Toon posts:

Maxtor start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
tweakers,

ik heb een maxtor 20 gig, die plotseling niet meer opstart,
boot disk failure, heb geprobeerd met startup disk, maar hij ziet die hele hd niet (in dos dus) ook fdisk kan niks vinden, ook wanneer ik hem in een andere pc plaats (slave) ziet (windows) hij hem ook niet.

de bios ziet hem in beide gevallen wel..

what's da deal ?? kapot (wel raar aangezien hij nog geen jaar oud is) ..

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 12:45

Maf

Paar keer opnieuw laten detecteren in de BIOS en eventueel de BIOS functie op "Auto" zetten

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan .. de bios herkent hem gewoon ...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

dma verkeerd ingestelt?
is het een udma33 of een udma66?
Verkeerde ide kabel gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
er is verder niks ingesteld, en die hd heeft het bijna een jaar gedaan dus de kabels zijn goed. Plotseling deed hij het niet meer, dus het moet iets vaags zijn. alle kabels zijn gecheked dus ze zijn niet kapot.
;?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
ff met maxdrive testen of kan dat ook niet?

Verwijderd

Sounds like a virus.
Gewoon FDISK opstarten en kijken wat er aan de hand is

/edit
Ik ben blind :)
/edit

Verwijderd

Topicstarter
fdisk heb ik ook al geprobeerd, het probleem is dat ik die hd niet kan benaderen, niet vanuit dos en niet vanuit windows ( in mijn pc als slave ). dus ook fdisk geeft aan geen partitie te kunnen vinden. Virus zou eventueel kunnen, degene van wie hij is, komt wel vaker in aanraking met dat soort dingen |:( .. toch vraag me dan af of er virussen zijn die ervoor zorgen dat ik heel die hd niet meer kan zien OF misschien echte shade kunnen verrichten aan een hd.

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

maakt hij misschien ook rare tik geluiden. had ik namelijk ook dus mijn schijf is nu dood.

[topic=281282/1/25]

Verwijderd

Heb je nog garantie, want het lijkt erop dat ie kapot is?

Verwijderd

Topicstarter
na die maxtor tools gedraaid te hebben, vind ie ineens de hd wel .. (alle test passed) .. wel is de hele was de hele partitie weg .. heb hem opnieuw gepartitioneerd en geformatteerd .. alles LIJKT nu dus ok ..

de garantie loopt in november af, dus zou ik graag willen weten wat de oorzaak zou kunnen zijn .. is het een vage fout en moet zal ik hem alsnog omruilen of is zou het een virus kunnen zijn geweest die de hele partitie heeft verwijderd (welk virus bv.) ??

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Stuur Maxtor es een meeltje.
Als de garantie in november afgelopen is, dan zou je iets kunnen doen wat niet netjes is.

[Disclaimer, dit is puur ter informatie]]
HD alleen aan de power zetten, en met de punt op de vloerbedekking laten stuiteren.
[/Disclaimer, puur ter informatie]

And The Only One

Pagina: 1