Toon posts:

Kwaliteit T.Net :?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al geruimte tijd bezoeker van T.net en GoT, meestal vooral passief. Het valt me echter wel op dat de laatste maanden de kwaliteit van het gehele tweakers.net domein sterk aan het teruglopen is. Is T.Net/GoT ten prooi gevallen aan de commercie :? Je wordt de laatste weken steeds meer doodgegooid met irritante en storende banners op de sites, maar dat zal wel iets zijn waar je tegenwoordig niet omheen kan. Het is echter wel zwaar irritant dat je bij GoT getrakteerd wordt op een #55, maar dan wel ff de banner nog in beeld krijgt, en dat geldt ook bij T.net. Maar ook dat zal er wel bij horen.. De kwaliteit van T.net met betrekking van de newspostings is eveneens zwaar hard aan het teruglopen. Ik heb gezien dat dit bekend is bij de crew, maar wordt er ook wat aan gedaan? Zo is er tegenwoordig het "short news", wat soms langer is als het normale nieuws.

Wat wil ik met deze posting bereiken? Het is in ieders geval niet bedoeld om mensen of T.net af te kraken, eerder bedoeld als kritiek om iets mee te doen. T.net is altijd de site die ik bezoek om het snelst het laatste nieuws te vinden. En ik denk dat er met mij nog vele duizenden zijn die er net zo over denken.
Laat de commercie niet de overhand krijgen op T.net.

Verwijderd

ben het helemaal met je eens, vooral de hoeveelheid van het nieuws sterk aan het verminderen. (zondag was er b.v. niets) Maar ik moet wel zeggen dat sommige dingen zoals het korte-nieuws wel handig zijn.

En Got gaat ook steeds vaker op zijn bek. (meestal wel voor korte tijd maarja is wel mega irri) Om dit bericht te posten heb ik bijvoorbeeld 3 keer tegen een #55 fout aan moeten kijken.

Verwijderd

Wees blij dat t bestaat en geef mensen es een beetje de ruimte om verbeteringen/veranderingen aan te brengen .

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:32

4POX

Everybody is wired

(jarig!)
Waar ik mis een beetje de roots.. Voor mijn gevoel kwam je op t.net en zag je in de newstracker heel veel news over overclocken en andere tweaks... Dat mis ik erg..

En dat van die shortnieuws snap ik ook nog niet helemaal.. Wat voor deling proberen jullie daarin aan te brengen.. Nu kun je niet meer eens rustig doorklikken..

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

(jarig!)

AKA Rinkel weblog

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ja, de nieuwsvoorziening ligt praktisch op z'n gat.
Ja, dat weten we.
Ja, we proberen er iets (hell, vanalles) aan te doen.
Nee, inderdaad zonder veel succes.

Nee, het komt niet door commercie, want als de bezoekers niet tevreden zijn wordt er ook steeds minder verdiend.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

denk ook niet dat het door de commercie komt. Maar eerder dat de nieuws-posters geen zin hebben om wat te posten. Want wat ik er van begrepen heb zijn er nu al 20 posters ofzo, maar de meesten posten bijna niets. (maarja niet iedereen kan zo fanatiek bezig zijn als JAMF ;) )

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 02 oktober 2001 22:26 schreef Oizo het volgende:
Maar eerder dat de nieuws-posters geen zin hebben om wat te posten. Want wat ik er van begrepen heb zijn er nu al 20 posters ofzo, maar de meesten posten bijna niets. (maarja niet iedereen kan zo fanatiek bezig zijn als JAMF ;) )
Wat JAMF doet is tips geven, da's een kwestie van één of twee minuten. We zwemmen (nee, verzuipen) in de tips, dus da's echt het probleem niet, maar een goede nieuwspost kost al snel een half uur en is intensief werk, want het wordt meteen afgekraakt bij het kleinste foutje. Als de nieuwsposters niet gemotiveerd zijn (en daar zijn nog meer redenen voor) dan schiet het gewoon niet op.

Verwijderd

het ging me ook meer om het fanatisme van JAMF.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 02 oktober 2001 22:20 schreef WouterTinus het volgende:
Ja, de nieuwsvoorziening ligt praktisch op z'n gat.
Ja, dat weten we.
Ja, we proberen er iets (hell, vanalles) aan te doen.
Nee, inderdaad zonder veel succes.

Nee, het komt niet door commercie, want als de bezoekers niet tevreden zijn wordt er ook steeds minder verdiend.
Dus heeft het baat als ik af en toe nog wat sunbmit??

