there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
de diverse instellingen zoals winsconfig omgezet
TCP/ip omgezet andere dns nummers ingevoerd werkt allemaal niet. Ik heb Planet ook al om hulp gevraagd, maar dat kan even duren.BTW het systeem waar het op misgaat :P4 1.5ghz Tornado tipa P netwerkkaart planet abonn.64 bps of 128 bps
Op mijn oude systeem draide alles wel- PII 400 met eicon diva kaart.
ik heb wel verbinding (MSN en downloaden gaat gewoon door) maar hij haalt geen pagina's op(zie ik ook mijn ontvangen bytes niet oplopen. Ik weet het niet meer
planet heeft ook geen idee
Anycow, ik begin langzamerhand het gevoel te krijgen dat KPN een beetje tegen het einde van haar capaciteit aan zit te wandelen. Zoals ik ook al zei zou ik effe wat gaan zoeken enzo, en ik kom het probleem alleen maar vaker tegen.
Nou was er bijna twee jaar geleden ook al zo'n soort probleem, waar de ISP in principe de schuld van kregen. Veel mensen logde 's avonds in op het netwerk van hun ISP en kregen langzame of geen verbindingen. De inbelpunten van diverse providers vlogen er om de haverklap uit, met als gevolg dat iedereen de vinger naar de ISP's wees. In dat geval was het zo dat KPN problemen had met de doorschakeling naar de ISP's.
Feitelijk is er ook helemaal geen landelijk netwerk van inbelpunten, met in iedere grote stad een zooitje modems en isdn-adap. en wat computers. De meeste ISP's hebben die gewoon in Amsterdam staan. KPN schakeld alle verbindingen daar simpelweg naar door (zodat klant lokaal inbelt).
Nu heel Nederland zo'n beetje op internet zit en ruim de helft nog met een 'analoge lijn' moet inbellen, denk ik dus dat het wellicht een capaciteits probleem is van het netwerk van KPN. Maar probeer in ieder geval even een ander inbelpunt: http://web.planet.nl/klantenservice/helpdesk/inbelpunten.html
Succes en ik lees het wel!
Dus zet eens alle proxy's helemaal uit, automatische configuratie scripts ook dus. (als je inbelt moet je dit bij de lan instellingen doen en de instellingen van je inbelverbinding).
Achmeon:
Hier heb ik op te zeggen dat de schuld niet lag bij KPN maar bij de providers. Het aantal internet gebruikers nam zo'n sprong dat alleen KPN het voor elkaar kreeg dat mensen nog maar met 33.6 konden verbinden maar niet data problemen kregen. De providers hadden het probleem dat de servers niet de capaciteit hadden om het grote aantal gebruikers aan te kunnen (met name pop servers, DNS servers en vooral de "modembanken"). De providers hadden ook het probleem dat er geen glasvezel te krijgen was danwel vergunningen om het aan te mogen leggen. Mochten de mensen verder dus wel een goede verbinding met data kunnen krijgen dan werden ze dus beperkt vanwege het totaal aantal gebruikers wat al een verbinding had. Dus mensen met een "zwak" modem kregen geen verbinding en de mensen met een "sterk" modem kregen wel verbinding maar een trage hoeveelheid data.
Hoe kan het dan dat ik de computer die naast mijn nwe staat, en via het zelfde stopcontactaangesloten is wel een normale verbinding krijgOp donderdag 04 oktober 2001 21:53 schreef Achmeon het volgende:
In een andere draad heb ik op hetzelfde probleem gereageerd. Je had woensdagavond mij aan de lijn. Weet je nog?
Anycow, ik begin langzamerhand het gevoel te krijgen dat KPN een beetje tegen het einde van haar capaciteit aan zit te wandelen. Zoals ik ook al zei zou ik effe wat gaan zoeken enzo, en ik kom het probleem alleen maar vaker tegen.
Nou was er bijna twee jaar geleden ook al zo'n soort probleem, waar de ISP in principe de schuld van kregen. Veel mensen logde 's avonds in op het netwerk van hun ISP en kregen langzame of geen verbindingen. De inbelpunten van diverse providers vlogen er om de haverklap uit, met als gevolg dat iedereen de vinger naar de ISP's wees. In dat geval was het zo dat KPN problemen had met de doorschakeling naar de ISP's.
Feitelijk is er ook helemaal geen landelijk netwerk van inbelpunten, met in iedere grote stad een zooitje modems en isdn-adap. en wat computers. De meeste ISP's hebben die gewoon in Amsterdam staan. KPN schakeld alle verbindingen daar simpelweg naar door (zodat klant lokaal inbelt).
