Toon posts:

hoelang T-bird 1.2ghz zonder actieve koeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vanmiddag op school een discusie met _Mala_ hoelang een T-bird 800 mhz <- [EDIT] zonder actieve koeling kon (wel heatsink..coolermaster..maar geen draaiende cpu fan). Want zijn CPU fan deed de laatste tijd raar, maar hij dacht dat als hij uitviel, de proc het ook wel overleefde met heatsink, ik zei hem al gelijk dat de CPU dan binnen een paar seconde dood zou zijn.... Wie heeft er nou gelijk?

Verwijderd

De CPU zal het wel een tijdje overleven. Hangt ook van je airflow af. Een paar minuten zal de CPU wel overleven.

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:23
Nou hij doet het langer dan een paar seconde hoor. meestal crasht de pc gewoon maar blijft de cpu heel.... (niet altijd dus) Ik houd zovaak ff de fan van de cpu stil om te kijken of ie veel herrie maakt of niet. Een minuut of wat zonder fan moet wel gaan. (licht ook aan v-core en cpu snelheid natuurlijk)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04

JJJ

Ik geef hem 5 seconden.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb een keer een lineaal in m'n cpu fan gekregen ( nee niet vragen hoe ) fan viel uit
heeft ongeveer 30 sec stil gestaan
amd leeft nog ( een 1 ghzje )

Verwijderd

Topicstarter
Maar......hij blijft dus niet leven met alleen een heatsink (een paar seconden/minuten wel) :?

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Uit ervaring kan ik je vertellen, dat als je geen heatsink gebruikt je CPU binnen enkele seconden al naar de klote is.

Dan is het alleen nog niet echt zichtbaar, hoelanger je wacht hoe beter zichtbaar het wordt.

Met een Heatsink en een goeie airflow denk ik dat hij het wel wat langer zal uithouden maar hoelang zou ik je niet kunne vertellen.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

is daar laatst niet een draadje over geweest? Volgens mij hielden de AMD's het niet echt lang vol zonder koeling

• Mottebelke
  • Laatst online: 14:29
Hum, was daar laatst geen artikel over??? Ik zal eens even zoeken.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Kijk maar eens bij ome tom (www.tomshardware.com).....

Die probeerde het zelfs zonder heatsink B-)

Met heatsink zal het wel iets langer zijn maar weet je zeker dat je je TB zo kwijt wil raken :?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
even een editje!!! het is trouwens een 800mhz T-bird :)

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Bij dat artikel haalde ze ook de heatsink er af.. :P

Ik denk dat ie het niet langer uit zal houden dan 30 sec. omdat de heatsink natuurlijk ook warmte opneemt zonder fan erop.. :)

Eeuwige n00b

• Mottebelke
  • Laatst online: 14:29
Gevonden!!!
Hier staat iets in over CPU's zonder actieve koeling:
http://www.tweakers.net/nieuws/18478

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

linkje naar het artikel hier bij tomshardware.de.. :P

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
JA, dat DIV-Xje heb ik ook gezien >:) die rulde!!! Echt vet hoe die AMD's stierven....wel petje af voor de Intel's -> 0% schade aan processor en moederbord :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
sjees er staat een 80 mm op te brullen als die fan uitvalt draai ik door hoop ik >:)

Verwijderd

heb die van mij es een tijdeje zonder fan gedraait 1133@1333 cooler:6i11 cm.

werd niet veel warmer en liep ook niet vast, alleen heel veel ongeldige bewerkingen.

dus een poosje houd ie et echtwel uit

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 19:42

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Ik heb een keer een Tbird 1000Mhz een half uur laten draaien met een stukke fan(de koeler was een Spire-kloon). Hij werd VET heet, en ik heb dan ook mijn handen verbrand aan de heatsink, maar dat ding gaat nog als de brandweer
Hij liep natuurlijk vast, maar hij liep wel door(hij was na een half uur nl nog vet heet)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• _MaLa_
kijk die 800 mhz series die worden nie zo super heet als je het vergelijk met 1,4 ... duron vooral nie

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 20:29 schreef _MaLa_ het volgende:
sjees er staat een 80 mm op te brullen als die fan uitvalt draai ik door hoop ik >:)
Hebbie nu al een Alpha ofzo gehaald?? Ik zou maar niet te veel op dat 80mm monster rekenen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 20:31 schreef _MaLa_ het volgende:
kijk die 800 mhz series die worden nie zo super heet als je het vergelijk met 1,4 ... duron vooral nie
Duron 800 >:) INSIDE!!

• _MaLa_
ik hou hem sterk in de gaten met mbm maar pc staat wel altijd aan.

Ook als ik er nie ben hihih :) hij hoort officieel 4500 rpm te draaien, maar vaak gaat hij 4000 draaien met wat herrie en opeens is het weg ... is coolermaster
Pagina: 1