RJ-45 stekkertjes aan kabel zetten

Pagina: 1
Acties:

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
Ik heb nu net weer eens een kabeltje gemaakt maar ik krijg weer geen goede verbinding. Hij valt gewoon af en toe weg. Volgens mij maken die stekkertjes geen goed contact. Het is toch niet toevallig nodig om die binnenste draadjes te strippen? Er wordt toch zo'n metalen stripje door de isolatie heen gedrukt?

Yamaha MT-09

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

dat hoeft idd niet nee... knijp er anders ff opnieuw een stekker aan

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Let even goed op, dat je niet een van de draadjes beschadigd als je de grijze buitenkant eraf stript... en natuurlijk voordat je het stekkertje vastknijpt goed checken of alle draadjes wel ver genoeg naar voren zitten.

De draadjes zelf hoef je dus niet te strippen.

Deze stekker gewoon eraf knippen en een nieuwe erop...

Succes! :)

[edit: ff iets duidelijker gemaakt]

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

er is maar een echt(!) goede manier

1. haal de grijse mantel voor een centimeter of 7 a 8 weg.
2. haal de de draden uitelkaar...
3. leg ze op volgorde.
4. met duim en wijsvinger draden echt goed strak naast elkaar laten liggen.
5. met de rechterhand de kabel bij uiteinde van grijse mantel vastpakken en wel zo dat alle draden goed naast elkaar blijven liggen.
6. draden op 1cm van rechterduim afnippen (kijk uit voor duim)
7. rj45 plaatsen en aanknijpen met de goede tang

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:29
Is er een andere manier dan? ;)
7cm is wel wat veel trouwens, 3-4cm is genoeg vaak.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
7 a 8 centimeter? :?

Das wel een erg lang stuk... ik gebruik altijd het speciale gedeelte van mijn tang voor het strippen van de buitenlaag, en die haalt er maar iets meer dan 1 cm vanaf denk ik... okee, het is dan wel even priegelen... maar 7 a 8 centimeter lijkt me zo'n verspilling? :?

Please do not contact me telepathically.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
Dan heb ik het iig wel goed gedaan. Stekkertje nogmaals aanknijpen helpt ook nix. Ik zal het morgen weer eens opnieuw proberen.

Yamaha MT-09

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Zorg er wel voor dat je de draadjes op de juiste volgorde hebt zitten (de officiele), want die is gewoon de handigste, wat wil zeggen de beste, aangezien die ervoor zorgt dat de draadjes zowieso ver genoeg geduwd kunnen worden omdat ze dan niet om elkaar gefriemeld moeten worden, maar haast gewoon naast elkaar kunnen liggen zeg maar :)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zijn je paren wel goed.
Pin 1 en 2 een paar, en pin 3 en 6 een paar.

Op 10 Mbit maakt het niet heel veel uit, maar op 100Mbit werkt het niet als de paren verkeerd liggen.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Topicstarter
Een stekkertje maakte geen goed contact dus daar heb ik nu een nieuwe aangedaan. Maar nu werkt het nog niet helemaal goed. Tijdens het pingen gaat het af en toe goed maar zeker 80% krijgt een timeout.

Lijkt me dat er ergens niet goed contact gemaakt wordt. Dit wordt nog een bevestigd door het feit dat wanneer ik het stekkertje in me hub druk het ledje van de verbinding niet altijd gaat branden.

Yamaha MT-09

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is je tang wel goed? Knijpt ie wel op elke plek alles evenver aan? Kan ook zijn dat je gewoon hele rotte connectortjes hebt. Ik heb het eens gehad dat connectors uit de ene zak het wel goed deden, en die uit de andere zak was een drama.

De officiele volgorde is (uit mijn hoofd) OR/W - OR - GR/W - BL - BL/W - GR -BR/W - BR. Als je het zeker wilt weten kijk op www.lammertbies.nl .

BreadFan

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
andere uiteinde ook vervangen??

misschien is je tang of stekkertjes wel brak

Maak je eigen poll

Pagina: 1