Hoe maak ik HTML-emails...?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde graag weten hoe ik volwaardige HTML-emails maak. Ik doel op emails die je ook wel in de vorm van nieuwsbrieven ziet. Dus met layout, plaatjes, links en teksten.

Ik werk met Outlook Express, ik weet wel hoe ik daar een gewone HTML-email kan maken. Maar ik kan daar geen plaatjes en layout invoegen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31
Ik copy/paste het altijd van een webpage (zelf .html in elkaar knutselen) of uit Word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 17:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Niet Doen, is ontzetten asociaal, lang niet iedereen kan HTML mail lezen

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 23:18 schreef Rukapul het volgende:
Ik copy/paste het altijd van een webpage (zelf .html in elkaar knutselen) of uit Word.
Dit heb ik al geprobeerd, maar ik zie alleen de source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31
Je moet ook weten naar wie je het stuurt :)

Een verjaardagskaart / kerstkaart etc. die op zich al niet zinnig is kan prima in HTML met plaatjes etc.

Verder ben ik het eens met Argh, behalve het argument dat niet iedereen het kan lezen:
- de tekst is er altijd uit te halen (
- vrijwel elk platform beschikt over een emailclient om HTML mail te lezen
- meestal wil je de afzender van een HTML mail helemaal niet kennen dus delete je hem gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 17:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:32 schreef Rukapul het volgende:
- vrijwel elk platform beschikt over een emailclient om HTML mail te lezen
Ja, maar niet iedereen kiest ervoor om die mailcient te gebruiken.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:34 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Klopt, maar persoonlijk vind ik dat in dezelfde categorie, NS4.08 blijven gebruiken.. meegaan met de tijd is soms niet teveel gevraagd :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:16
benner zelf ook mee bezig :) kheb hier een dump van een mailtje in html, als je het met een textbased emailprog leest (pegasus mail dat we op school gebruiken) dan zie je de tekst zonder opmaak en html-tags.
een html emailtje is dus 2x zo groot als een gwoon lijkt me want je verzend het mailtje MET html en 1x zonder, hier is een dump van een testmailtje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
Return-path: <chin@media-id.nl>
Envelope-to: chin@cistron-office.nl
Received: from janeway.cistron.net ([195.64.65.23])
      by smtp.cistron-office.nl with esmtp (Exim 3.22 #1 (Debian)
      id 15nll9-00018M-00
      for <chin@cistron-office.nl>; Sun, 30 Sep 2001 20:56:15 +02
Received: from smtp.wanadoo.nl (smtp2.wanadoo.nl [194.134.35.138])
      by janeway.cistron.net (8.9.3/8.9.3/Debian 8.9.3-21) with E
716
      for <chin@cistron.nl>; Sun, 30 Sep 2001 20:56:14 +0200
Received: from helox (24dyn254.utr.casema.net [213.17.15.254])
      by smtp.wanadoo.nl (8.11.3/8.11.3) with SMTP id f8UIuB82299
      for <chin@cistron.nl>; Sun, 30 Sep 2001 20:56:11 +0200 (MES
From: "Jie Chin" <chin@media-id.nl>
To: <chin@cistron.nl>
Subject: html test
Date: Sun, 30 Sep 2001 21:00:10 +0200
Message-ID: <MNEMIJKFBMBCCCFNHEOIAELLCAAA.chin@media-id.nl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
      boundary="----=_NextPart_000_0000_01C149F2.E46BAE20"
X-Priority: 3 (Normal)
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook IMO, Build 9.0.2416 (9.0.2911.0)
Importance: Normal
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Lines: 26

This is a multi-part message in MIME format.

------=_NextPart_000_0000_01C149F2.E46BAE20
Content-Type: text/plain;
      charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 7bit

test test

------=_NextPart_000_0000_01C149F2.E46BAE20
Content-Type: text/html;
      charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD><TITLE></TITLE>
<META http-equiv=3DContent-Type content=3D"text/html; =
charset=3Diso-8859-1">
<META content=3D"MSHTML 6.00.2600.0" name=3DGENERATOR></HEAD>
<BODY>
<P><FONT size=3D2>test <STRONG>test</STRONG></FONT><STRONG>=20
</STRONG></P></BODY></HTML>

------=_NextPart_000_0000_01C149F2.E46BAE20--

heb je icq? kunnen we elkaar helpen :)
ennu... hoort dit nog in /13 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 03 oktober 2001 00:03 schreef Helox-in-a-box het volgende:
ennu... hoort dit nog in /13 ?
Hmm denk het niet, afgaande op deze zoekresultaten:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=html+email+versturen&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=html+email+versturen[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart
Meer iets voor /14 dus.

