2 cdrom/dvd + zip + hdd op MSI MS-K7T-Turbo Raid

Pagina: 1
Acties:

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:28
Aloha peopletjes

Ik heb sinds enige tijd een MSI MS-K7T-Turbo Raid Socket A mobo. Ik had er tot voor kort een 40 gb harde schijf, een dvdromspeler en een brander in zitten. De hd zat op de ide 1, inzn 1tje, de dvdspeler en brander zaten samen op ide 2.
Nou heb ik er een zipdrive bij gekocht, maar ik heb gen flauw idee waar ik die erbij moet prikken. Ik heb het advies gehad om m niet bij de hd te doen, wat zowiezo niet kan, er is geen ruimte voor.

Ik heb het al geprobeerd om t op ide 3 te doen, alleen op een kabel, maar dat wordt niet gezien door de bios.

Wie kan mij helpen! Ik ben een complete newbie met raid. Kan ik de cdspelers met die zip in een raid config zetten ofzo?

Plz help!

Alvast bedankt. :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je kunt die zip gewoon op de derde doen.
Je zult dan wel drivers in windows moeten installeren, en dan moet het werken.

[tussendoor-> je hebt dus 4 ide poorten? waarom zet je de brander en dvd ook niet apart van elkaar?

de raid is alleen voor harddisks, kun je meerdere schijven als 'een' gebruiken

• WheeleE
Dat heb ik al geprobeerd, de zip op ide 3, maar die wordt niet gezien. In de bios staat daar niks over, ik kan m daar dan nergens vinden. Of kan dat ook helemaal niet?

En welke drivers bedoel je? Die van de zip? Die heb ik niet, dr zat niks bij..

Ik heb dus 4 ide poorten, 2 gewone, en 2 raid.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

[note] replyen word wel erg moeilijk zo, met die trage got :( [/note]

|:( Dom van me, je moet ook in windows drivers installeren voor je promisecontroller die op je mobo zit.

Die zit wel op de cd van je mobo, of op de website van msi.

als je die geinstalled hebt dan moet die zip volgens mij zo werken.

:)

• WheeleE
Dat heb gedaan, ik heb alle mogelijkdingen die op de cdrom stonden geinstalleerd, maar nee hoor, noppes resultaat.

Heeft er echt niemand een idee? Kort gezegd: ik wil een harde schijf, een zipdrive en 2 cdromspelers aansluiten. Hoe moet ik dat doen :?

• WheeleE
Echt niemand?!?
Pagina: 1