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Jazeker wel. Want met zo'n enorme queue heb ik iig geen tijd meer om 'buiten de deur' te zoeken. Helaas moeten we (schatting) 4 van de 5 submits trashen omdat we niet de capaciteit hebben om ze te verwerken.

Verwijderd

als er naar (schatting) 4 van de 5 submits worden getrasht is het dan niet een idee om mega-short-nieuws te beginnen? (puur een titel met link eronder)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 02 oktober 2001 22:59 schreef Oizo het volgende:
als er naar (schatting) 4 van de 5 submits worden getrasht is het dan niet een idee om mega-short-nieuws te beginnen? (puur een titel met link eronder)
Kwaliteit voor kwantiteit opofferen is geen optie (op dit moment).

• 4POX

4POX

Everybody is wired

(jarig!)
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:50 schreef WouterTinus het volgende:
Jazeker wel. Want met zo'n enorme queue heb ik iig geen tijd meer om 'buiten de deur' te zoeken. Helaas moeten we (schatting) 4 van de 5 submits trashen omdat we niet de capaciteit hebben om ze te verwerken.
Maar waarom trashen jullie het dan.. Als het een dag later op t.net komt is het niet meteen oud..

En als je de submits er voor de nacht erop laat dan heeft Femme ook nog wat te doen :P :)

AKA Rinkel weblog

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:17 schreef 4POX het volgende:
Maar waarom trashen jullie het dan.. Als het een dag later op t.net komt is het niet meteen oud..
Omdat er een dag later weer 70 tot 120 nieuwe binnenkomen.. het houdt gewoon niet op. De interessante dingen blijven natuurlijk wel gewoon wachten (trashen gebeurt niet willekeurig ofzo ;)).

We willen dat hele queue systeem al lange tijd omgooien, omdat het op deze schaal niet meer werkt.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:50 schreef WouterTinus het volgende:
Is het dan geen idee om deze door te spelen naar iemand die er op dat moment dan wel tijd voor heeft?
Ik heb regelmatig (lees: bijna dagelijks) tijd en best wel zin om ziets te schrijven.. maar ik wil absoluut niet verplicht zijn om het elke dag stipt te doen dus jullie team joinen: no thx
Maar als jij of iemand anders nu simpelweg een item doorspeelt (ergens online zet) dan kunnen de mensen die willen er een tekstje rond brouwen dat dan maar snel gelezen moet worden door een 'echte' newsposter om op de site te verschijnen.. of afgekeurd te <orden natuurlijk.
zo verdeel je het werk tussen de mensen die er op dat ogenblijk tijd en zin voor hebben.

Als je zo'n lijst online zet en toevallig krijg je dan 2e keer hetzelfde binnen, so what? kies je de beste he.

Lijkt me in elk geval een goeie tijdelijke oplossing.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:36 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Is het dan geen idee om deze door te spelen naar iemand die er op dat moment dan wel tijd voor heeft?
Ik heb regelmatig (lees: bijna dagelijks) tijd en best wel zin om ziets te schrijven.. maar ik wil absoluut niet verplicht zijn om het elke dag stipt te doen dus jullie team joinen: no thx
Maar als jij of iemand anders nu simpelweg een item doorspeelt (ergens online zet) dan kunnen de mensen die willen er een tekstje rond brouwen dat dan maar snel gelezen moet worden door een 'echte' newsposter om op de site te verschijnen.. of afgekeurd te <orden natuurlijk.
zo verdeel je het werk tussen de mensen die er op dat ogenblijk tijd en zin voor hebben.

Als je zo'n lijst online zet en toevallig krijg je dan 2e keer hetzelfde binnen, so what? kies je de beste he.

Lijkt mij een uitstekend idee. Zo heb je tenminste nog een aantal postings, en houden jullie de eindregie. Ik heb toch tijd over en wil dat soort dingen ook wel doen.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Over zoiets denken we inderdaad na, maar voor we dat kunnen proberen moeten er eerst nog een aantal dingen veranderd worden (reorganiseren, programmeren etc.).

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 13:06
Op dinsdag 02 oktober 2001 23:36 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Maar als jij of iemand anders nu simpelweg een item doorspeelt (ergens online zet) dan kunnen de mensen die willen er een tekstje rond brouwen dat dan maar snel gelezen moet worden door een 'echte' newsposter om op de site te verschijnen.. of afgekeurd te worden natuurlijk.

