Toon posts:

C++ builder vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje voor de CBuilder profs onder ons,

Ik heb een progje geschreven in pascal die ik wil aanroepen onder builder (gewoon met een knopje ofzo). Als ik dit doe moeten er parameters moeten worden meegegeven en moeten er parameters die terugkomen in een variabele in C++ worden opgeslagen. Moet niet zo moeilijk zijn toch?! If u got a clue pls let me know!!

TnX, M 8-)

Verwijderd

...parameters die terugkomen...
:? :? Bedoel je een exit code ofzo ?
om een gewone exe aan te roepen kan je de CreateProcess API gebruiken, maar begrijp dus niet wat je bedoeld met "parameters die terugkomen"

Verwijderd

Dan schrijf je met het ene programma de parameters naar de stdout en vang je die op in je andere programma....

zoiets?

Verwijderd

Of gebruik het clipboard...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op dinsdag 02 oktober 2001 20:53 schreef Meastro het volgende:
Ik heb een progje geschreven in pascal die ik wil aanroepen onder builder (gewoon met een knopje ofzo). Als ik dit doe moeten er parameters moeten worden meegegeven en moeten er parameters die terugkomen in een variabele in C++ worden opgeslagen. Moet niet zo moeilijk zijn toch?! If u got a clue pls let me know!!
Named pipe is de netste manier hiervoor, maar er zijn er (veel) meer. Zoek eens in MSDN bij IPC oftewel Interprocess Communication.

Professionele website nodig?