Toon posts:

4x unregistred ddr verkeerd gekocht (sjit)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compleet systeem gekocht en ben nu ongeveer twee weken bezig om het stabiel te krijgen.

Een abit kg7 raid met 4x unregistred dane elec ddr.

Wat blijkt met 2x ddr geheugen draait het als een huis. Met de andere twee geheugens erin crasht ie constant.

Ik opzoeken, blijkt dat je geregistreerd geheugen nodig heb. Ik bel dus naar het bedrijf waar ik het heb gekocht, kan ik het ruilen voor dane-elec registred, kost met wel 400 gulden extra. (hadden ze dit niet moeten zeggen toen ik het systeem kocht)

Nu is die 400 gulden wel een beetje veel als ik kijk naar de pricewatch. Wat zouden jullie doen. Het geheugen verkopen (die twee keer unreg), of het ruilen voor 400 gulden... hoedanook shit, shit, shit.

Verwijderd

Wat voor DDR is het?
PC2100
merk?
Anders wil ik het wel kopen :P
Zin het trouwens 128 mb dimms of 256?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

T 'is natuurlijk zuur. Maar het is geruime tijd bekend dat je op de 760 chip enkel de 3 of meer (max 4) bankjes kunt gebruiken met registered DDR modules. Maar aan de andere kant de verkopende partij had je moeten informeren over dit feit (mits je bird en DDR bij hun gekocht hebt). Immers je mag er vanuit gaan dat zij weten of en hoe div. configuraties werken. Als ze dat niet weten dan is het een ballen winkel en trouwens binnen 8 dagen heb je recht op ruil mits met origineel aankoopbewijs. Als dat niet lukt is het:

a) kantongerecht, lijkt me wat straf

B)Slijten die modules en via pricewatch registered DDR kopen en zien dat je de schade kunt beperken.

suc6

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Het is Dane-Elec pc 2100 DDR 256 mb. Merk is Hynix (3x) en Samsung (1).

Wie wil ze hebben (kopen). Ik weet hoort niet in deze topic maar goed...

Verwijderd

Topicstarter
Het is Dane-Elec pc 2100 DDR 256 mb. Merk is Hynix (3x) en Samsung (1).

Wie wil ze hebben (kopen). Ik weet hoort niet in deze topic maar goed...

Verwijderd

Topicstarter
Oeps... :+

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 08:58
Ik wil ze wel kopen voor fl 140,- (2) :)

mail maar

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nou moet ik kijken of dei van mij het doen.kingston :)
hopelijk hopelijk opleijk |:( anders voor niets.. maar goed.. ik kan ze zowieso slijten..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Bij mij werkt het wel met 4x Crucial unbuffered... Alleen niet op volle snelheid (e.g. alleen op Normal/Fast setting, 133MHz FSB).

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Die fl. 400,- lijkt mij niet onredelijk. Ik heb afgelopen vrijdag voor hetzelfde type mobo 1x 256mb Dane Elec (Hyundai) Registered DDR geheugen gekocht voor fl. 225,- (informatique). Dit is fl. 100,- meer dan ongebufferd. De meerprijs zou dan idd fl. 400,- zijn.

Vergeet niet dat jij je computer al twee weken heb en je normaal 8 dagen heb om te ruilen. Hoewel het lullig voor je is (ookal hadden zij moeten weten dat deze combinatie niet werkt) moet je eigenlijk blij zijn dat ze het zonder problemen terugnemen. Als je dit bedrag te veel vind kun je ook 2 of drie reepjes nemen en later uitbereiden. Suc6!!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 03 oktober 2001 00:38 schreef AVL het volgende:
Bij mij werkt het wel met 4x Crucial unbuffered... Alleen niet op volle snelheid (e.g. alleen op Normal/Fast setting, 133MHz FSB).
dat wil zeggen??

ipv 266MHz > 133 ???
:( kon ik beter sdram kopen :(

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

heb net 4 X 256MB DDR ECC binnengekregen voor maar liefst 600 piekies.
Dat wil dus zeggen voor maar geen 150 gulden per stuk.

Wil je weten waar, pricewatch.

Zoduur is het echt niet.

hoewel ik wel moest slikken dat er geen 4X 256 MB DDR pc2400 unregistered in men thunder k7 kon. nadat ik het al besteld had. |:(
Pagina: 1