Nu heel Nederland zo'n beetje op internet zit en ruim de helft nog met een 'analoge lijn' moet inbellen, denk ik dus dat het wellicht een capaciteits probleem is van het netwerk van KPN. Maar probeer in ieder geval even een ander inbelpunt: http://web.planet.nl/klantenservice/helpdesk/inbelpunten.html
Succes en ik lees het wel!
zoals jij het nu stelt, ligt het dus aan een problem buiten mijn huis??
Al geprobeerd (samen met Achmeon): holland zero pointsOp vrijdag 05 oktober 2001 00:01 schreef wauskes het volgende:
OK gezien dat je wel msn kan starten en ook kan downloaden (weet niet hoe snel) lijkt het me logisch dat het probleem in de proxy zou kunnen zitten. Het kan namelijk zijn dat de proxy die je gebruikt niet beschikbaar is (bijvoorbeeld de chello proxy als je bij planet inbelt). Hierdoor lijkt het alsof je DNS problemen hebt maar alles wat niet gebruik maakt van de proxy werkt gewoon (vaak mail niet omdat die de internet settings overneemt van IE).
Dus zet eens alle proxy's helemaal uit, automatische configuratie scripts ook dus. (als je inbelt moet je dit bij de lan instellingen doen en de instellingen van je inbelverbinding).
Achmeon:
Hier heb ik op te zeggen dat de schuld niet lag bij KPN maar bij de providers. Het aantal internet gebruikers nam zo'n sprong dat alleen KPN het voor elkaar kreeg dat mensen nog maar met 33.6 konden verbinden maar niet data problemen kregen. De providers hadden het probleem dat de servers niet de capaciteit hadden om het grote aantal gebruikers aan te kunnen (met name pop servers, DNS servers en vooral de "modembanken"). De providers hadden ook het probleem dat er geen glasvezel te krijgen was danwel vergunningen om het aan te mogen leggen. Mochten de mensen verder dus wel een goede verbinding met data kunnen krijgen dan werden ze dus beperkt vanwege het totaal aantal gebruikers wat al een verbinding had. Dus mensen met een "zwak" modem kregen geen verbinding en de mensen met een "sterk" modem kregen wel verbinding maar een trage hoeveelheid data.
cache geheugen schoongemaakt ; nix
auto opstart uitgezet (het meeste iig)
lijkt wel of de time outs steeds langer duren en frequenter voor komen.
denk dat ik het masjien maar dood ga laten verklaren
Externe toegang al eens opnieuw geinstalleerd?
Winsock vervangen?
oogjes dicht en snaveltjes toe...en nou bek dicht en slapen kreng!
ext.toegang wel winsock nietOp vrijdag 05 oktober 2001 12:29 schreef ripzura het volgende:
nog een paar:
Externe toegang al eens opnieuw geinstalleerd?
Winsock vervangen?
vanavond met een beetje geluk kan ik het proberen
alvast tnx
het lijkt er op dat er nogal veel mensen dit probleem hebben.
ksnapernixvan
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Het enige wat je kan doen is gewoon alles even nalopen en inderdaad de winsocks willen wel eens helpen, anders je modem opnieuw installeren en werkt dat nog neit dan is het dus letterlijk format en allen opnieuw installeren.
[edit]
Waar zie jij winroute staanAls je winroute gebruikt moet je NAT aanzetten (dit had ik dus ton ik casema ging overzetten naar wanadoo)
Verwijder middels REGEDIT alle sleutels waar WINSOCK2 bijstaat. Vervolgens alle adapters en protocollen verwijderen binnen netwerk eigenschappen.
Daarna het systeem opnieuw opstarten. Hierbij wordt de installatie CD van Windows'98 gevraagd. Tijdens herinstallatie van de adapters en de protocollen wordt er een nieuwe sleutel voor WINSOCK2 geïnstalleerd met de juiste waarden.
Is het dan niet handiger om gewoon meteen de juiste waarden in te vullen met de hand of zijn dat er teveel. (heb het zelf nooit zo geprobeerd). Want je kan ze ook gewoon via SFC dacht ik extracten of via de browser als je 2000+ hebtOp vrijdag 05 oktober 2001 14:52 schreef KillerAce_NL het volgende:
Zovaak al met klanten gehad, die teveel shareware dloaden en installeerden, een quote uit een email van me. Dit werkt altijd bij ons.
