Toon posts:

Plexor 1610A brandt niet op snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bijna een maand een nieuwe computer aangeschaft met o.a. een Plex 1610A (16x schrijven) en een pioneer cd-rom 40x. Als ik een kopie wil maken van CD naar CD duurt het in plaats van 3 a 4 min ruim 12 min. :?

Als ik "on fly" kopie maak via bv Nero zegt ie dat de brander en cd-rom op een dezelfde IDE bus zitten (k heb een Asus A7M266 moederboord).... :'(

Weet iemand hier meer vanaf? Please help me

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

Kijk bij het opstarten in de BIOS summary op wat voor soort modus de CD-ROM drives zitten. Met een beetje mazzel ondersteunen ze beiden DMA33. Kijk ook in je bios of de settings voor de 2nd IDE controller niet te laag staat (PIO mode ipv DMA) en zet bij twijfel die gewoon op AUTO.

Zet de snelste drive (die met DMA) als master op de 2nd IDE controller...

Misschien is je IDE kabel een beetje verrot en verliest die wat signalen..(puur theoretisch).. en probeer hem eens te vervangen en zie of het verschil uitmaakt.

En wat NERO bedoelt is dus dat beiden drives op de 2nd IDE controller zit als Master/Slave. Liefst ziet NERO ze allebei apart op een controller (de ene op de primairy controller en de andere op de secundary) maar dat moet je niet doen omdat je HDD performance juist achteruit gaat. (maling hebben aan de NERO waarschuwing)

Suc6

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR