Toon posts:

Asus GeForce2 V7700 GTS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb een probleem waar ik niet uit kom.

Ik heb een Asus GeForce2 V7700 GTS videokaart. Als ik gewoon zit te werken (Word etc) dan stijgt de temperatuur tot 51 graden als ik Asus VGAProbe aan heb staan. Zet ik dit programma uit dan stijgt de temperatuur tot rond de 60 graden. VGAPRobe is dus Coolproggie voor videokaart!

Start ik een spel op (CounterStrike) dan kan ik soms 2 minuten spelen en soms 15 minuten en dan komt VGAProbe op de proppen dat mijn VGACore (of iets wat 3.3V moet zijn) te laag is. Meestal is dit dan zo'n 2,9V of lager. Zet ik VGAProbe uit dan kan ik minder lang spelen.

Dus als de videokaart niet ge-stressed wordt dan gaat alles goed. (VGAProbe, 51-53 graden, 3.31V-3.49V)

Als ik de videokaart stress, dus 3D-spelletjes enz. dan komt VGAProbe met de melding dat mijn 3.3V-dingetje :-) te laag is, zo rond de 2,9V. 60 graden temp!

Ik heb de videokaart al via een Asus-Tweak util al de Engine van 200 MHz naar 180 Mhz gezet en de Memory van 333 MHz naar 300 MHz. Verder staat in dit util MCLK x2 genoemd??
Wat dit is weet ik niet maar wellicht iets met MultiplierClock ofzo!

Nvidia drivers 21.81 geprobeerd, Terug naar Asus 6.31c.

Ik heb het systeem al langer in mijn bezit en heeft nooit problemen gegeven. Alles draaide onder XP en 98! Veel CS gespeeld en geen problemen. Alles begon na een nieuwe installatie van Win98SE en na het updaten van mijn MB-bios.
Ik denk niet dat een upgrade van een MB-bios dit kan doen, maar je weet nooit. Dus ik kan niet iets echt aanwijzen wat het zou kunnen zijn.

Waar moet ik hier de oorzaak zoeken? Ik zit al te denken aan een nieuwe actieve fan op de videokaart. Maar of dit wat zal oplossen weet ik niet!

Jullie mening graag!

Systeemspecs:

MidiTower (350 Watt)
Athlon 1.33 GHz
Epox 8K7A+ Moederbord
512 MB PC2100 DDR Geheugen
Asus GeForce2 V7700 GTS Videokaart
Adaptec 2940 UW SCSI-controller
Plextor 32x CD-ROm (SCSI)
Plextor 12x 10x 32x Writer (SCSI)
40 GB Maxtor U-100 HD
SB-Live! geluidskaart
Windows98 SE Engels

Verwijderd

De Asus VGAprobe is niet betrouwbaar?

Verwijderd

Topicstarter
Denk het wel want als VGAPRobe uit staat gebeurd het ook!

Verwijderd

Wat gebeurt er dan? Gaat je systeem hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Hij hangt niet maar VGAProbe komt dan op met de melding dat die voltage te laag is en dat mijn moederbord (net nog effe getest) niet genoeg Volts aanlevert. CS moet ik dan afsluiten.

Gebruik ik VGAPRobe niet dan komt er een melding dat Half_life een illegale bewerking heeft uitgevoerd en crash ik terug naar mijn desktop!

Verwijderd

Meet je temperatuur van je Asus kaart met een ander Asus progje?
Heb niet veel vertrouwen in de progjes van Asus. Asus garandeert deze progjes niet.....

Verwijderd

Met de laatste detanator loopt mijn Asus kaart(V7100) soms ook rot. Hij gaat alstie gestresst (overklokt) wordt spontaan de PC rebooten. Heb ik daarvoor nooit gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle reageren iedere keer! ;)

Als ik het proggie niet heb draaien dan crash ik terug naar de desktop of crash het programma waar ik op dat moment inzit. Dus de oorzaak ligt naar mijn mening niet bij VGAProbe!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik zou sowieso een Blorbje ofzo op die v7700 gooien als je idle 51 haalt (ook al zou dat een softwarefout kunnen zijn). Wat had jij trouwens voor koeler erop? Een zilverig orb-achtig ding of een meer normaal koelertje? Ze verschillen nogal eens...