Verwijder middels REGEDIT alle sleutels waar WINSOCK2 bijstaat. Vervolgens alle adapters en protocollen verwijderen binnen netwerk eigenschappen.
Daarna het systeem opnieuw opstarten. Hierbij wordt de installatie CD van Windows'98 gevraagd. Tijdens herinstallatie van de adapters en de protocollen wordt er een nieuwe sleutel voor WINSOCK2 geïnstalleerd met de juiste waarden.
er is nog nix gedownload (of is down geload), dus kan er ook niet teveel shareware opstaan. Over dat verwijderen van adapters en protocollen, dat laat ik dan mooi de leverancier doen(zover reikt mijn kennis (nog ) niet.Op vrijdag 05 oktober 2001 14:52 schreef KillerAce_NL het volgende:
Zovaak al met klanten gehad, die teveel shareware dloaden en installeerden, een quote uit een email van me. Dit werkt altijd bij ons.
but tnx anyway
ik zie nergens winroute staan maar stel dat hij het had dan wsit hij nu misschien wel de oplossing, en zo helpen we met zijn alle een oplossing te vinden.Op vrijdag 05 oktober 2001 14:47 schreef wauskes het volgende:
Het komt heel vaak voor alleen dan bij mensen die er echt geen zak vanaf weten. Tenminste dat merk ik op mijn werk wel (zit op een helpdesk).
Het enige wat je kan doen is gewoon alles even nalopen en inderdaad de winsocks willen wel eens helpen, anders je modem opnieuw installeren en werkt dat nog neit dan is het dus letterlijk format en allen opnieuw installeren.
[edit]
[..]
Waar zie jij winroute staan
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Ga maar eens een andere kaart erin frotten dan zie wel verder
Op de computer waar internet NIET binnenkomt maar via de internet server gaat het veel trager dan als je op de server zit.
Ik heb veel last van "dode momenten". Er is nog gewoon verbinding maar alles wat je doet met internet werkt niet.. Zo irritant! Gewoon dood is de lijn dan. Dit heb ik om de 2 minuten ongeveer, en zo' n timeout duurt ongeveer 30 sec. Dus ik wordt er aardig gek van
Misschien een beetje hetzelfde als jij hebt?
Als er trouwens een dood moment aankomt en ik ben al aan het downloaden gaat dat wel gewoon door.
Alleen surfen doet ie niet meer
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Geen beurs, geen tempo
Werkt dit ook met win ME?Op vrijdag 05 oktober 2001 14:52 schreef KillerAce_NL het volgende:
maar goed sommige tweakers zeiden dat het maybe mijn moederbord was
maar ik heb toen voor de zoveelste keer alles weggegooid en van www.windrivers.com drivers gedownload die compatible waren met mijn chipset op de modem.
en tada hij deed het weer goed. Dus mijn tip zoek naar drivers die compatible zijn met je chipset.
succes
Op maandag 08 oktober 2001 15:11 schreef stean het volgende:
Dat de verbinding weg viel had ik ook.zie ergens anders mijn topic maar waar die is gebleven
maar goed sommige tweakers zeiden dat het maybe mijn moederbord wasik dit niet snappen want verbinding is verbinding .....
maar ik heb toen voor de zoveelste keer alles weggegooid en van www.windrivers.com drivers gedownload die compatible waren met mijn chipset op de modem.
en tada hij deed het weer goed. Dus mijn tip zoek naar drivers die compatible zijn met je chipset.
succes
Kijk eens goed naar je DNS instellingen ed. time outs willen weleens komen doordat je windows bak een DNS search opdracht uitvoert, die doorstuurt naar de server (en die DNS look up gaat dan over je server), die dat doorroute naar internet, waar hij dan time-out-ed waarna hij kan gaan downloaden.
De volgende poging kun je ondernemen:
Installeer een DNS server op je servertje, zodat je als DNS server bij je losse (netwerk) pc de DNS server van je eigen netwerk kunt pakken.
* TheGhostInc geeft toe, tis een gok, maar DNS lookups kosten vak tijd, en het klinkt alsof hij ergens op wacht, DNS is dan een educated guess.
(mocht het iets zijn, mail dan aub even....)
na een verse instalatie van mijn windows en een nieuwere driver voor mn modempje deed ie het perfect.
nix anders schijnt te werken
ps : killer_ace, werkt niet (me mischien maar bij installeren worden de protocollen niet geacepteerd (pjoeter real f**ked up