* Pelle verstuurt HTML-email altijd gewoon met PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:34 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Wel dus, niet iedereen kiest ervoor om de standaard HTML activiteiten uit te schakelen van een emailclient ;)

De enige emailclient, die nog steeds geen html mail kan lezen is Pegasus Mail. Voor de rest zijn de pakketten Ms Outlook, Ms Outlook Express, Lotus Notes, en Ns Messenger niet alleen de meest gebruikte pakketten, maar ook nog is paketten die HTML mail ondersteunen en die HTML mail al bij installatie op default hebben staan. ;)

Bovendien kun je ook multipart e-mail versturen, wat ik dus altijd doe. Kan de emailclient HTML niet lezen, dan wordt clientside automatisch de txt versie gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-07 20:58

Dommel

Professioneel Software Sloper

Weet je wat dan echt leuk is :? Een HTML-mail opstellen en die posten in een of andere nieuwsgroep. Gegarandeerd dat je commentaar krijgt en als je het (goed) verkeerd doet zelfs nog een berg spam :)

En ja niet iedereen heeft HTML aanstaan in zijn mailbox. Ikzelf vindt het namelijk ook superirritant dat ik nogal regelmatig HTML mail krijgin mijn Operamail (die ik gewoon via IE bekijk) maar Operamail ondersteund het schijnbaar niet.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 14:58

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 03 oktober 2001 09:16 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Wel dus, niet iedereen kiest ervoor om de standaard HTML activiteiten uit te schakelen van een emailclient ;)
* DeFeCt voelt een post van Aaargh! aankomen met 20 exotische linux/unix mailreaders.

Asociaal? Nee wederom kijken naar de de stats!
Als je zo graag recalcitrant wil zijn moet je verder ook niet zeuren!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt: * DeFeCt voelt een post van Aaargh! aankomen met 20 exotische linux/unix mailreaders.

Asociaal? Nee wederom kijken naar de de stats! Als je zo graag recalcitrant wil zijn moet je verder ook niet zeuren!
Hmmm...

Laten we een tien jaar teerug gaan in Internet toen datzelfde Internet eignelijk een *nix platform was... Toen de eerste PCs aan Internet gehangen werden, kregen die toen de voorkeuren van de meerderheid door hun strot geduwd? Als dat wel zo geweest was was Internet dan net zo succesvol geweest?

(Nee, ik hoef de antwoorden niet te horen, die weet ik al. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 09:27 schreef Christus het volgende:
Weet je wat dan echt leuk is :? Een HTML-mail opstellen en die posten in een of andere nieuwsgroep. Gegarandeerd dat je commentaar krijgt en als je het (goed) verkeerd doet zelfs nog een berg spam :)

En ja niet iedereen heeft HTML aanstaan in zijn mailbox. Ikzelf vindt het namelijk ook superirritant dat ik nogal regelmatig HTML mail krijgin mijn Operamail (die ik gewoon via IE bekijk) maar Operamail ondersteund het schijnbaar niet.
Opera ondersteund ook HTML :) De laatste versie igg wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 03 oktober 2001 09:52 schreef Arien het volgende:
[..]
(Nee, ik hoef de antwoorden niet te horen, die weet ik al. :))
Das ook een manier om je gelijk te halen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, fijn dat jullie zo op gang komen over wel of geen HTML-bestanden versturen. IK wil het dus wel doen en ik weet nou eigenlijk nog niets.....:)

Ik gebruik de HTML-emails alleen voor een beperkt aantal mensen.

Ik heb ontvang ooit emails van prijsjerijk.nl. Dit is een HTML-mail, maar als hij niet goed zichtbaar is dan kan je onderaan in de mail klikken op de PLAIN-TXT versie. Zo zou ik het eigenlijk ook wel willen aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt: Das ook een manier om je gelijk te halen :)
Je mag het ook wel komen brengen. :P

Internet gaat om communicatie en communicatie werkt niet echt lekker door mensen dingen door de strot te duwen. :)

(Als je wat anders vindt... Hit Reply! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

zie onder

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 03 oktober 2001 10:41 schreef Arien het volgende:
[..]
Internet gaat om communicatie en communicatie werkt niet echt lekker door mensen dingen door de strot te duwen

(Als je wat anders vindt... Hit Reply! ;))
Dilemma!

Als ik niet zou reageren zou ik het eens zijn met je o zo genuanceerde stelling

Door te reageren geef ik aan dat ik anders vind wat ook weer niet geheel waar is...

;)

Als je tot doel hebt om HTML-emails te communiceren en je weet dat het merendeel van je doelgroep zonder problemen deze email kan lezen zie ik het probleem echt niet.

