Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
als je het mamaplankje + proc. die je nu hebt wil verkopen kan je dan de prijs ff mailen naar hj1987@hotmail.com?[/off]
DDR is toch 2X zo snel (ik heb er spijt van dat ik het niet genomen heb)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
2x??Op dinsdag 02 oktober 2001 20:10 schreef Hielkej het volgende:
[off-topic]
als je het mamaplankje + proc. die je nu hebt wil verkopen kan je dan de prijs ff mailen naar hj1987@hotmail.com?[/off]
DDR is toch 2X zo snel (ik heb er spijt van dat ik het niet genomen heb)
In your dreams !
FF denken hoor, wat kan ik daar nu voor vragen.als je het mamaplankje + proc. die je nu hebt wil verkopen kan je dan de prijs ff mailen naar hj1987@hotmail.com?[/off]
Het is geloof ik een ABIT BX6 met dus Intel Celeron 466 Mhz.
Wat het waard is als je het nu koopt: geen idee.
Ik vraag er niet meer dan 200 piek voor, in overleg! Ik mail wel ff.
10% is natuurlijk niet niks, maar veel is ook anders. Geen 300 piek waard denk ik. Ik heb eigenlijk al genoeg aan 1+ Ghz, maar 1.4 Ghz kost maar 350 piek dus koop ik dat maarOp dinsdag 02 oktober 2001 20:11 schreef nitenite het volgende:
DDR is gemiddeld iets van 10% sneller op je totale systeem.
Nu moet ik alleen nog kiezen welk moederbord. Abit of Asus denk ik.
Dan zou ik toch voor een Asus gaan. Had hiervoor ook een Abit, maar de Asus bevalt me veel beter... En is zeer stabiel.Op dinsdag 02 oktober 2001 20:23 schreef QuestGamer het volgende:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
448MB? Hoeveel reepjes? Je moet de PCM van september eens lezen: hoe meer RAM-modules, hoe minder de winst is.Op dinsdag 02 oktober 2001 20:05 schreef QuestGamer het volgende:
Want hoeveel heb je nu eenmaal aan DDR RAM? Het kost me 300 piek meer (200 piek voor 512 MB DDR en 100 meer voor het moederbord) als ik DDR RAM wil, want ik heb nog 448 SDRAM wat ik gewoon nog kan gebruiken
448MB (256MB + 128MB + 64MB) onder Win2k bleek 7% trager (!!!) te zijn bij de Sysmark2001 test dan 128MB!
Lijkt me erg sterk !!Op dinsdag 02 oktober 2001 20:44 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
448MB? Hoeveel reepjes? Je moet de PCM van september eens lezen: hoe meer RAM-modules, hoe minder de winst is.
448MB (256MB + 128MB + 64MB) onder Win2k bleek 7% trager (!!!) te zijn bij de Sysmark2001 test dan 128MB!
Met 448 MB kan je echt wel ff veel meer dan met 128 MB
4x256 mb cas2 @ cas2.5 (wegens 4 sloetn blablabla)
(zit op andere pc.. ongeveer zelfde specs als onder!
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Inderdaad, ik heb 256 MB + 128 MB + 64 MB.448MB (256MB + 128MB + 64MB) onder Win2k bleek 7% trager (!!!) te zijn bij de Sysmark2001 test dan 128MB!
Alleen die van 64 is 100 Mhz, de rest 133 Mhz.
Binnenkort koop ik een 128 MB-133 dan heb ik 512 MB 133 Mhz, maar nog steeds op 3 reepjes. Maakt het nou echt uit als ik daar 2 reepjes (2x 256) van maak???
Natuurlijk gebruikt je proc zoveel mogelijk zijn cache geheugen (veel sneller), en wordt het ram maar "zelden" geraadpleegd, dit is de reden waarom je systeem uiteindelijk maar 10% sneller wordt, wat uiteindelijk veel is voor 1 onderdeel.
Ik zou wel DDR nemen, maar dan meer omdat er dan ook een nieuwere chipset op zit (KT266 werkt niet met een 686B southbridge om iets te zeggen, dus heb je die bug niet
die test van meerdere bankjes, heb daar ook wat van gelezen, maar sinds ik ram bijgestoken heb is bv mijn 3Dmark score niet gezakt (gelijk gebleven), maar andere progs (die veel ram gebruiken) draaien wel beter
ik vraag mij dus af of het niet lig aan een minder goed mobo/biosinstellingen en dergelijke
of misschien zijn die benchprogs wel slecht, want je moet mij echt niet wijsmaken dat w2k beter draait op 1x 128 dan 2x 128, die 256mb zal VEEL beter draaien (genoeg ervaring mee)
C!T juni 2001:
"Zoals de zaken er nu voor staan maakt DDR-geheugen een systeem nauwelijks sneller. De Pentium III lijkt er helemaal geen baat bij te hebben, en Athlon-systemen worden er met de AMD-760 chipset hooguit vier procent sneller van, afhankelijk van de toepassing."
