Toon posts:

Tv-out aansluiten for newbie :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een videokaart (GF2 mx-400) en daar zit een TV-out op.

Nu heb ik de search gebruikt, maar daar begreep ik allemaal niks van :P SVHS ensow?? Ik ben dus een newbie op dat gebied.

Nu is mijn vraag kan iemand mij in "normale" taal
uitleggen hoe ik hem moet aansluiten???

Ik heb dus een COAX- en een Tulp-aansluiting zitten op mijn vid. kaart.

En op mijn TV een COAX en een scart.

Nu d8 ik dus dat als ik daar een kabeltje tussen zou leggen, en dan de zender zou opzoeken op mijn TV dat ie het wel zou doen :) Nee dus...

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Ga naar een lokale radio/tv speciaalzaak, en haal daar een Scartblock.
Op zo'n block zit een tulp aansluiting, en op sommigen ook een SVHS aansluiting.
Vanuit dat scartblock kun je dan een tulpkabel trekken tussen de TV en de PC

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
TVout op je geforce: SVHS

Koop een SCART plugje, met SVHS aansluiting.. is een blokje, scartplug in tv, svhs kabel naar je geforce

Of, tulp geforce -> tulp scart plugje..

Verder... search staat veel in..

Geluid moet je ff vanaf geluidskaart aftappen (3.5m), en dan naar tulp (2x, l en R), ook naar je scart pluggie

SVHS=beste kwaliteit, composite (Tulp) gebruike als je tv met SVHS niet overweg kan..

Verwijderd

Topicstarter
Ff kijken hor,

ok dit snap ik :) SVHS is toch gewoon COAX he :P

Maar wat ik vergeten was te vermelden...

Ik heb ook nog een video, hoe moet het dan?

Ow ja en om dat geluid af te tappen van mijn PC, moet ik dan dus zeg maar waar nu mijn versterker op zit,

een splitser zetten en dan daarvan een kabel naar mijn Koptelefoon-ingang op mijn TV???

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
RGB lijkt me toch echt wel beter dan svhs

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:39 schreef m4rt1n het volgende:
Ff kijken hor,

ok dit snap ik :) SVHS is toch gewoon COAX he :P

Maar wat ik vergeten was te vermelden...

Ik heb ook nog een video, hoe moet het dan?

Ow ja en om dat geluid af te tappen van mijn PC, moet ik dan dus zeg maar waar nu mijn versterker op zit,

een splitser zetten en dan daarvan een kabel naar mijn Koptelefoon-ingang op mijn TV???
COAX is niet SVHS. SVHS is die aansluiting met 4 pinnetjes. Die andere die je ziet is waarschijnlijk ook geen coax, maar composite out.

Op je video steek je zo'n scart blokje. In dat scartblokje plug je je SVHS of composiet (geel) kabel (SVHS kabel is wel duur) en het andere eind plug je in je videokaart.

Je TV heeft geen koptelefoon ingang, maar een uitgang (duh). Die output van je soundcard sluit je aan op die 2 andere aansluitingen op dat scartblokje (rood/wit)

Dan zet je je TV op AUX of EXT1 of wat ook je videokanaal is. Dan zet je je videokaart op TV (of twinview als je dat hebt) en je ziet windows op TV.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 23:52 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

COAX is niet SVHS. SVHS is die aansluiting met 4 pinnetjes. Die andere die je ziet is waarschijnlijk ook geen coax, maar composite out.

Op je video steek je zo'n scart blokje. In dat scartblokje plug je je SVHS of composiet (geel) kabel (SVHS kabel is wel duur) en het andere eind plug je in je videokaart.

Je TV heeft geen koptelefoon ingang, maar een uitgang (duh). Die output van je soundcard sluit je aan op die 2 andere aansluitingen op dat scartblokje (rood/wit)

Dan zet je je TV op AUX of EXT1 of wat ook je videokanaal is. Dan zet je je videokaart op TV (of twinview als je dat hebt) en je ziet windows op TV.
Ok dank u ik ben een stuk wijzer :)

Nog 1 klein vraagje, moet ik dezelfde output van mijn geluidskaart gebruiken als die ik nu gebruik op mijn versterker??

Dan moet ik namelijk zo'n splitser gebruiken...

Verwijderd

Yep.......splittertje kopen.