Alleen krijg je dan weer huilebalken die zeer verbolgen zijn omdat ze een half uur of langer aan een nieuwspost hebben gewerkt en dat hij uiteindelijk niet geplaatst wordt omdat de kwaliteit te laag is of omdat het de drieëndertigste variant van het artikel is die binnenkomt.

Als ik tenminste af ga op de "Ik had dit drie dagen geleden ook al geplaatst!! :( :("-reacties die je geregeld bij nieuwsitems zit kan ik me voorstellen dat nog meer mensen over dit soort dingen geïrriteerd zullen raken.

Daar voor zou je een soort systeem kunnen invoeren in de trant van: "Persoon XXX is aan het schrijven aan queue-item ###", maar als die persoon vervolgens achteloos wegloopt van z'n computer of andere dingen gaat doen terwijl hij z'n 'work-in-progress' open laat staan, heb je kans dat vrij interessante artikelen toch weer verloren gaan. En als dat 5x per dag zou gebeuren, verlies je een hele hoop.

Dit zijn slechts twee voorbeelden waarom ik denk dat een dergelijk 'communistisch' nieuwspost systeem best wel wat haken en ogen kan hebben die wellicht overwogen zouden moeten worden wil het systeem goed werken. En de tijd die je daaraan besteedt, zou je ook kunnen besteden aan een meer permanente oplossing.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Irri banners:

Heb je gelijk in, maar er is geld nodig om de site on-line te houden. Aangezien de inkomsten teruglopen moeten we deze actie('s) ondernemen.

Kwaliteit newspostings achteruit?

Kwaliteit loopt niet achteruit vind ik, de hoeveelheid daarentegen wel. Aangezien we niet in de positie zijn fulltime posters aan te nemen, moeten we het doen met parttime krachten die dit meer als hobby doen/zien. Wegens omstandigheden kunnen er zo dus enkele krachten wegvallen. Met als resultaat minder nieuws. We moeten natuurlijk niet vergeten dat de meeste posters andere werkzaamheden hebben die gewoon op de eerste plaats komen. (Studie/Werk)

GoT problemen:

Kan ik niets over zeggen, ik weet wel dat er een nieuwe server aan zit te komen maar van de status ervan ben ik niet op de hoogt.

"Kwestie" JAMF ;)

Zoals Wouter inderdaad al aangaf: JAMF is geen newsposter en ook geen Crew. Hij geeft inderdaad wel veel feed-back en nuttige tips middels de submit.

Als je nieuwsposter bent moet je gewoon elke dag dat je actief wilt zijn toch snel 1 1/2 uur over hebben. En dan krijg je 2 a 3 postings on-line. Als je dan in een periode zit dat je het druk met school/werk/[vul in] hebt, kan dat gewoon even niet.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Ik vind persoonlijk die banners absoluut niet hinderlijk en druk er ook dagelijks op om de crew(?) een beetje te sponsoren.

Wat ik wel vervelend vind is, als zoals gisteren got MEGABRAK is, en ik op mijn laptopje (pII-266) continu moet wachten op de banner voordat mijn backtoets het helemaal snapt. Kortom mijn systeem staat wel ff een beetje stil omdat ie die banner nog aan het ophalen is.

Dit is natuurlijk alleen irritant als je 10x op back en op verstuur moet drukken om je bericht gepost te krijgen. Als GOT dus weer helemaal goed gaat dan zou dit dus geen probleem geven.

Ik merk wel dat ik vroeger vrij veel op t.net keek voor wat nieuws maar dat ik daar de laatste tijd vrij weinig interessante artikelen lees en daarom er dus ook zelden meer kom.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Wat hierboven wordt aangegeven mbt 'de basis is weg', onderschrijf ik volkomen: er wordt (ook door mezelf) veel meer gezocht naar algemene IT nieuwtjes dan die hard OC spul, of specifieke tweaker-goodies. Er is op dit moment geen consensus over wat voor soort nieuws op de FP moet/zou moeten, en dus wat voor soort nieuws hoge prioriteit heeft en wat niet. Ik zou liegen als ik zei dat de meerderheid van de newsposters op dit moment staat te juigen omdat het zo fijn is newsposter te zijn, maar daar wordt aan gewerkt, maar dat heeft wel even tijd nodig.

