[XS4ALL] Fast ADSL, reconnect :?

Pagina: 1
Acties:

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Hiya,

Ff het volgende, voor op mijn werk heb ik een Linux bak neergezet welke als firewall/proxy/gateway fungeert voor onze ADSL verbinding.

Tevens draait daar een script wat om de 60seconde checkt of de verbinding aanwezig is.

Nu valt mij echter op dat bij XS4ALL de verbinding er structureel om de 60 minuten uit knalt. (de ppp verbinding is pleite).

Je zou zeggen dat licht aan linux, no way, ik heb bij een kennis ook zo'n configuratie neergezet (software hetzelfde, de hardware is alleen iets anders). Maar die heeft Planet als ISP, maar daar blijkt uit de log-filez dat die connectie er na hooguit 3/4 dagen uit knikkerd.

Mijn vraag is, is dit een bekend probleem. De beide servers gebruiken beide SuSE 7.2 Professional en het reconnect script wat ik zelf gebakken heb.

Someone, is dit een bekend probleem bij XS4ALL? :?

Als ik die gasten bel zeggen ze doodleuk dat ze Linux niet supporten (whatever).

My weblog

Verwijderd

Ik heb ook zoiets vaag, error 721: remote computer is not responding en dan met een PPP error

ik word er soms random uitgeknikkerd en dan kan ik na een bepaalde tijd (soms 1 uur, soms 14 uur) weer op

heb het nu sinds zaterdag en is telkens down enzo

echt vaag

en helpdesk zegt dat het aan mijn service pack ligt, dat ik een nieuwere versie moet downloaden (draai versie 2 met w2k)

maar net alsof dat moet helpen met me router laten inbellen

zucht

Verwijderd

Ik draai win2k server. In het begin niks dan problemen, werdt er elke keer uigekeilt. NIC op half duplex gezet ipv auto negotiate, idle time uitgezet en sindsdien soms wel een maand uptime.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:24 schreef smiley het volgende:
Ik draai win2k server. In het begin niks dan problemen, werdt er elke keer uigekeilt. NIC op half duplex gezet ipv auto negotiate, idle time uitgezet en sindsdien soms wel een maand uptime.
Gaan we dat eens proberen. Maar ik snap dan niet waarom die andere servert bij planet dan geen problemen heeft :?

My weblog