[CM] [LCD] Solderen

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:42
Ej,

ik heb vandaag allemaal zooi gekocht bij de electronicaboer hier in de buurt.

ik heb ook een connector (male) van ide kabels gekocht; die n stukje kleiner gezaagd en in mn 4*40 gesoldeerd.

is het erg als er een klein beetje soldeertin op de printplaat-lijnen komen ?
of moet dat er echt helemaal af ?

ik weet niet of die banen in de printplaat d'r nou in zitten of dat ze r op zitten :?

die connector zit btw nu wel stevig vast..

bvd alvast ;)

/me

edit:
ik heb geprobeerd r n foto van te maken; maar onze digicam heeft geen macro functie :( .
onder de scanner lukte ook niet :'( .

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 21:05 schreef cest_moi-le_roi het volgende:
Ej,

ik heb vandaag allemaal zooi gekocht bij de electronicaboer hier in de buurt.

ik heb ook een connector (male) van ide kabels gekocht; die n stukje kleiner gezaagd en in mn 4*40 gesoldeerd.

is het erg als er een klein beetje soldeertin op de printplaat-lijnen komen ?
of moet dat er echt helemaal af ?

ik weet niet of die banen in de printplaat d'r nou in zitten of dat ze r op zitten :?

die connector zit btw nu wel stevig vast..

bvd alvast ;)

/me

edit:
ik heb geprobeerd r n foto van te maken; maar onze digicam heeft geen macro functie :( .
onder de scanner lukte ook niet :'( .
Ik heb playstations omgebouwd (een heeeeeeleboel :)) en als ik een druppeltje op de printplaat liet vallen deed de hele PSX het niet meer totdat ik het druppeltje weghaalde.

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Dit ligt er helemaal aan!! Als er een druppel tin op twee printbannen tegelijk is gevallen dan kan het zijn dat er een kleine of grote kortsluiting ontstaan is!!! Maar als de drup gewoon op zijn printbaan is gebleven dan maakt het geen fluit uit!!! :)

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:42
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:03 schreef Neptunus het volgende:
Dit ligt er helemaal aan!! Als er een druppel tin op twee printbannen tegelijk is gevallen dan kan het zijn dat er een kleine of grote kortsluiting ontstaan is!!! Maar als de drup gewoon op zijn printbaan is gebleven dan maakt het geen fluit uit!!! :)
hij was gelukkig nog niet aangesloten; en ik heb het al weggekrabd met zo'n ding wat bij de soldeerset zit :Y)

ik laat m nu door mn vader es onder handen nemen; de pinnen hadden geen goed contact ofzo..