Toon posts:

Q3 Circle jump

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe je circle strafe jump moet maken in q3?

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 12:13

Clay

cookie erbij?

Lijkt mij dat het net als in Q2 moet.

het punt waar je uit moet komen moet je ongeveer shuin voor je hebben, niet recht (45 graden ofzo). Dan ren je vooruit tot je afzetpunt, en het moment dat je afzet geef je een korte ruk in de goede richting, de rest van de beweging moet je met je muis langzaam meedraaien.
Zo kan je in Q2 van de armor in "The Edge" op die doos in the megahealth room met 2 van dit soort sprongen bij de megahealth komen.

het vergt wat oefening, maar als je het eenmaal kan is het wel handing.

Ik speel geen Q3, maar in Q2 kon ik ze bijna allemaal. onder anderen: vanuit de hoge rocketlauncher tot bij de rocketammo aan de overkant van die ruimte (strafejump aanloop)
of naar datzelfde punt via de deur van de megahealth room, met een strafe aanloop.

Dat level zit echt vol met zieke jumps. :)

In UT heb je echter ook een trickjump. Als je met een lift omhoog gaat en springt voordat je boven bent wordt je naar boven toe gecatapulteerd. Zo kan je in barricade een 100 armor pakken, ergens onderin het level.

Zelf integreer ik dit trucje ook vaak in mijn levels. Zo heb ik bijvoorbeeld een Dual mapje gemaakt, (DM-aloneinthedark, @ Naliciy) waar je met deze truc aan een powershield kan komen.
In mijn volgende map wordt het nog mooier, daar wordt het een essetieel deel om alle mogelijkheden met de lift te kennen, dit geeft je in dat geval namelijk een groot voordeel, aangezien je makkelijker overal kan komen.

Persoonlijk vind ik Q3 nix, maar ik miste de jumps wel van Q2 in UT. Dus ik ben wel blij dat er toch nog wat is. :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:29
Die prefab levels van Q3 zijn vaak niet lekker nee. Al die tricks doen/leren was echt gaaf bij Q2, maar mis je in veel Q3 levels. Tussen home-made levels zitten echter heel erg goede levels, waarin je net zulke leipe tricks kan doen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Clay

Clay

cookie erbij?

Da's dan toch nog een lichtpuntje aan Q3 :)

• FatalError
Alleen al om hoe het ventje aanvoelt tijdens het bewegen door het level speel ik Q3 en geen UT ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Clay

Clay

cookie erbij?

Tjah, da's persoonlijk. en dat vind ik dus andersom.

Kijk, het ultieme gevoel krijg je uiteraard van een Vet duel in Q2 the Edge, maar later we AUB niet WEER over "wat is nou toffer" beginnen, want dat kan me werkelijk aan me reet roesten wat iemand anders vindt. Als ik maar mag UTten, dan mag jij van mij Q3-en tot je erbij neervalt. :)

• Clay

Clay

cookie erbij?

trouwens choijn, kan je het nou inmiddels al of niet?

• FatalError
Q2DM1 spelen 3 tegen 3 ofzo, dat waren pas goede tijden :) :)

• Clay

Clay

cookie erbij?

Doom2, level 7. grote kamer met rondgang eromheen. BFG in dat kamertje, en al die powerups, dat waren pas dagen!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 17:28
ehm..
wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen een 'normale' strafe jump en een circle strafe jump?
Pagina: 1