Toon posts:

extra monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil graag voor een paar programma's (illustrator/photoshop)een tweede monitor aan mijn pc hangen
om daar bijv. de menuutjes voor lagen e.d. op weer te geven.

- Kun je gewoon een extra videokaart in je PC stoppen en daar een monitor op aansluiten zonder problemen?

- Hoe stel je dit (eventueel) in,in je bios

- een beetje off topic in dit topic, maar hoe laat je bijv. photoshop weten dat de menu's niet op het primaire scherm moeten worden weergegeven?

Mijn primaire videkaart is een asus geforce v6600 Pro64

BvD

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
in je bios
AGP als primay display controller in stelle
2e video kaart erin pci kaartje
monitor d'r aan
zet je monitors aan
boot je pc
windows installed de drivers
kijk naar je 2e monitor
daar staat namelijk precies op wat je moet doen

in win98se dan

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Je kunt gewoon een 2e videokaart erin hangen.

In de bios kun je instellen of de PCI of de AGP kaart je hoofdkaart is.

Verder kun je bij de display properties van Win2k "extend my desktop on this monitor" van de 2e monitor.

Het werkt echt heel eenvoudig.

Ik heb het zelf ook, alleen lukte het me niet goed met 2x nvidia. Ik vermoed dat Win2k dan 2x dezelfde driver gebruikt.
Ander probleempje had ik met tvtool voor TV-out. Dat werkte niet lekker, maar daar heb ik niet lang op zitten stoeien, aangezien ik daar nu gewoon een andere pjuter voor gebruik :)

edit:

Happy3736 was me al voor.
* FlipFlap moet meer op F5 rammen voordat hij reageert.

ff niets

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Ik ga nog een keer zeggen dat het heel goed en fijn werkt..

er zijn al bergen over deze topicx..

?search?

1+1+1 = 1

Verwijderd

Het werkt wel erg fijn met een 2e monitor ja, maar ik heb een G400 in mijn zus d'r bak hangen en dat is echt wel veel beterz dan een 2e pci. :D Maar ja, moet je er wel eentje hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal, werkt echt super idd

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 02 oktober 2001 22:56 schreef jbalk het volgende:
Het werkt wel erg fijn met een 2e monitor ja, maar ik heb een G400 in mijn zus d'r bak hangen en dat is echt wel veel beterz dan een 2e pci. :D Maar ja, moet je er wel eentje hebben.
Dat heb ik op mijn werk ook, maar heb echt liever een PCI er naast like home-sweet-home. Zal wel persoonlijke voorkeur zijn.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Ja dat denk ik ook. De Matrox G450 heeft een RAMDAC van 360MHz. Het is niet geschik voor spelletjes maar o zo mooi voor Adboe pakketten.

Verwijderd

Ik heb in mijn systeem een Matrox G550 zitten met 2 monitoren aan. Goed beeld trouwens.

Ik heb nog een 3de monitor over dus heb ik even mijn oude Trident 9440 PCI erin geplugd, opgestart, Windows98 herkende direct de videokaart, drivers geïnstalleerd en daarna computer opnieuw opstarten.

Tot daar ging alles goed, dan krijg ik de foutmelding "Trident 9440 ondersteund geen multiple monitors" en wil hij geen beeld geven. Ook vind ik nergens een instelling om iets te veranderen.

Iemand een idee? In de search heb ik daar ook niets over gevonden.

Verwijderd

"in je bios
AGP als primay display controller in stelle"

Is er misschien iemand die weet hoe ik dat kan doen in mijn bios? Hoe wordt dat meestal aangegeven? Ik heb windows 2000, maar mijn 2e videokaart weigert dienst, windows geeft aan dat hij de kaart niet kan laten starten? Alvast bedankt

Verwijderd

Heeft nou echt niemand een idee?

Verwijderd

Is een s3 virge 4mb voldoende :)?

Verwijderd

[topic=422036/2/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.