Verwijderd

Je kan je geluid natuurlijk ook gewoon via je stereo laten lopen.... meestal beter dan de boxen van je TV, en je hebt geen splitter nodig

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Tis geen SVHS maar S-Video!!

Een COAX aansluiting op een "gewone" geforce???

Het volgende zal op de kaart zitten:
- een d-sub (monitor aansluiting)
- een tulp (=cinch=rca) voor composite output. Dit signaal kan iedere TV aan via scart of "camcorder" connectoren (1 tulp voor video en 2 voor audio)
- verder misschien nog een 4-pins DIN (lijkt op ps2) voor s-video output. Dat soort signaal kunnen veel duurdere/nieuwere TV's aan via scart of aparte s-video connector.

Als je kaart inderdaad zo'n s-video DIN aansluiting heeft en je TV een "S" av-kanaal heeft kun je de connectie het beste zo maken:
Koop zo'n "scartblok" met 3x tulp (composite video en stereo audio) en een 4-pins DIN (s-video). Leg een s-video kabel tussen s-video aansluiting van TV en kaart.

Anders vanuit de tulp op je kaart een kabel naar de video-tulp op je scartblok en de TV op gewone av-kanaal.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Op woensdag 03 oktober 2001 01:26 schreef nOLoGIc het volgende:
Tis geen SVHS maar S-Video!!
Duh.. mierenneuker :) naja, je hebt gelijk... SVHS is voor videorecorders..

Stupid eik, iedereen noemt t SVHS aansluiting.. ach ja, als pluggie maar een naam heeft :)

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

Wat is iedereen geil op die scart aansluiting!! Geeft meer gezeur dan dat het werkt is mijn ervaring. (en nee, niet 1 kaartje, maar met 3 video's en 3 verschillende kaartjes ervaring).

Simpelste (en goedkoopste) oplossing is tulp. }) Gewoon 1 tulp aan je tv-out, en 2 tulpjes vanaf je geluidskaart. Kabels zijn kant en klaar te krijgen op veel lengetes en tot 5m geen erge degradatie meegemaakt van het beeld. Mijn geluid heb ik ook op de video aangesloten, want mijn video hangt aan mijn stereo.

Have fun! O-)

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

[off topic]

hoe bevalt die gf2 MX400 ???

ik namelijk voor een systeempje aan het kijken voor een Abit GF 2MX400 64MB is de T versie met tv-out

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry hoor,

maar ik zal nu een samenvatting proberen te maken, checken jullie het ff :)

1) ik prop een Scart-box in mijn scart van mijn video
2) Daar prop ik ook zo'n svhs kabel in en op mijn vid. kaart
3) Zet splitter op geluidskaart
4) Daarvandaan een kabel naar mijn Scart-box

Goed? :)

Bedankt voor de replys alvast.

Verwijderd

Topicstarter
Ow w8 ik zie nu wat ik het beter kan doen.

Gewoon zo'n scartblok op mijn video, dan Tulp van mijn vid. kaart naar dat scartblok.

En geluid aftappen van mijn geluidskaart.

Ik heb namelijk denk ik geen SVHS... :) Hoe kan ik dat eigenlijk zien???

Verwijderd

Wel handig als je ongeveer 30 keer hetzelfde antwoord krijgt, maar dan net even anders geformuleerd. Kun je als echt newbie goed uitkomen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 00:17 schreef Marcello5 het volgende:
Wel handig als je ongeveer 30 keer hetzelfde antwoord krijgt, maar dan net even anders geformuleerd. Kun je als echt newbie goed uitkomen denk ik.
Gheheh, ja... maar mijn samenvatting klopt wel aardig denk ik, dus ik ga vanmiddag maar es bouwen :) Met de tulp aansluiting...

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben langs mijn electronicaboer geweest,

en ik ga dus voor de tulp aansluiting, want dat is VEEL goedkoper.

Alleen is de kwaliteit dan wel de moeite waard?

Verwijderd

Topicstarter
HMmz, wil ff weten of dan de kwaliteit de moeite waard is, ( op tulp aansluiting ) dan kan ik morgen namelijk de spullen halen...

Verwijderd

Topicstarter
Jongens kom op is het de moeite en het geld waard?

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt he :( Ik heb het al geprobeerd...
Pagina: 1