Rest van artikel op aanvraag.
Forza Mucca!
Verwijderd
Als je ram niet door je Mobo wordt gecached wordt het geheel idd langzamerOp dinsdag 02 oktober 2001 20:51 schreef Sir_Killalot het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk !!
Met 448 MB kan je echt wel ff veel meer dan met 128 MB
Natuurlijk wil ik een goed moederbord, het punt is dat ik niet weet hoe er achter te komen welke de beste isOp dinsdag 02 oktober 2001 22:57 schreef Rollerjooster het volgende:
Koop vooral een erg goed moederbord; denk aan het Principe van de Zwakste Schakel.
Trouwens, waar kan je ergens zo'n SYSCHECK progje downloaden ofzo, waar je dan die benchmarkscores mee kan krijgen?
asus av266
abit kg7(-raid optional)
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
ben ik nu gek of is dit een handige oplossing
Als jij mij een mobo aanwijst die dit kan, beiden soorten RAM ondersteune... Bestaan niet dacht ikOp dinsdag 02 oktober 2001 23:15 schreef CyBoB het volgende:
als je nu een moederbord koopt die ddr en gewoon sdram ondersteund koopt dan kan je je eigen geheugen gebruiken en misschien nog eens in de toekomst dat vervangen door ddr ram. ben ik nu gek of is dit een handige oplossing
Jammer
Verwijderd
ASUS A7A266 kan dit wel hoor!Op dinsdag 02 oktober 2001 23:18 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Als jij mij een mobo aanwijst die dit kan, beiden soorten RAM ondersteune... Bestaan niet dacht ik
Jammer
Forza Mucca!
Forza Mucca!
Verwijderd
Dacht op dit moment 1 van de snelste ddr chipsets die er is.
Op dit moederbord kan als ik me niet vergis 2*ddr en 2*sdram
Alleen kwa overclock features zou het moederbord wat minder zijn.
Magoed wat wil je voor 180 piek
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Nu al 3 mensen die me dit bordje aanraden!Op dinsdag 02 oktober 2001 23:28 schreef Kloeloos het volgende:
ECS K7S5A (DDR) is dat niks voor je?
Dacht op dit moment 1 van de snelste ddr chipsets die er is.
Op dit moederbord kan als ik me niet vergis 2*ddr en 2*sdram
Alleen kwa overclock features zou het moederbord wat minder zijn. Magoed wat wil je voor 180 piek
Er kan dus 512 MB DDR maar ok 512 MB SDRAM op? Klinkt goed.
Ik heb wel wat meer dan 180 piek over voor een bordje, maar als deze goed genoeg is koop ik hem
Waar vindt ik reviews/bewijzen/tests?
Je krijgt in het gunstigste geval 2x zo snel geheugen, maar in veel gevallen zal de latency belangrijker zijn dan de data throughput, zeker bij veel random lezen valt het dus wat tegen.
Daarnaast wordt je systeem er niet 2x zo snel van, want vaak is je HD te langzaam, je processor vol belast, kan je videokaart niet meer beeldjes produceren of besluit windows even BSOD te geven, wanneer je toch weer opnieuw moet opstarten, wat ook amper sneller gaat met DDR
Oftwel allemaal redenen waarom die 300 piek niet nodig is, maar nu de redenen waarom het wel nuttig is:
Als je goed kijkt zijn in sommige opstellingen DDR-modules beter over te clocken dan gewone, in dat geval scheelt het gewoon om over te stappen.
Wat zijn de kosten van een normale 4% winst op je systeem, een sneller HD kost je ook al gauw veel geld, bv. een RAID (mirror) kost je ook al 300 piek of meer, en levert ook wel performance, maar ook geen 100% extra.
Daarnaast kan ik niet in je portemonaie kijken, ik weet wel dat een HD of videokaart vaker worden vervangen, dan een mobo/processor combi, dus zou ik op de basis niet al te veel bezuinigen, ga voor DDR, in het ergste geval heb je een snel systeem
Verwijderd
ofterwijl koop je een epox bordOp dinsdag 02 oktober 2001 22:57 schreef Rollerjooster het volgende:
Koop vooral een erg goed moederbord; denk aan het Principe van de Zwakste Schakel.
super stabiel heel goed over te klokken en een goede sensor voor je temp (sorry for asus maar ja)
Verwijderd
Loopt echt goed, zeer tevreden over. Ik ben geen overklokker, dus als je daar aan wilt beginnen, moet je misschien iets anders nemen.
