Netwerk kaart met twee ingangen welke voor wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Ik heb een ISA netwerk kaart met twee ingangen ...
10 Mbit/s en 100 Mbit/s

Welke zouden jullie aansluiten op de kabel modem en welke op de andere comp?
Met zo'n realtek nic van een geeltje?

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 15:00
hm... een isaatje met twee netwerkconnecties? weet je dat wel heel zeker? lijkt me namelijk een combokaartje, een bnc (coax) en een utp aansluiting. dus of de een of de ander gebruiken (beiden overigens 10mbit)

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 19:56
Ik zou de kabelmodem op de 10Mbit hangen, tussen die 10 of 100 merk je toch niets bij het internetten..
en op de 100 de andere netwerkkaart, zodat als je bestanden wil overzetten dat het een beetje vlot gaat..
alleen is dit wel nieuw voor mij, 1 netwerkkaart met 2 aansluitingen, wel cool dan :9

EDIT, stom van me jah, 1 BNC en 1 UTP natuurlijk |:(

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Ik heb hier ook zo'n combi ding liggen, alleen is die dan PCI...

is een stukje antiek :)

De kaart die ik heb, heeft 10 Mbit en een 100Mbit plug, echter, het is op zich 1 kaart.

Dus je kan m niet afzonderlijk gebruiken. 't is OF 10Mbit, of 100Mbit.

Zoals jij t zegt, (er vanuitgaand dat het een dubbele netwerkkaart is, en niet alleen met dubbele plugjes), zou ik de kabelmodem op 10Mbit aansluiten.
De modem is waarschijnlijk 10BaseT, dus op 100 wil ie al niet.. dus blijft 10 over.

100Mbit lekker richting je andere systeempje, houd je beetje snelheid erin.. (naja, snelheid... isa = sloom, dus 100Mbit haal je never-nooit-niet)

Die 100Mbit zit er PUUR op om compatible te zijn met 100Mbit only hubs.

[tip mode]
Gewoon normale netwerkkaartjes scoren, 1 voor modem, en 1 voor lan.
[/tip mode]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmmmm, als het al een Combo kaartje is.
Dan wel of niet met 2 UTP ingangen, lijkt het me sterk dat je beide tegelijk kunt gebruiken.
Tis het 1 of het ander, netzo met BNC/UTP kaartjes.
Bij gebruik van de BNC schakeld hij UTP uit, en vice versa.

And The Only One

• DJSmiley
Edit: kutGOT, ding is brak..

reload je een page omdattie niet wil laden, post je meteen dubbel....

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
wach ik haal t er even uit ... dan kan ik er misschien wat meer oververtellen ... :)

Verwijderd

alleen is dit wel nieuw voor mij, 1 netwerkkaart met 2 aansluitingen, wel cool dan
Dat soort kaartjes worden veel in 1U servers gebruikt om ruimte te besparen, maar ik wist niet dat die er ook in ISA uitvoering waren.

• DJSmiley
Op dinsdag 02 oktober 2001 21:01 schreef KIP het volgende:

[..]

Dat soort kaartjes worden veel in 1U servers gebruikt om ruimte te besparen, maar ik wist niet dat die er ook in ISA uitvoering waren.
ISA 100Mbit kaartjes zijn er wel.. niet echt gangbaar, maar wel op de markt..

Zoals ik al zei, soms is dit de enige manier om een systeem in een netwerk te krijgen... (naja, was, good old tijd, tegenwoordig is alles PCI enz)

Situatie: Je hebt een bedrijf, stoer lan, 100Mbit... Hub..
Werkstations zijn enkele 486-jes, zonder PCI..

Wil je die t lan in krijgen, dan MOET je wel 100Mbit kaart ISA hebben, odmat je hub 100Mbit is..

• DJSmiley
Picje van zo'n kaart die ik heb (met 2 aansluitingen), is alleen dan PCI

http://members1.chello.nl/~j.boeve1/pcikaart.jpg

Edit: heb er ff een link van gemaakt, IMG van 300Kb is beetje lomp :)

op 1600x1200 / kabelmodem merk je t niet, maar topic wel ff modem-friendly houden :)

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
OK.
T is een kaart van HP

tja kan er eigenlijk niet zo veel meer over vertellen ...
Staan nog wat getalletjes op J2573-80001

:?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een normale dual-speed kaart gebruikt een enkele RJ-45-poort voor zowel de 10 Mbps als de 100 Mbps.

Er is mij maar een type kaart bekend die gescheiden poorten heeft, en dat is een 100Base-VG-kaart. 100Base-VG is de geformaliseerde naam voor de VG-AnyLAN variatie die HP gemaakt heeft op 100 Mbps Ethernet.

