excel blad overal kunnen opvragen en wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Beste mensen,

Ik heb beloofd dat ik voor ons pap een oplossing voor dit probleem zou bedenken.

Hij heeft een excel sheet gemaakt en die wil ie overal aankunnen via internet. Nou was mijn eerste gedachte om die ergens op een ftp te zetten ofzo maar dan moet ons pap elke keer een ftp programma gebruiken om dat ding weer te uploaden (dus ook zijn secretaresse :? ) IDEE ?? :? Maar wat ik dus ook bedacht was een soort van website te maken waar hij interactief iets op kan veranderen maar hoe ik dit moet doen :? Ik heb echt geen idee dus ik raadpleeg jullie even. :D

Vast bedankt

hondennamen.info Openscheermes.nl

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

ftp is op zihc wel ideaal lekker eenvoudig tenminste en je kan het ophalen via de browser als dat moet. Je kan ook een beetje gaan scripten in bijvoorbeeld PHP of in combinatie met MySQL en dan ipv van een excel sheet de gegevens weergeven in een webpagina, maar ik zou lekker voor het makkelijkste gaan... :)

Don't mind Rick

Verwijderd

Zoek op trefwoord: 'php'
Voor verdere vragen daarover verwijzen wij je graag door naar... /14

Succes ;)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:14
je kan uiteraard met een MySQL server en PHPMyadmin een database maken en beheren

en voor je pa met PHP "gewoon" excell na bootsen

das de enige oplossing die mij te binnen schieten

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

ftp is op zihc wel ideaal lekker eenvoudig tenminste en je kan het ophalen via de browser als dat moet. Je kan ook een beetje gaan scripten in bijvoorbeeld PHP of in combinatie met MySQL en dan ipv van een excel sheet de gegevens weergeven in een webpagina, maar ik zou lekker voor het makkelijkste gaan... :)

Don't mind Rick

Verwijderd

dat is dus 3 keer [en 1 dubbelpost] het antwoord: php/MySQL en andere database gedoe... mij lijkt het het eenvoudigst om dat excel ding om te zetten naar een MySQL database, en dan met php het ding aanpassen en weergeven enzo... moet je ook nog een goeie beveiliging erop zetten... ik zou iets als sessions gebruiken...

als je nog geen kaas hiervan hebt gegeten is phpfreakz.nl wel een goeie... daar leer ik het zelf ook een beetje... als ik tijd heb... :)

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Mensen bedankt, ik ga ermee aan de slag

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

Oja... gister kwam ik er nog op dat je een excel ding als html kan opslaan... je krijgt dan gewoon een veld net als gewoon excel... maar dan in je browser... ik heb het zelf nooit gebruikt, maar ik denk dat je zoiets zeker moet proberen...

En dan zou je de waardes e.d. vanuit de database kunnen halen en in dat werkblad weergeven... en na aanpassen kun je het dan weer opslaan in je database...
Pagina: 1