Toon posts:

[php] Header location met target ?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
2
3
<?
  header("location: http://www.blaat.com");
?>

kan ik hierbij ook een target opgegeven?
ik heb GOT al doorzocht maar weinig resultaat, op www.php.net kan ik het ook niet vinden, misschien dat hier het iemand weet...

of misschien weet iemand een heel andere oplossing?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 19:19
Een target? Je bedoelt met frames. Nee natuurlijk kun je die niet opgeven, het is alleen maar een doorverwijzing die via de server wordt afgehandeld. De browser krijgt gewoon de nieuwe URL door die hij moet openen, meer niet.

[edit]
En voor je andere oplossing:
Je zult hiervoor JavaScript moeten gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 23:14 schreef MikeN het volgende:
Een target? Je bedoelt met frames. Nee natuurlijk kun je die niet opgeven, het is alleen maar een doorverwijzing die via de server wordt afgehandeld. De browser krijgt gewoon de nieuwe URL door die hij moet openen, meer niet.

[edit]
En voor je andere oplossing:
Je zult hiervoor JavaScript moeten gebruiken.
hmmm tja, zo gek is dat toch niet? ik sloot het iig niet uit..

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:18 schreef aarninkron het volgende:

[..]

hmmm tja, zo gek is dat toch niet? ik sloot het iig niet uit..
???
je wil een redirect doen naar een ander browser venster?
je gaat zeggen tegen de browser: hier is de pagina die je vroeg, maar open hem maar in een (nieuw scherm/ander frame). Wat je met dit venter doet? zoek maar uit...

Denk je dat die browser dat gaat snappen? :D

Oplossing:
vraag een pagina op in het frame door een target in de href of het form mee te geven.
Als je nadat de huidige page is veranderd een ander frame wil vervangen, gebruik javascript.

Verwijderd

aarninkron: Tja, zo gek is dat toch niet? ik sloot het iig niet uit..
Zo gek is dat wel als begrijpt wat er gebeurt.

Die headers zijn HTTP headers en HTTP gaat alleen om het oversturen van HyperText en heeft dus niets met browsers of windows te maken.

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 01:39 schreef Arien het volgende:

[..]

Zo gek is dat wel als begrijpt wat er gebeurt.

Die headers zijn HTTP headers en HTTP gaat alleen om het oversturen van HyperText en heeft dus niets met browsers of windows te maken.
/me denkt: shit er zijn altijd mensen die het simpeler uit kunnen leggen :)

Verwijderd

woeitje: /me denkt: shit er zijn altijd mensen die het simpeler uit kunnen leggen :)
Je moet het gewoon niet moeilijker maken dan het is en zo moeilijk is het allemaal niet. :)
Pagina: 1