VG-AnyLAN heeft als grote voordeel boven 100Base-TX en als gebruikelijke 100 Mbps Ethernet-variant
en dat de mogelijkheid tot verkeers-regeling (voorrangs-regels voor pakketjes met toegekende hoge prioriteit) is ingebouwd in het protocol, maar dat was niet voldoende om het te winnen (the good die young : TokenRing, FDDI, VG-AnyLAN).

Het grote nadeel van VG-AnyLAN is dat het absoluut incompatibel is met 100Base-TX. Als het is wat ik denk, dan heb je een hele hoge kwaliteit 10 Mbps-kaart (of je moet bereid zijn voor f.450 een HP J2415A hub aan te schaffen die momenteel op Marktplaats.NL staat. Daarbij heb je dan wel weer een bridge-module nodig om hem op gewoon Ethernet (en dan alleen nog maar 10Base-T) aan te sluiten.

"Normale" dual- en quad-poort-kaarten bestaan ook, en worden gebruikt voor verschillende toepassingen waar een groot aantal poorten per systeem wenselijk is :
- firewalls/routers met veel aangesloten segmenten;
- het bundelen van een aantal 100 Mbps-lijnen tot een X*100 Mbps-lijn (als de switch dit ook snapt);
- redundantie (een poort sterft, andere neemt het over).

[toevoeging]
Ik lees net in je antwoord : HP.
Vonnis is geveld, duidelijk VG-AnyLAN.
Mocht je hem kwijt willen, ik heb 2 VG-AnyLAN hubs, dus als je een zacht prijsje noemt.
[/toevoeging]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
weet iemand of er een site is of zo waar ik kan zoeken om te kijken naar specs van deze kaart?

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 21:11 schreef mvdejong het volgende:
[toevoeging]
Ik lees net in je antwoord : HP.
Vonnis is geveld, duidelijk VG-AnyLAN.
Mocht je hem kwijt willen, ik heb 2 VG-AnyLAN hubs, dus als je een zacht prijsje noemt.
[/toevoeging]
Wat zijn die dingen waard dan ...
Ik wil internet gaan delen met een hub ( extra IP's) en wil achter een ip een servertje gaan draaien met daaracxhter nog een comp ..
Ik hoef deze kaart niet perse te gebruiken ..
kan ook een andere maar weet gewoon niet zo goed hoe of wat ... Kreeg deze kaart trouwens bij de comp die ik als servertje wil gaan opzetten ...

• mvdejong

mvdejong

Op dinsdag 02 oktober 2001 21:14 schreef hendrikjandestuntman het volgende:
weet iemand of er een site is of zo waar ik kan zoeken om te kijken naar specs van deze kaart?
AltaVista, en dan zoeken naar "J2573*".

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
snap ik het nu goed als ik zeg dat ik niks aan die kaart heb in een gewoon (lees niet anylan) netwerk/ hub ?

• DJSmiley
Op dinsdag 02 oktober 2001 21:35 schreef hendrikjandestuntman het volgende:
snap ik het nu goed als ik zeg dat ik niks aan die kaart heb in een gewoon (lees niet anylan) netwerk/ hub ?
yeps :)

helaaas voor je.. naja, koop gewoon paar realtekkies, en gaan met die banaan

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
dat vind ik wel jammer ...
K zat stiekem t hopen dat ik maar 2 netwerk kaarten nodig had i.p.v. 3 ...

thnx for the re:s bdw

Verwijderd

moved HA >> NT

Verwijderd

/me 82 tm heeft trouwens een netwerkkaart met 4 connectors :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img/nic.jpg

't is alleen een 10 mbit hubje :)

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:24

MnM

Ik ken die kaarten maar dan de PCI uitvoering:

Merk: HP
Chip: AMD PCnet-Fast
connector voor 10Mbit
connector voor 100Mbit
HP product#: 5064-1801

deze (bovenstaande zaten in HP vectra pc's) het zijn trouwens geen slechte kaarten, erg stabiel en simpel te installeren, ik haal er al 9MByte/s mee met de standaard windows drivers. imho verglijkbaar met het standaard 3com/intel segment (cpu load is namelijk te verglijken met die 2)

btw het is maar 1 kaart met 2 aansluitingen dus ook maar 1 poort tegelijk gebruiken en 1 IP toekennen.

/edit

ik heb het nog ff voor je nagezocht, het is een:
HP ETHERNET 10/100 VG-LAN ISA

/edit

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:42 schreef MnM het volgende:
Ik ken die kaarten maar dan de PCI uitvoering:

Merk: HP
Chip: AMD PCnet-Fast
connector voor 10Mbit
connector voor 100Mbit
HP product#: 5064-1801

deze (bovenstaande zaten in HP vectra pc's) het zijn trouwens geen slechte kaarten, erg stabiel en simpel te installeren, ik haal er al 9MByte/s mee met de standaard windows drivers. imho verglijkbaar met het standaard 3com/intel segment (cpu load is namelijk te verglijken met die 2)

btw het is maar 1 kaart met 2 aansluitingen dus ook maar 1 poort tegelijk gebruiken en 1 IP toekennen.

