgende:
Naar aanleiding daarvan ga je alles in elkaar zetten, uiteraard zo structureel mogelijk. Dan ga je als je klaar bent terug naar de drukker met een cdtje of Zip/Jazz o.i.d en dan drukken, of evt. digitaal printen ; wil nogal schelen in de kosten.
En overweeg de optie Copyshop even, die zijn niet zo duur.
Copyshop/... ff daar proberen
(ps.. ik neem aan dat de stramiens meegeleverd worden in Quark)
maar goed.. ik amak dan ff een klein voorbeeldje gelijk heo et eruit moet komen te zien.. (dubbelzijdig geprint)
tnx voor jullie hulp
maar goed.. ik amak dan ff een klein voorbeeldje gelijk heo et eruit moet komen te zien.. (dubbelzijdig geprint)
tnx voor jullie hulp
Ligt ook erg aan je oplage, soms kan digitaal-drukken erg handig zijn en bij hele kleine cheap-ass opdrachtjes zoals Willem zegt, een copyshop. Kijk voor een dubbeltje op de eerste rang kan nog steeds niet. Proefddrukken kunnen inderdaad duur zijn.. zeker als je kwaliteit wil of proefdrukken van films. Maar wil je dat dus niet doen dan moet je vertrouwen hebben in je eigen kennis en met wat kennis weet je hoe het eruit zal gaan zien. Niet om je bang te maken, maar met drukwerk kan er nou eenmaal erg veel mis gaan. Van ontbrekende fonts tot RBGeetjes die fijn zwart/wit in je drukwerk komen.
hmm.. betekend dat dat je nieuw bent met Quark.. in dat geval zou ik even zo slim zijn een boekie aan te schaffen of iets dergelijks.. voordat je een pallet van 100 mislukte exemplaren in de schuur hebt staanOp woensdag 03 oktober 2001 00:21 schreef gitaarwerk het volgende:
Grafisch Lyceum toch? boven in 501 staat wel ergens zo'n 1200 dpi kleurenlaser, probeer dat eens...
Verwijderd
Precies... ofwel een drukker die quark xpress draait of de pdf writer gebruiken. (wat 10 keer handiger is)
P.s. Cheap copyshops met monster color copy maschines RULE
P.s. Cheap copyshops met monster color copy maschines RULE
Blijft toch anders dan drukwerk hoor..Op woensdag 03 oktober 2001 00:32 schreef GraasGast het volgende:
Grafisch Lyceum toch? boven in 501 staat wel ergens zo'n 1200 dpi kleurenlaser, probeer dat eens...
Nah, ik bedoel dat veel drukkers hun eigen standaard "stramienen" hebben liggen voor bepaalde veelvoorkomende en terugkomende projecten.Op woensdag 03 oktober 2001 00:21 schreef gitaarwerk het volgende:
Copyshop/... ff daar proberen
Dit is een soort complexe snij en vouwlijnen tekening die als leidraad kan dienen voor je folder of catalogus of iets dergelijks.
stramienenOp woensdag 03 oktober 2001 00:32 schreef GraasGast het volgende:
mmzz... ik zit daar nooit geloof ik.. (5e verdieping)hehe.. alleen af en toe met trends etc..
maar goed.. ik zla een skijken..et probleem is als je dubbelzijdig gaat printen dat de pagina's niet moi meer zijn.. tenzij je dikker papier neemt.. mmz
ik zal eens vragen, er staan grote drukpersen op school, maar dat kan ik vast neit gebruiken..
en jah..
ik kan wel redelijk opmaken in Quark (men pa is professioneel opmaker..maar ik zie em amper..
maar idd ik ben er wel nieuw in
wat ik ook kan doen..maar das wel heel erg NIET professioneel = alles in photoshop maken
makkelijk is het niet..ik denk idd toch maar uit laten printen bij de Copyshop.tis maar een schoolopdracht voor 1 enkel exemplaar... (misschien iemand die daar zit : voor de trendreader te maken)
De opdracht telt wel zwaar, maar 100derden guldens wil ik er neit voor besteden,
toch maar simpel printen en in laten binden (2,50)
vraag was "maar wat is nou de beste manier om goedkoop en toch mooi te laten worden??"Op woensdag 03 oktober 2001 00:39 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Blijft toch anders dan drukwerk hoor..
juistOp woensdag 03 oktober 2001 00:48 schreef GraasGast het volgende:
[..]
vraag was "maar wat is nou de beste manier om goedkoop en toch mooi te laten worden??"
ik heb die opdracht ook gehad, en je hoeft echt niet zo moeilijk te gaan doen hoor...Op woensdag 03 oktober 2001 00:47 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
stramienenmz..dat weet ik wel.. dat dat daarvoor is,.. maar de rest
hehehe lol
mmzz... ik zit daar nooit geloof ik.. (5e verdieping)hehe.. alleen af en toe met trends etc..
maar goed.. ik zla een skijken..et probleem is als je dubbelzijdig gaat printen dat de pagina's niet moi meer zijn.. tenzij je dikker papier neemt.. mmz
ik zal eens vragen, er staan grote drukpersen op school, maar dat kan ik vast neit gebruiken..
en jah..
ik kan wel redelijk opmaken in Quark (men pa is professioneel opmaker..maar ik zie em amper..)
maar idd ik ben er wel nieuw in
wat ik ook kan doen..maar das wel heel erg NIET professioneel = alles in photoshop makenlekker tekenen en met lekkere grote bestanden werken
makkelijk is het niet..ik denk idd toch maar uit laten printen bij de Copyshop.tis maar een schoolopdracht voor 1 enkel exemplaar... (misschien iemand die daar zit : voor de trendreader te maken)
De opdracht telt wel zwaar, maar 100derden guldens wil ik er neit voor besteden,
toch maar simpel printen en in laten binden (2,50)
je word beoordeeld op je inzet en het creatieve resultaat en het proces ernaartoe, en dus niet op hoeveel geld je voor je printje hebt uitgegeven.
je denkt toch niet dat ze van de hele klas verwachten dat ze zo moeilijk doen?
neej ok..maar goed... ik als webdesigner heb ook men klanten, das ook wel leukom et laten zien wat je nog meer kan, en waar je talenten liggen. Helpt altijd ..toch?
maar goed...
Ik heb wel hele mooie trendreaders gezien, en ik heb altijd zoiets.. DAT WIL IK OOK, MAAR DAN BETER NOG!
ahha
klinkt arrogant (zo ben ik absoluut niet), maar zo leer ik men dingen
en btw.. ik vind et wel leuk om er wat moois van te maken...
maar goed...
Ik heb wel hele mooie trendreaders gezien, en ik heb altijd zoiets.. DAT WIL IK OOK, MAAR DAN BETER NOG!
klinkt arrogant (zo ben ik absoluut niet), maar zo leer ik men dingen
en btw.. ik vind et wel leuk om er wat moois van te maken...
Pagina: 1