Is het mogelijk om te kijken of er een bepaald lettertype geinstalleerd is d.m.v. Java of een ander stukje code, en als deze niet geinstaleerd is dat je een popup krijgt om dit lettertype te installeren. (net zoiets als een flash detectie dus).
Nope.. niet dat ik weet. Je zult het moeten doen met arial, helvetica, verdana en tahomaOp dinsdag 02 oktober 2001 20:34 schreef desmo2000 het volgende:
Is het mogelijk om te kijken of er een bepaald lettertype geinstalleerd is d.m.v. Java of een ander stukje code, en als deze niet geinstaleerd is dat je een popup krijgt om dit lettertype te installeren. (net zoiets als een flash detectie dus).
Verwijderd
ja, er is wel een soort van plug-in die zoiets doet
ff searchen, zijn wel al topics over geweest
ff searchen, zijn wel al topics over geweest
java = ../14
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Verwijderd
Hoezo niet 
Je kunt gewoon een vraagje erges zetten en dan via innerhtml de font van een divje aanpassen !!
Je kunt gewoon een vraagje erges zetten en dan via innerhtml de font van een divje aanpassen !!
/13 dacht ik hoor. Mgoed.Op dinsdag 02 oktober 2001 20:53 schreef Prammenhanger het volgende:
java = ../14
Als het niet al te veel text is kun je er ook plaatjes van maken natuurlijk.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Zou je jezelf niet eerst eens afvragen of dit wel zo nodig is?
Over het algemeen word een popup als erg vervelend beschouwd door bezoekers.
Komt nog bij dat custom fonts vaak niet echt mooi staan, vooral niet als gewone standaard bodytekst, laat staan of het leesbaar is. En als je ze in een kop wil zetten kan je er beter gewoon een plaatje van maken, kan je nog met drop shadows enzo werken als je wil.
be smart, stick to arial/verdana/times
Over het algemeen word een popup als erg vervelend beschouwd door bezoekers.
Komt nog bij dat custom fonts vaak niet echt mooi staan, vooral niet als gewone standaard bodytekst, laat staan of het leesbaar is. En als je ze in een kop wil zetten kan je er beter gewoon een plaatje van maken, kan je nog met drop shadows enzo werken als je wil.
be smart, stick to arial/verdana/times
Precies. Of gewoon bitmaps. Lekker transperante GIF's of gecomprimeerde JPG's.Op woensdag 03 oktober 2001 18:31 schreef illem het volgende:
FLASH tekst
Maar, wie zit daar nou op te wachten ? Een font is niet voor niets simpel. Dat is voor de leesbaarheid. Denk nou niet dat ik in een één of ander Gotisch lettertype corpsgrootte 12px. een column ga zitten lezen
De tijd die het in beslag zou nemen om een font te downloaden en installeren zou evengroot zijn als een plaatje met tekst in vergelijkbare grootte.
Voor mij is het duidelijk...
Pagina: 1