/edit

ik heb het nog ff voor je nagezocht, het is een:
HP ETHERNET 10/100 VG-LAN ISA

/edit
maar maakt het nu uit of je gebruik maakt van dat ANYlan gebeuren :? of kan het ook gewoon gebruikt worden zoals iedere andere (standaard realtek kaart)

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:11 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
/me 82 tm heeft trouwens een netwerkkaart met 4 connectors :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/img/nic.jpg

't is alleen een 10 mbit hubje :)
Ik vindt zo'n kaartje echt ruig man >:) ...
Niet dat het nog in me casie zou passen maar wel stoer...
Maar als ik het tropic goed heb begrepen kan je dit dus niet als ook nog eens als netwerkkaart gebruiken :? want dat LIJKT mij van wel... maar ik heb een hoop fantasie *D dus ik kan wel meer dingen denk... :)

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

even een aanvulling mijner zijde (hoop dat ik het goed heb :+ ):

HP heeft inderdaad die dual kaartjes.. maar het betreft dus steeds om een enkele netwerk kaart en dus niet 2 NIC's waarvan er een 10MBit zou zijn en de andere 100Mbit.
Dit was dus al reeds geconcludeerd.

Daarnaast staat VG voor Voice Grade.. dus deze kaarten waren/zijn geschikt om op standaard telefoon aders aan te sluiten. Of was het nou juist geschikt voor voice over IP ?

Zelf heb ik ook zo'n dual kaartje.. Type J2585B, ooit gekocht voor een prikkie (fl.35,-) 2 jaar geleden op de PC-DUMP.. doet het nog steeds perfect (weliswaar op 10Mbit).

Er zijn ook nog J2585A kaarten en die zaten als "combo" deal
bij een HP Netserver LS (LS2 / pro series), maar die zijn later vervangen voor de 3Com 905 Tx (b/c) kaarten.

my 2ct.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• DJSmiley
Op dinsdag 02 oktober 2001 23:06 schreef MasterM het volgende:

[..]

Ik vindt zo'n kaartje echt ruig man >:) ...
Niet dat het nog in me casie zou passen maar wel stoer...
Maar als ik het tropic goed heb begrepen kan je dit dus niet als ook nog eens als netwerkkaart gebruiken :? want dat LIJKT mij van wel... maar ik heb een hoop fantasie *D dus ik kan wel meer dingen denk... :)
Weet je hoe KUT die dingen zijn ??? (is idd netwerkkrt + hub)

PC MOET aanstaan... anders hele lan plat
bij reboot: jammer dan, lan plat
en dan is t ook nog eens 10Mbit hub... voor inet delen ok, verder sloooom

Nuh,doe mij maar een losse (switch)

• mvdejong

mvdejong

Nog even expliciet :

Deze kaart is bruikbaar als een gewone 10 Mbps kaart (van goede kwaliteit) via de ene RJ-45 connector.
De andere connector is uitsluitend geschikt voor aansluiting op VG-AnyLAN hubs en switches (mij bekend van HP en Cisco), en kan niet werken met een 100Base-TX hub of switch; VG-AnyLAN gebruikt alle 4 paren en gebruikt andere signalen.

Verder is het een of/of, je kunt ze niet tegelijk gebruiken, wat dat betreft lijken ze op een 10 Mbps combo-kaart met AUI-, BNC- & UTP-aansluitingen, daar kun je ook altijd maar eentje van gebruiken. Je spaart er nooit een kaart mee uit.

Er bestaan trouwens zat netwerk-kaarten met 2 of 4 poorten, o.a. van Sun, Compaq en Intel. Deze zijn echter speciaal bedoeld voor servers en hebben een navenant prijs-kaartje.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 23:42 schreef mvdejong het volgende:
Nog even expliciet :

Deze kaart is bruikbaar als een gewone 10 Mbps kaart (van goede kwaliteit) via de ene RJ-45 connector.
Wat is de RJ 45 connector.
IS miischien een stommme vraag maar als ik op die kart kijk zie ik bij beide ingangen voor de stekkert6jes op de printplaat RJ1 en RJ2 staan ...

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op woensdag 03 oktober 2001 08:33 schreef hendrikjandestuntman het volgende:

[..]

Wat is de RJ 45 connector.
IS miischien een stommme vraag maar als ik op die kart kijk zie ik bij beide ingangen voor de stekkert6jes op de printplaat RJ1 en RJ2 staan ...
zo'n telefoon ISDN stekker
zo'n stekker die aan je UTP kabel zit

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
thnx
nu weet ik denk ik wel genoeg over dit kaartje

:)
Pagina: 1