En dan nog iets..., je doet het er gewoon om hè?!
Op woensdag 03 oktober 2001 09:52 schreef Arien het volgende:
[..]
Hmmm...
Laten we een tien jaar teerug gaan in Internet toen datzelfde Internet eignelijk een *nix platform was... Toen de eerste PCs aan Internet gehangen werden, kregen die toen de voorkeuren van de meerderheid door hun strot geduwd? Als dat wel zo geweest was was Internet dan net zo succesvol geweest?
Wat een ontzettend dom geneuzel!
Natuurlijk werden de voorkeuren van de meerderheid door je strot geduwd!
Het medium wordt toch constant gevormd door de voorkeuren van de meerderheid, hoe kan het anders succesvol zijn?

Zo lekker toch geantwoord :9

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 03 oktober 2001 11:04 schreef DeFeCt het volgende:
Zo lekker toch geantwoord :9
DeFeCt laat geeft zich niet zomaar gewonnen ;)

* Pelle is het voor een groot gedeelte met 'm eens

Mensen die je ongevraagd met HTML-mail gaat bestoken is spammen. In (ik denk) 95% van de gevallen gaat het om permission-based marketing; mensen hebben (indirect) toestemming gegeven om een nieuwsbrief/mailing/whatever via email te krijgen, en daarbij wordt vrijwel altijd gevraagd of je HTML of plain text wilt ontvangen. Zo niet, dan is het -zoals Gordijnstok al zei- of een multipart-mail, of staat er ergens een linkje naar de text-verzie.

* Pelle ziet ook het probleem niet
'Gewone', persoonlijke mail zuigt echter wel behoorlijk in HTML-formaat :r Outlook zou verboden moeten worden :(
Eudora heerscht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt: Als je tot doel hebt om HTML-emails te communiceren en je weet dat het merendeel van je doelgroep zonder problemen deze email kan lezen zie ik het probleem echt niet.
Okay, maar weet je dat zeker en stuur je dan alleen HTML of plain en HTML? (retorisch)
En dan nog iets..., je doet het er gewoon om hè?! [...] Wat een ontzettend dom geneuzel! Natuurlijk werden de voorkeuren van de meerderheid door je strot geduwd!
Het feit dat email werkt is te danken aan het rekening houden met de ander (in technische zin). Als je een overzicht van de RFCs doorbladert zal je dat ook wel opvallen. :)
Het medium wordt toch constant gevormd door de voorkeuren van de meerderheid, hoe kan het anders succesvol zijn?
Het is succesvol doordat het door verschillende groepen gebruikers met verschillende voorkeuren op verschillende manieren te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 03 oktober 2001 11:15 schreef Arien het volgende:
Het is succesvol doordat het door verschillende groepen gebruikers met verschillende voorkeuren op verschillende manieren te gebruiken is.
Tsja, maar toch zal er over bepaalde punten overeenstemming bereikt moeten worden. IP-protocol, HTML-specificatie, UU-encoding.

't draait allemaal om standaarden, en iets wordt niet een standaard door er 20 verschillende manieren op na te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het nogmaals!! Ik heb als eerste hier een bericht geplaatst met de vraag hoe je HTML-mails maakt. Er ontstaat hier alleen een discussie over of het wel of niet mag. Ik vraag jullie geen toestemming, maar hoe je ze maakt.

Voor de duidelijkheid, ik ga niet spammen en ik weet 100% zeker dat de mensen naar wie ik het stuur (±10) HTML-emails kunnen ontvangen.

Laten we a.u.b. terug gaan naar mijn vraag:

Hoe maak ik HTML-emails.......?? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 03 oktober 2001 19:14 schreef farl het volgende:
Hoe maak ik HTML-emails.......?? :o
* Pelle zei in z'n eerste reply al dat 'ie ze met PHP maakte, en gaf daarbij deze link: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=html+email+versturen&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=html+email+versturen[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart

Ga daar eerst maar 'ns kijken, d'r staat vast wel wat nuttigs tussen.

/edit
tags afsluiten was even geen vanzelfsprekendheid meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:37 schreef OzBoz het volgende:
Klopt, maar persoonlijk vind ik dat in dezelfde categorie, NS4.08 blijven gebruiken.. meegaan met de tijd is soms niet teveel gevraagd :)
* Yellow|A zit deze reply te schrijven op zijn nog immer favoriete browsers netscape 4.5

"Meegaan met de tijd is eng,d aar doen we niet aan hiero" - Boer Piet uut Frysland over zijn tractor

|{ brrr }] |

Pagina: 1