Of menigeen hier voldoende geduld heeft om die tijd door te komen weet ik niet, maar ik hoop het wel. Echter, zoals mijn moeder altijd zei "Je kunt geen ijzer met handen breken", is het niet 1 2 3 opgelost, maar het is iig wel zo dat wij (de nieuwsposters) dondersgoed doorhebben wat in deze thread o.a. is geconstateerd, en dat we proberen met DIE middelen die ons voorhanden zijn, er iets aan te veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 09:56 schreef RenevdVeen het volgende:
Irri banners:

Heb je gelijk in, maar er is geld nodig om de site on-line te houden. Aangezien de inkomsten teruglopen moeten we deze actie('s) ondernemen.
Mee eens en volkomen begrijpelijk.. Maar probeer het dan een beetje te 'camoufleren'. In het forum bij FOK! zie je bv dat de banner min of meer verwerkt is in de layout van de site.. dat komt al een heel stuk vriendelijker over en wellicht maakt dat het minder storend :? De banners zoals die op T.net geshowed worden dat is ook niet zo erg storen, met uitzondering van die ontzettend lelijke banner aan de rechterkant van motorola.. over siteverneuking gesproken... maargoed, als ze er flink geld voor betalen dan is duidelijk waar de offeringen gedaan worden (reclameinkomsten boven site-layout :? ) ...
Kwaliteit newspostings achteruit?

Kwaliteit loopt niet achteruit vind ik, de hoeveelheid daarentegen wel. Aangezien we niet in de positie zijn fulltime posters aan te nemen, moeten we het doen met parttime krachten die dit meer als hobby doen/zien. Wegens omstandigheden kunnen er zo dus enkele krachten wegvallen. Met als resultaat minder nieuws. We moeten natuurlijk niet vergeten dat de meeste posters andere werkzaamheden hebben die gewoon op de eerste plaats komen. (Studie/Werk)
De hoeveelheid loopt zwaar achteruit ja, maar daarmee ook de kwaliteit. Het in het leven roepen van de 'korte' nieuwsberichten vind ik derhalve ook een zeer slecht en onoverzichtelijk idee. Sommige postings bij het 'normale' nieuws zijn soms zelfs korter dan de postings bij 'kort' nieuws... En het is inderdaad zo dat het huidige nieuwsassortiment ver van de roots van T.net afligt..... 1 op 1 overnemen van nieuwsstukken die op webwereld gepubliceerd zijn is geen uitzondering..

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je wordt de laatste weken steeds meer doodgegooid met irritante en storende banners op de sites, maar dat zal wel iets zijn waar je tegenwoordig niet omheen kan
Download dan ff filtergate, ( http://www.filtergate.com/download.html )
heb je geen last meer van banners, en het browsen gaat een stuk sneller..

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 13:47 schreef eXhale het volgende:

[..]

Als je last van de banners hebt, moet je de site niet meer bezoeken. De inkomsten wegkapen d.m.v. een banner-blocker is IMHO lame.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 03 oktober 2001 13:47 schreef eXhale het volgende:

[..]

Als je aes blocked word je gebanned, dus da's niet zo'm slim idee...

Maar ja, ik zie ook al ruim 3 weken alleen 'this page cannot be displayed' (op 2 PC's) ipv een banner, dus zo belangrijk zijn die banners blijkbaar toch niet.

Virussen? Scan ze hier!

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als modem gebruiker vind ik het best om een bannertje van 5Kb te downen...

Maar die banners van 50Kb en 40Frames/per/sec zuigen gewoon.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

ffff mijn 2 centen....

Banners zijn nodig. Geld moet er binnenkomen en 1 manier is banners en dan moeten de users het maar slikken.

Over die newssubmits. Ik submit de laatste tijd best wel veel nieuws. Ik snap dat jullie met zun 20'n (blijkbaar) niet alles kunnen posten (120 submits) omdat je dan full-time bezig zou zijn. Maar de oplossing van af en toe een user (like me) mee te laten werken aan het news posten is goed. Hoe je dat verder technisch bereikt is natuurlijk een ander probleem.

Ik wil gerust af en toe wat posten maar ik wil absoluut niet verplicht zijn om te posten. Ik weet wel dat het frustreerend is dat als je in de newssubmit iets post met een stuks zelfgeschreven tekst en dat komt dan niet of de frontpage dat dat best klote overkomt. Je hebt er namelijk tijd en moeite in gestoken. Dit is ook de reden dat ik er zelf nooit/zelden wat bijschrijf, een beetje koppijn en pasta en dat was het wel.

