Toon posts:

Systeem met hele slechte score ?? Waarom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het een dubbel-post is maar misschien zitten er bij dit forum ook nog mensen die handige tips hebben

Ik heb pas mijn gehele systeem in elkaar gebouwd maar de computer krijgt echter maar 1300 3dmarks
Ik weet dat de videokaart Bar slecht is maar die gaat er vandaag of morgen uit maar heeft het nog meer redenen.
Want als ik die videokaart ga vervangen kan ik dan het beste een gforce 3 pakken of heb ik daar niks aan vanwege het platte scherm. Of misschien een goedkopere videokaart dan gf3 en dan een snellere processor
Zouden jullie wat tips en op-en-aan merkingen kunnen geven
dit is mijn systeempje

Mobo : MSI pro 2 Socket 478
Processor : Pentium 4 1,5 ghz
Monitor : Philips 15,1 " tft Brilliance 150P2
Geheugen : 512 MB SDRAM pc 133
Cdrom/dvd : Tosiba 16x 40x Dvd rom
Brander : Lite-on 24x 10x 40x
Hdisk : IBM deskstar 75 GB 7200 rpm
Toestenbord/muis : Logitec cordless desktop optical
Videokaart : Riva Tnt 2 32 mb (KUT)(geld te kort)
Behuizing : Bigtower

En is het verstandig om op dit systeem XP te draaien of kan ik het beste win2000 houden

Verwijderd

Het is volgens mij alleen de videokaart, als die beter wordt schiet je score omhoog....

P4 is wel (nog) niet zo snel als een AMD maar de score wordt toch een stuk hoger, bv p3 1ghz, 512 mb ram en geforce2 pro met 64 ddr ram geeft ong. 2800 punten, en die videokaart met een amd 1,4ghz en 512 ddr ram geeft ong 4000
dusssss .

met de geforce 3 zit je makkelijk over de 6000....en de ultra ong. 8000 ;)

Verwijderd

das niet best, kijk mijn systeem bij mijn sig, ik heb ook rond de 1300, met dezelfde videokaart maar het systeem erom heen is evan mij minder. Dus alleen de videokaart is het niet denk ik.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:00
opzich toch wel logisch dat de videokaart de bottleneck is.

als jij 1300 3dmarks op een 600@900 haalt en die ander op een 1,5 ghz op dezelfde videokaart
zie je duidelijk dat de videokaart op zijn max zit meer valt er niet meer uit te persen hoegoed de rest van je hardware ook mag zijn.
Ik denk dat t upgraden van je videokaart dus zwaar de moeite waard is en je 3dmark performance flink omhoog zal trekken

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:37
Heb je het over 3d mark 2000 of 2001? Das wel makkelijk als je da ff vermeld.

Verwijderd

Buiten de videokaart, komt een P4 met sdram ook niet echt tot zijn recht. (verkeerde zuinigheid!)

Verwijderd

Hmm, ik vind die TNT2 dus nog steeds goed (heb wel de Ultra).
Heb onlangs een ECS K7S5A mobo + 1000mhz Athlon TB gekocht.
Heb een 8gig 5400 HD, 128 mb PC100 @ 133
Een TNT2 Ultra.
Nix overgeclocked en haal in 3Dmark2000 37xx punten. (9de score in lijst)

De kaart is dus niks mis mee lijkt me. :)
2001 heb ik niet gedraaid, want de download is te groot over de tel. lijn met 56k modempje. :(
Pagina: 1