Toon posts:

Geluidskaart-probleempje (Mandrake 8.1)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay goed nieuws jongens en meisjes!!
M'n cdrom drives en diskette drives werken nu allemaal, mijn usb werkt nu ook perfect, nu is er dus nog maar 1 probleem.

M'n soundcard werkt (nog) niet!! snif snif :'(

Kan iemand mij hiermee verder helpen? ik heb een yamaha soundcard (volgens linux een YMF-724F [DS-1 Audio Controller
wat volgensmij ook wel klopt) , mandrake heeft deze wel gevonden... maar ik krijg simpelweg niks te horen! :(

Ik heb al wel met het configuratiecentrum de full duplex mode ingeschakeld (ja ik heb een full duplex soundcard) en ook heb ik de geluidskwaliteit op 16 bits gezet en de geluidsbuffergrootte op de optie 'zo groot mogelijk' Maar toch is the force nog niet with me. |:(

Ook heb ik het progje sndconfig al geprobeerd (er staat trouwens wel bij dat die voor redhat is / maar waarom zit ie dan bij de install in van mandrake 8.1?) , het progje zocht m'n soundcard en heeft die ook gevonden, maar zei daarnna wel dat deze momenteel niet ondersteund word. :?

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft

Alvast bedankt *D

Verwijderd

Misschien ligt het enkel aan het volume niveau van je mixerdevice. Kijk er 's naar met aumix in de console of bijv. kmix in X.

Verwijderd

Myep. Mandrake gebruikt de Alsa-library voor geluidskaartdrivers, en die muten het geluid by default.

Zoals de vorige poster al zei moet je gewoon een mixprogramma opstarten, en de settings opslaan.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, nou ik heb dus gekeken bij de instellingen, en inderdaad alles stond op 0, maar als ik xmms of elk ander geluidsprogramma probeer op te starten gaat het desbetreffende proggie vast zitten.

Ik zal mandrake 8.1 nog wel een keer overnieuw instaleren
en kijken of 'ie dan wel werkt, als dit niet het geval is ga ik mandrake 8.0 weer instaleren, alleen heb ik daar het probleem dat de usb daar niet werkt, ze hebben tegen me gezegt dat ik de kernel dan moet updaten naar een nieuwere versie, hoe doe ik dit? :?

Verwijderd

:? Vage vastlopers. Nou ja, probeer het anders 's met mpg123. In de console 'mpg123 mp3file' dus.

edit: voor die kernelupgrade kun je het een rpm'tje dl'en uit de update sectie op Mandrake mirrors. 2.4.7 is beschikbaar. Lijkt me wel wat riskant; geen ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
Nou eh, ik heb het met mpg123 geprobeerd enneh dat was geen succes hij kon niet iets niet doen, wat weet ik niet meer :p

Maar ik heb nu een ander goed proggie gevonden!! namelijk freeAMP!!!! *D

Werkt perfecTo!! :9~

Maar bedankt iedereen!! Thnz a million!! B-)

M'n geluidskaart werkte dus wel maar die verrote proggies niet!!

Owjah!! Vraagjuh weet iemand een proggie voor de webcam?
Pagina: 1