Ik vind het frustrerend hoe sommige user af en toe zitten te kankeren op jullie, maar ja het zullen dan wel van youngsters zijn die het nog niet helemaal snappen denk ik dan maar. Jullie maken die server niet opzettelijk langzaam en zullen het heus wel proberen te fixen

Een verandering is nooit verkeerd en ik denk dat er wel wat te leren is uit deze thread maar als je iets doet, doe het dan goed. Ik vermaak mij nog steeds uren lang op GOT en Tweakers en hoop dat dit zo blijft.

/me geef een pluim aan alle medewerkers, poster, modjes, adjes e.d. die mee werken aan TWEAKERS en aan GOT.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 03 oktober 2001 13:17 schreef rrainman het volgende:
Sommige postings bij het 'normale' nieuws zijn soms zelfs korter dan de postings bij 'kort' nieuws...
Dat is ook ZEKER niet de bedoeling en wordt ook ZEKER niet aangemoedigd, maar omdat we (nog) geen (eind)redactie hebben kunnen we er niets aan veranderen.
En het is inderdaad zo dat het huidige nieuwsassortiment ver van de roots van T.net afligt..... 1 op 1 overnemen van nieuwsstukken die op webwereld gepubliceerd zijn is geen uitzondering..
Loze beschuldiging. Natuurlijk hebben we tegenwoordig veel meer onderwerpen dan vroeger, maar we hadden ook lang niet zoveel bezoekers gehad als het continu alleen maar over overklokken ging. Stukken 1 op 1 overnemen doen we nooit.
Op woensdag 03 oktober 2001 15:09 schreef MRic3 een heel goed verhaal
Dank je, jij bent een van de weinige mensen die begrijpt dat het voor ons op dit moment nog veel meer [censuur] is dan voor jullie.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
Op woensdag 03 oktober 2001 15:36 schreef WouterTinus het volgende:
Dank je, jij bent een van de weinige mensen die begrijpt dat het voor ons op dit moment nog veel meer [censuur] is dan voor jullie.
Mja, onbegrip kweek je natuurlijk ook als een user jullie er nooit over zit discutieren of ideeën bepraten enzo.
Da's van de nadelen (naast vele voordelen) van private fora he.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het frustrerend hoe sommige user af en toe zitten te ******* op jullie, maar ja het zullen dan wel van youngsters zijn die het nog niet helemaal snappen denk ik dan maar. Jullie maken die server niet opzettelijk langzaam en zullen het heus wel proberen te fixen
ahum, wil jij je woorden ff aanpassen voordat je andere voor 'youngsters' uit gaat zitten maken. Dat soort woorden gebruik je niet als je weet wat het inhoudt.
En als je mijn eerste post gelezen had dan had je gezien dat ik helemaal niemand aan wil vallen en dat ik het puur bedoel als kritiek waar iets mee gedaan kan/mag worden. Kritiek moet kunnen en hoort er ook bij. Als iedereen maar ja en amen blijft zeggen dan komt er ontzettend weinig user input, en dat lijkt me ook wel noodzakelijk als je van plan bent om veranderingen in te voeren.

• MRic3
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op woensdag 03 oktober 2001 23:09 schreef rrainman het volgende:
ahum, wil jij je woorden ff aanpassen voordat je andere voor 'youngsters' uit gaat zitten maken. Dat soort woorden gebruik je niet als je weet wat het inhoudt.
Na, misschien is het een beetje verkeerd gekozen dat woord, maar aanpassen, nee. Ik denk dat de meesten wel begrijpen wat voor 'n users we bedoelen. Ik beschuldig en benoem niemand maar ik wil wel zeggen dat sommige user het bont maken.... en ik denk dat die het grote plaatje dus niet helemaal snappen
En als je mijn eerste post gelezen had dan had je gezien dat ik helemaal niemand aan wil vallen en dat ik het puur bedoel als kritiek waar iets mee gedaan kan/mag worden. Kritiek moet kunnen en hoort er ook bij. Als iedereen maar ja en amen blijft zeggen dan komt er ontzettend weinig user input, en dat lijkt me ook wel noodzakelijk als je van plan bent om veranderingen in te voeren.
Helemaal mee eens, als je mijn post had gelezen dan had je dat ook begrepen. Ik vind kritiek zo makkelijk om te geven maar doe er maar eens aan. Je kan het in een nette post zetten zoals jij en ik en vrijwel deze hele draad, of er zijn van die users die bij elke pagina fout of slotje o.i.d. een nieuwe topic posten met de titel "GVD IK KRIJG ALLEMAAL FOUTEN OP GoT". Dit wekt ergenis op bij adjes, modjes en misschien wel andere users. Ik vind dit een goede draad waar in duidelijk, verschillende dingen uiteen worden gezet. Hopelijk begrijpt iedereen dat en doen ze er wat mee.

