Toon posts:

AMD 1.4 + Asus A7V266 hoe heet bij jullie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Die combinatie, van AMD 1.4 op een Asus A7V266, hoe warm wordt de cpu bij jullie?

Mijn compie "zegt" het volgende:
kast dicht, stressed d.m.v. Q3 met GF2 kaart: 85 graden
dat werd me iets te heet, dus heb ik de kast open gezet:
kast open, stressed d.m.v. Q3 met GF2 kaart: 70 graden

(en nu maar hopen dat het een koude winter wordt)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij mij ook afschuwelijk :(

73C graden stressed (koetje).
Onstressed weet ik niet... (je denkt toch niet dat ik mijn koe uitschakel }:O )

Verwijderd

Misschien dat je er een andere koeler op moet doen :? Of de temp. sensor is gewoon brak, want met 85° kannie niet stabiel zijn...

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
goeie airflow is belangrijk, prop een paar kastkoelers erbij :)

Verwijderd

Als wij een MSI KT266 met Athlon 1.4 afleveren meestal rond de 50 C idle

Verwijderd

Ligt allemaal aan 'wat-voor-soort' koeler... Die Coolermaster zijn goed, maar moet je wel de goeie hebben :) Maar een Silverado (is duur, weet ik) koelt & is nog stiller dan je HDD('s) :Y)

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Hij zit nu op 51 idle... Maar ik heb er nog niet flink iets mee gedaan... Heb hem vandaag net.. :P

Verwijderd

1333 Hiero, maar wel 70 graden stressed :( met de case open. Met coolmastertje

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 21:49 schreef HLAdmin het volgende:
KNIP...
Coolermaster zijn goed,
KNIP...
HAHAHAHAHAHAH.... (diep adem halen) HAHAHAHAHAHHAHAH!!!!

Coolermaster zuigt met Athlon, ik heb net een 80 mm fan op m'n Coolermaster EP5-6I11 heatsink gezet (met 1 schroef, zit moervast en maakt geen herrie :)). Hij is nu 61 stressed (idle weet ik niet, is ie nog nooit geweest). Toen ik nog geen case fans (lees: airflow) had werd ie makkelijk 78. Extreem stabiel, dus zo'n probleem was het niet.

Verwijderd

een maat van me had dat ook... was ie vergeten het stickertje van de processor te halen (waar de geleidende pasta onder zit). weet dat eerst maar ff zeker...
tip maar een hele simpele domme tip hoor! (hij was een beetje dom) hehehe!
anders van die zilverpasta proberen... scheelt ook een heeeel erg groot beetje!!!!

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:08
Hij word hier rond de 50 graden idle...

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

koelertje er niet goed op gezet: 64 graden
zit er nu goed op en zit op circa 54 graden

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Geen 1400 maar 1333 hier (en geen A7V266 maar een A7V133).

Maar wel 51 graden full load.

Als ik 1400 draai 52 graden!.

Vindt al die hoge temperaturen beetje eng! Beter even goede koeler kopen denk ik!

A.

• arjenk|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12-2011
ECS K7S5A + TB 1.4 met Coolermaster: 54 graden stressed (47 graden idle). Of een grotere fan zoveel zin heeft :?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

kan er een ei op bakken...
is dat positief :?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Hier sinds een week ook een ASUS A7V266 icm TB1400.

Heb hem nog niet echt gepushed...maar zit normaal rond de 50 a 55 graden C...so.....heter dan mijn 700 intel-procje..maar ja.... :)

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 10:47 schreef Moody het volgende:
kan er een ei op bakken...
is dat positief :?
[topic=281519/1/25];)

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Toch tijd voor een betere cooler denk ik..,
Ik zit met m'n GlobalWIN CAK38,
Stressed op 41 Graden Celcius,
Idle Euhh dan moet ik m'n koe uit zetten (niet dus :P)

Verwijderd

amd 1.4 + a7v266
wordtie na tijdje Q3 60 graden
Kast open

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:08
AMD 1400 + A7V266 in a-open hq8 met 3 80mm case fans wordt hij stressed 62 graden.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

mijn 1,4 met a7v266 wordt stressed max 53 graden, kast dicht (maar de poging van m`n dragon orb om op te stijgen hoor je helaas nog erg goed :( )

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Waarom zetten jullie je kast open ???
Dit bevordert echt de temperatuur van je processor en moederbord NIET POSITIEF.

Die kasten zijn er op gemaakt dat er een luchtstroom in de kast kan plaatsvinden die voor koeling zorgt.
Als je je kast openzet zorg je alleen maar dat die circulatie onderbroken wordt. Niet de bedoeling denk ik toch.

Wil je meer koelen, koop dan een betere proc.koeler of een extra koeler welke je in een "gleufie" stopt.

Verwijderd

mmm...
Bij mij is hij nu idle 50 en stressed 58.
Eerst werd ie stressed 80. TOen toch maar ff terug gebracht naar slowerline (check icon ;().