Als je de L versie neemt krijg je ook een onboard LAN. Heb ik gedaan, scheelt weer een kaartje inbouwen.
Ik heb hem besteld bij aaarde.nl Maandag besteld, maandag in huis.
Zeer tevreden over! Samen met een Athlon TB 1000 mhz + cooler maar 500,- inc. Geen geld.
Maar goed, als het aan mij ligt is het mobo een echt aanradertje voor de niet-overclockers zoals ik.
En wat doet SysMark? idd: tests uitvoeren die niet meer dan 256MB RAM snoepen.Op dinsdag 02 oktober 2001 20:44 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
448MB? Hoeveel reepjes? Je moet de PCM van september eens lezen: hoe meer RAM-modules, hoe minder de winst is.
Verwijderd
Ziet er wel leuk uit. Ondersteunt nog geen PC2400 maarja, overclocken kan ook wel. Ondersteunt wel de AMD XP
VIA link met de future mobos met K7T266A. :
http://www.via.com.tw/jsp/en/products/apollo/ddrmobo.jsp
Ik ga zelf warschijnlijk de nieuwe ASUS kopen met 256 DDR Crucial 2CAS ---> 120.-
Maar eerst wacht ik ff op benchamrks tussen de nieuwe mobo's met K7T266A.*D
Dus nog ff wachten
Ik heb ASUS A7V133, da's een lekker bordje hoor. Loopt lekker stabiel, en heb er nooit problemen mee gehad.Op dinsdag 02 oktober 2001 20:23 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
10% is natuurlijk niet niks, maar veel is ook anders. Geen 300 piek waard denk ik. Ik heb eigenlijk al genoeg aan 1+ Ghz, maar 1.4 Ghz kost maar 350 piek dus koop ik dat maar
Wat betreft dat PCM spookverhaal; ik heb de test niet gelezen, maar amateurs zijn het wel degelijk. Mijn bak heeft nog nooit zo snel gedraaid sinds ik er veel ram in heb zitten. Ook niet meer dan logisch als je weet dat dat surplus aan ram gewoon gebruikt wordt voor systeemcaching; m'n disk wordt merkbaar minder gebruikt
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Hee gitaar, waarom 1GB cas2@cas2,5? Wat is dat 4sloten verhaal?Op dinsdag 02 oktober 2001 22:18 schreef gitaarwerk het volgende:
ich habe
4x256 mb cas2 @ cas2.5 (wegens 4 sloetn blablabla)
(zit op andere pc.. ongeveer zelfde specs als onder!)
Mijn P2B PII-350 draait prima met 1GB cas3-2-2@cas2-2-2 (nu de defecte Dimm is omgeruild
Verwijderd
Kep 2x 128 en 1x 256 en dat werkt toch echt gruwelijk sneller... dus tests zeggen niet altijd alles!!!
Op dinsdag 02 oktober 2001 20:44 schreef F.U.B.A.R het volgende:
[..]
alleen dat bord wil je niet. ali sjipsetOp dinsdag 02 oktober 2001 23:20 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
[..]
ASUS A7A266 kan dit wel hoor!(2x DDR RAM / 3x SDR RAM)
ECS bordje is idd goede optie.
geloof dat epox ook een mooi ddr/sdr bordje had...
Daarnaast upgrade technisch: SDram zal minder en minder gemaakt worden en dus op den duur duur worden (zie Edo ram) dit kan zeer nadelig zijn bij upgraden van geheugen, maar mischien ook bij upgraden van CPU/mobo!
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ha, sure, ook nu de KT266A voor de deur staat ?Op dinsdag 02 oktober 2001 22:56 schreef Rollerjooster het volgende:
Over de prestatie van DDR-systemen:
C!T juni 2001:
"Zoals de zaken er nu voor staan maakt DDR-geheugen een systeem nauwelijks sneller. De Pentium III lijkt er helemaal geen baat bij te hebben, en Athlon-systemen worden er met de AMD-760 chipset hooguit vier procent sneller van, afhankelijk van de toepassing."
Rest van artikel op aanvraag.
Is leuk speelgoed, nauwlijks sneller..sure, groot gelijk, solitaire gaat op beide systemen even snel
Maar als we gaan kweeken op een KT133A of een KT266A dan loopt de ander rondjes om de een..mag jij raden wie de meeste rondjes kan lopen
Kijk hier anders maar eens naar..
http://www.amd3d.com/review/k7t266pro2/bench2.htm
Bijvoorbeeld