Forza Mucca!

Verwijderd

Ik had dat probleem ook, maar bij mij gaf een goede 300Watt voeding de uitkomst. :) Maar jij hebt al een 350 Watt voeding, check je bios ff om te kijken of je het daar kan regelen, want die van mij staat ook op standaard 3.3 Volt

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb er een out-the-box koelertje opzitten. Ziet er niet zilverachtig Orb uit! Gewoon een zwart dingetje met fan!

Verwijderd

Topicstarter
Zit net docs te lezen en zie dat een AGP 4X een Vagp van 1.52 Volt moet hebben en een AGP 2X 3.3 Volt.

Mijn kaart is 4x AGP dus 1.52 volt moet voldoende zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat mijn fan die op mijn videokaart zit het probleem is. Deze haalt namelijk zijn stroom van de videokaart zelf! Zo'n Orb haalt dat extern!

Ik kan geen voltages aanpassen in mijn bios!

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
zet er eens een echt koeler op. (blue orb is wel goed)
ik heb ook zo'n v7700 gehad. en daar zat zo'n zilveren orb koeler op. max 42 graden celcius.
en je kunt voltage van i/o gerus op 3.5 zetten.
staat de a7v133 standaard al op.

dat de koeler stroom van je videokaart afhaalt heeft er niets mee te maken. dat hebben (bijna) alle videokaarten dus dat mag geen probleem zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad al besloten om een andere koeler te kopen.

/Quote :

en je kunt voltage van i/o gerus op 3.5 zetten.

/Unquote

ik kan niets veranderen. In mijn bios zijn dit velden welke ik alleen kan uitlezen onder menu PC-Health!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Dat asus probe is zo onbetrouwbaar als de pest, ik had dat progje, maar dan voor me mobo, zei dat progje telkens dat me +12 en +5 te laag was terwijl andere progjes gewoon geen problemen weergaven :(

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 21:59

Solid Seal

Drones, 3D printen

Misschien moet je niet te veel naar je videokaart kijken maar naar je OS.
Ik heb een lange tijd Win98 gedraaid en nix aan de hand :) ,toen Win98SE gedaan en alleen maar problemen :(

Heb nu Win2K :) :) :)

Misschien moet je terug naar Win98 of Win XP.

www.dronepilotennederland.nl

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb jouw kaart ook en ik vind dat ie wel erg warm wordt hoor, dat kan inderdaad problemen geven. Draait je fan nog wel?
Voor je aan je hardware gaat knutselen probeer eens een andere videoBIOS te flashen, welke heb je nu?

Kijk anders even op http://users.bigpond.net.au/phoenixburn/AsusHelp/Asusv7xxxSeriesHelp.htm

voor versies, ik heb huppeldepup 13, geeft als extras sidebanding bijvoorbeeld, niet dat dat ook maar iets aan snelheid toevoegt maar goed.

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 20:51 schreef Ceejay het volgende:
Ik heb jouw kaart ook
Lijkt me sterk... :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist een Blue Orb geinstalleerd.

Als ik VGAProbe gebruik dan kan de kaart gekoeld worden tot 44 graden (was voorheen 51 graden). Zet ik dat proggie af dan komt ie op 50 graden (was voorheen 60 graden)

Na spelen van Counter-Strike was de temp ongeveer 10 seconden na het afsluiten van CS 50 graden.

Het probleem lijkt dus dat de kaart te warm werd. Overigens zit temp-sensor aan de achterkant van de kaart. Als ik daar een fan op houdt dan zakt de temp nog eens 4 graden!
Houd ik de fan aan de kant waar de Bleu Orb nu zit dan daalt temp niet!

En geen vastlopers meer! Dus het probleem lijkt opgelost!
Maar ik juig pas als de dikke dame zingt :-) (Independence Day - Wil Smith in Alien Mothership)

Rest mij nu voorlopig 1 vraag! Zijn er andere goed werkende proggies die je temp in de gaten houden. Dat Smartdoctor of VGAProbe is klote op het moment omdat hij geen fan meer ziet en dus om de zoveel tijd op-pupped! :-(

Liefst met koelingopties zoals Smartdoctor zelf!

Ik wil jullie allemaal hartelijk dan ken voor jullie antwoorden!!!! *D
Pagina: 1