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 14:26 schreef pret het volgende:
Waarom zetten jullie je kast open ???
Dit bevordert echt de temperatuur van je processor en moederbord NIET POSITIEF.
Die kasten zijn er op gemaakt dat er een luchtstroom in de kast kan plaatsvinden die voor koeling zorgt.
Als je je kast openzet zorg je alleen maar dat die circulatie onderbroken wordt. Niet de bedoeling denk ik toch.
FABELTJE!
En al helemaal met die mega koelers die men tegenwoordig op de CPU zet.
Kast dichthouden wordt steeds lastiger. Alle zooi die er in hangt wordt steeds heter en heeft steeds meer koeling nodig. Er komt een moment dat je dat echt niet meer met een dichte kast voor mekaar krijgt. Zoals ik nu dus al, als de kast dicht blijft wordt de cpu 10 graden warmer dan waneer ik hem open zet,... duidelijke keus dus,... mijn kast blijft open!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 15:08 schreef ybraat het volgende:
mmm...
Bij mij is hij nu idle 50 en stressed 58.
Eerst werd ie stressed 80. TOen toch maar ff terug gebracht naar slowerline (check icon ;().
Ja, en wat hebben ze er aan gedaan dan?
Dat zou ik dan wel ff willen weten natuurlijk :)

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
wat doen jullie met die dingen dan? mijne (tb1400) word niet veel heter dan 50 graden, kast dicht en dvd decoderen 6 uur lang. geen koelerpasta, alleen dat stickertje. ohja en een coolermaster 6I11 en nog wat extra case fans (stuk of 4).

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

wat voor case heb je? Ik heb namelijk een AOpen HQ08 en de airflow in dat ding is verre van perfect.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
wat ik heb? geen idee, een profi line kast van alternate, zon midi tower ding. met 300w voeding, moet wel ook... :)

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 20:11 schreef Sunney het volgende:

[..]

Ja, en wat hebben ze er aan gedaan dan?
Dat zou ik dan wel ff willen weten natuurlijk :)
Aller eerst zat er een superorb op. Ik d8 leuk ziet er wel strak uit.
Duz ik haal mn pc op (met de melding dat er geen coolings problemen waren), zo snel mogelijk geinstaleerd win2k er op gepleurd. Asus prob. en quaken maar. En wat blijkt de temperatuur van mn cpu was 82!! graden. Van mn mobo 45. Met andere worden stond/zat ik een dag later alweer bij powerline ;(. Daar heeft hij 2 dagen gestaan en toen kwamen ze tot de conclusie dat de cooler niet goed was. Dus een andere cooler. (een globalwin wen ach jah het type word er niet be gezegd daar zijn mensen toch niet ingeintresseerd :() We zouden overgens gebeld worden als ie er was.

Alleen powerline zou powerline niet zijn als ze dat ding op voorraad hadden. Dus hij moest besteld worden. Met andere woorden dat ding moest er nog een week staan:(. Alleen ik had aan het eind van die week een lan :'(. Duz toen maar gevraagd of ze er een 1000 in wilden doen met een coolermaster. (dat ding werd overgens ook 68 graden :)).

Eindelijk eindelijk. Na een week w8en heb ik maar es gebeld en ja hoor hij was er mare ik ben toch echt niet gebeld :( :(. Dus ik met mn pc naar powerline. en daar 2!!! uur moeten w8en terwijl ze dat ding er in gooide. Eindelijk was hij klaar en ik kreeg hem mee naar huis met de melding dat ie max 55 graden zou worden. Nou d8 ik das wel een mooi tempje. EN ik kom thuis blijkt dat ding gewoon maar 4 graden gezakt te zijn :(. Dus ik WEEEEEER terug. Ik kwam "DE WACHTKAMER" binnen en ik kon gelijk door lopen. En dat ding afleveren. En om een uur of drie (lekker rustig i.v.m. ierland-nederland) konden we hem ophalen. Er zat een nieuwe (VEEEEEL ZWAARDERE) kast om heen en een extra 80mm spire fan in. (nu 2). Toen haalde ik een temp van 52 idle en 59 stressed. NAa het plaatsen van een enermax fan is alles gedaald met 2 graden. Maar volgens mij kan ie veel kouder.

edit:

Kzal ff een paat "shotjes" nemen van mn kast + cooler

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 20:09 schreef Sunney het volgende:

[..]
Zoals ik nu dus al, als de kast dicht blijft wordt de cpu 10 graden warmer dan waneer ik hem open zet,... duidelijke keus dus,... mijn kast blijft open!
Dan heb je dus een zeer slechte airflow in je kast. Zonder meer.

• BlueByte
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 10:25

BlueByte

Toxic hypoxic

wat is het amperage (als je het zo noemt) van een athlon? want ik wil erg graag het gem. wattage weten van een athlon ivm. oc. Ik schat het zelf op 30A en een Athlon op 1400Mhz zouw volgens de tech. doc's en wat rekenwerk zo'n 65W verbruiken.

Ik heb trouwens net in de tech file van de athlon gelezen dat ie max 95C mag worden.

No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!

Pagina: 1