edit:

edit ......

aan dit soort topics erger ik mij dus dood. Gewoon niet nadenken, lezen of fff zoeken.... deng meteen posten, IK heb een probleem en JULLIE moeten het oplossen :r

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
in een woord samen te vatten:

Proffesionaliseren.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 17:21
offtopic:
Nieuwe banner op de frontpage? (rechtsmidden)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 04 oktober 2001 01:48 schreef 4of9 het volgende:
in een woord samen te vatten:

Proffesionaliseren.
[kan-het-helaas-niet-laten]

Deze samenvatting is correcter:

"Professionaliseren"

:P

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
Mijn vraag is dan, waarom kon het in het begin wel en nu niet meer.
In het begin werd je doodgegooid met nieuwsposting en nu staat en nog een keer een post dat kazaa wordt aangeklaagd en dat er weer een nieuwe duron uit is.
En de kwaliteit (lees kwantiteit) is niet alleen op het nieuwsvlak zo maar vooral op het forum, daar is het helemaal huilen met de pet op, tjonge wat sommige mensen kunnen vragen en posten, na daar zakt me broek echt 10 meter van af.
En die banners, tja inkomsten moeten er zijn dus daar erger ik me niet zo aan.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 04 oktober 2001 02:24 schreef harryslinger het volgende:
Mijn vraag is dan, waarom kon het in het begin wel en nu niet meer.
Omdat de eisen/verwachtingen tegenwoordig veel hoger liggen en het (dus) veel meer tijd kost om een nieuwsposting te maken. Kijk maar eens onder de /10000 voor de grap en vergelijk dat met de stukjes van tegenwoordig.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
ja sorry maar ik vindt de stukkies tegenwoordig ook niet echt toppie.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Op donderdag 04 oktober 2001 02:48 schreef harryslinger het volgende:
In de nog niet zo lang geleden gehouden T.net-enquête kwam naar voren dat de meerderheid van de bezoekers tevreden was over zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de nieuwsberichten. Kun je misschien aangeven wat (en welke) je precies bedoelt met "niet echt toppie"?

Even over het nieuws in het week-end; Zelf zie ik ook het liefst dat de nieuwsvoorziening in het week-end door zou lopen, maar als ik kijk naar andere bekende professionele tech-sites (o.a. Tom's Hardware, Anandtech, The Inquirer, X-bit labs, enz.), dan zie je dat de meesten dan zelfs weinig tot geen nieuws plaatsen. Dus op zichzelf is het niet eens zo raar, dat hier dan ook minder nieuws geplaatst wordt. Maar leuk is het niet, dat geef ik onmiddelijk toe.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 04 oktober 2001 02:48 schreef harryslinger het volgende:
Juist ja. En net zeg je nog dat het vroeger beter was :?.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 10:10 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Juist ja. En net zeg je nog dat het vroeger beter was :?.
[opamode]
Wouter, het was vroeger ALTIJD beter, snap dat dan!
Tssk.. die jeugd van tegenwoordig! :7
[/opamode]

• xxxMaverick
  • Laatst online: 02-12 22:33
het is nu wel erg triest aan het worden. kijk alleen is naar de homepage vandaag? bijna geen nieuws? en als je als bezoeker news submit, plaatsen jullie het niet. Tot 2 dagen later, dan is het opeens wel goed?? :?

Wat is tweakers nu eigelijk? een verzameling links naar nieuws, dat is toch niet zo moeilijk??????????

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 04 oktober 2001 13:38 schreef xxxMaverick het volgende:
Wat is tweakers nu eigelijk? een verzameling links naar nieuws, dat is toch niet zo moeilijk??????????
Yeah right, vroeger misschien. Tegenwoordig is het wel IETS meer werk om een nieuwspost te maken (vergelijk bijvoorbeeld: http://www.tweakers.net/nieuws/7500 met http://www.tweakers.net/nieuws/18733 ). Terugvallen naar de oertijd van de site door alleen maar stom linkjes door te geven is IMHO absoluut geen optie.

Als jij vindt dat we alleen maar linkjes verzamelen dan wil ik je bedanken, want dat heb je me zojuist verteld dat ik tientallen uren in de week voor niets aan het werken ben.

Edit: Nieuwsposten is zwaar onderschat werk. Ik durf zo te wedden dat geen enkele bezoeker - zonder te oefenen of uitleg te krijgen - binnen een half uur een post kan schrijven die wij zonder enige aanpassing kunnen plaatsen. Sterker nog, ik gok dat drie kwart een uur later nog niet klaar is. Zelfs als iemand dat eenmaal kan moet hij het nog maar kunnen opbrengen om er iedere dag mee bezig te zijn, wat nog wel het moeilijkste van alles is. "een verzameling linkjes".. pff.

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 08:19
Op woensdag 03 oktober 2001 10:47 schreef Otis het volgende:
daar wordt aan gewerkt, maar dat heeft wel even tijd nodig.
Da's natuurlijk geen excuus...
zoals mijn moeder altijd zei "Je kunt geen ijzer met handen breken", is het niet 1 2 3 opgelost, maar het is iig wel zo dat wij (de nieuwsposters) dondersgoed doorhebben wat in deze thread o.a. is geconstateerd, en dat we proberen met DIE middelen die ons voorhanden zijn, er iets aan te veranderen.
Uiteraard moet alles nu meteen worden opgelost. Het zou toch van de zotte zijn als we daarop zouden moeten wachten ?
Is er geen officiele instantie waar ik mijn ongenoegen kenbaar kan maken ?

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

• xxxMaverick
Op donderdag 04 oktober 2001 14:01 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Yeah right, vroeger misschien. Tegenwoordig is het wel IETS meer werk om een nieuwspost te maken (vergelijk bijvoorbeeld: http://www.tweakers.net/nieuws/7500 met http://www.tweakers.net/nieuws/18733 ). Terugvallen naar de oertijd van de site door alleen maar stom linkjes door te geven is IMHO absoluut geen optie.

Als jij vindt dat we alleen maar linkjes verzamelen dan wil ik je bedanken, want dat heb je me zojuist verteld dat ik tientallen uren in de week voor niets aan het werken ben.

Edit: Nieuwsposten is zwaar onderschat werk. Ik durf zo te wedden dat geen enkele bezoeker - zonder te oefenen of uitleg te krijgen - binnen een half uur een post kan schrijven die wij zonder enige aanpassing kunnen plaatsen. Sterker nog, ik gok dat drie kwart een uur later nog niet klaar is. Zelfs als iemand dat eenmaal kan moet hij het nog maar kunnen opbrengen om er iedere dag mee bezig te zijn, wat nog wel het moeilijkste van alles is. "een verzameling linkjes".. pff.
ik weet donders goed hoeveel werk dat is. Ik werk zelf ook voor 1 van de grootste sites van nederland en ik weet hoeveel werk een relatief kleine verbetering is.

feit blijft echter dat het al een tijdje achteruit sprint hiero, het aantal nieuwsberichten is maar 1 ding. Maar dat is ver onder de maat.

Ik denk dat als de bezoekers mogen kiezen. ZE dan zeggen: ok, dan maar iets mindere kwaliteit en meer nieuws.

Als jullie inderdaad 20 nieuws posters hebben kan je beter de helft ontslaan en nieuwe zoeken want dit is niks

Ik heb de oplossing ook niet, maar zo tja....

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 14:14 schreef Danny het volgende:

[..]

[..]

Uiteraard moet alles nu meteen worden opgelost. Het zou toch van de zotte zijn als we daarop zouden moeten wachten ?
Moet jij geen FP postings modereren?

Dit is LA, ik ga dus niet uitwijden hoe het zit. Althans, dat is niet aan mij om dat te doen. Vandaar de bewoordingen die ik gebruikte. Kennelijk vind JIJ het dan nodig daar een thread die hier niet loopt bij te betrekken. Je zei daar iets in over luiers e.d. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat, gelet op jouw posting hier, ineens beelden opdoemen van potten en ketels.

Verwijderd

[..]

[..]

Tjonge jonge..

:O

(-1 Dubbelpost, ik weet het.)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

[..]

[..]

Zou je dit verhaal niet via een public forum af willen handelen ? Dank u.

Aannames zijn fataal.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 04 oktober 2001 14:29 schreef xxxMaverick het volgende:
Als jullie inderdaad 20 nieuws posters hebben kan je beter de helft ontslaan en nieuwe zoeken want dit is niks
We willen het nu echt structureel gaan veranderen, een complete rework van de nieuws-machine. Tot die tijd is het maar een beetje aanmodderen. Simpelweg meer mensen aannemen werkt gewoon niet. 1 1/2 maand geleden zijn er nota bene 10 man bijgekomen, een verbetering van 100%. Dat effect is misschien een week zichbaar geweest.

• xxxMaverick
Op donderdag 04 oktober 2001 15:55 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

We willen het nu echt structureel gaan veranderen, een complete rework van de nieuws-machine. Tot die tijd is het maar een beetje aanmodderen. Simpelweg meer mensen aannemen werkt gewoon niet. 1 1/2 maand geleden zijn er nota bene 10 man bijgekomen, een verbetering van 100%. Dat effect is misschien een week zichbaar geweest.
nou ik wens jullie veel succes. Maar het is huilen als je op dit moment naar de homepage kijkt.....

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

[..]

[..]

Met dit soort posts krijgen allerlei uitspraken en opmerkingen naar anderen en hun werkwijzes ineens veel minder waarde..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Topicstarter
Moet dat moddergooien nou? De bedoeling was om je mening over de kwaliteit van T.net/GoT hier te profileren, en daarbij de tegenargumenten van de mensen achter de site te horen. Dat ging ook aardig volgens mij...
Ik heb het idee dat men met T.net/GoT nu in een fase zit waar ze het een en andere opofferen ten opzichte van de ontwikkeling van de site. Daar valt wel iets voor te zeggen lijkt me, alleen 'beschadig' je daar min of meer je eigen reputatie als website mee. Ik zou het een beetje proberen te camoufleren door op zijn minst wat news te posten. En ik begrijp dat aan het posten van nieuws ook aanzienlijk wat eisen gesteld worden, dus dat zal wel niet in combinatie met elkaar gaan..

Of is het nieuws aanbod op dit moment errug klein :?

• lester
  • Niet online
ok ik ga mijn mening ook maar ff geven (tis dus een MENING he :) )

Ik vind ook dat de kwaliteit en kwantiteit van de frontpage de laatste tijd achteruit is gegaan..

Ik zal mijn mening ook nog ff onderbouwen :

Ik vind dat het een beetje onduidelijk is (tenminste voor mij) wat T.net nou precies wil met die berichten. B.V. de shorts, sommige zijn langer dan "echte" nieuwsberichten. Wat maakt een "short" nou een "short"?
Er wordt wel redelijk veel tijd ingestoken, maar ze worden volgens mij ook veel minder gelezen dan de "normale" nieuwsberichten.

gevolg: bezoekers vinden dat er minder gepost wordt, omdat berichten die eerder misschien gewoon nieuws waren, nu shorts zijn, en daar zie je niet makkelijk hoeveel er gepost wordt per dag.

Wat misschien eens interresant is om te doen:

Kijk eens naar de pageviews van de shorts, dan zie je of ze een stuk minder gelezen worden dan de "echte" berichten.

Dan kun je denk ik beter een groter onderscheid maken tussen de shorts en de "echte" berichten, dus de korte shorts nog korter maken (snap je het nog? :) ), en de langere shorts bij de normale nieuwsberichten zetten.

Dan lijkt het alsof er meer nieuws is ( er staan bv bij woensdag 13 ipv 10 berichten) en de nieuwsposters hebben meer tijd om die berichten kwalitatief beter te maken (want de shorts kosten dan haast geen tijd meer)

Het is natuurlijk geen oplossing, maar wel een stap in de goede richting IMHO.

[off topic]
wat verdienen nieuwsposters eigenlijk per bericht?
[/off topic]

Verwijderd

Shorts, tja. Zoals als ze nu geimplementeerd zijn werkt het inderdaad alleen maar "nadelig".

Ohh en je kunt de verdiensten wel vergelijken met een normale bijbaan. (op basis van 18 jaar ofzo)

Verwijderd

Tussen de 6-8 piek per newsposting. Doe je er 3 per uur, dan verdien je meer dan op koopavond in de AH. Daar wilde ik het op dit moment even bij laten. :)

• Bulldog
  • Niet online
Zie ook... 0-> [topic=284324/1/100] :).

• lester
  • Niet online
volgens mij mag er wel even goed naar dit draadje gekeken worden......
Pagina: 1