• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 21:36

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Sinds kort heb ik naast mijn Nokia 8250 een 8850 inn grbuik. Deze telefoon heeft echter 1 groot nadeel dat ik niet kan begrijpen. Misschien dat 1 van jullie mij kan helpen.

Het probleem is als volgt:
Mijn 8850 zuipt batterijen. :( Als ik niet bel haalt hij net 1 dag standby. Ik heb de batterijen van mijn Nokia 8250 en de 8850 omgewisseld en dat maakte geen verschil. Ook de codes voor Enhanced rate en Half rate heb ik gebruikt om deze uit te schakelen maar dat maakt ook geen verschil. Momenteel zit ik te wachten op een torx schroevedraaier om dan maar binnen in het toestel tekijken. Maar misschien dat jullie een idee hebben?

Bennie gek, ben een koe!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
heb ik ook last van. heb al dik jaar 8850 en idd ook meestal en dagje.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Maar heb je er niks aan gedaan? Je hebt hem niet onder de garantie laten nakijken of zo? Ik kan dat jammer genoeg niet aangezien ik hem voor weinig van iemand heb overgenomen. Hij is inmiddels meer dan 1 jaar oud maar is nagenoeg zo goed als nieuw. Daarom begrijp ik er niets van.

Bennie gek, ben een koe!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
tja hij haalde misschien in het begin wel iets meer. MAar het is en blijft gewoon een kleine rotaccu. Heb me er bij neergelegd. Bel er max. een uurtje mee per dag en dan is ie echt helemaal leeg.

Er zijn namaak accu's met hoge capaciteit! Daar ben ik naar opzoek. MAar dan voor een betere prijs dan ik ze tot nu toe ben tegen gekomen.

Standaard een laadsnoer in de auto en op mijn werk een adapter liggen :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Heb zelf ook vrienden met een 8850 en die hebben niets te klagen, waarschijnlijk softwarefout of iets anders bij ons dan. Ik heb zelf nu ook een 1000 mili-ampere batterij besteld, Standaard 600 of 650.

Ik heb het besteld bij www.koopjessite.nl , ik kwam hem alleen de volgende dag voor een stuk minder tegen bij http://users.pandora.be/technimex/nl.html.

Ik hoop dat deze batterij zal helpen.

Bennie gek, ben een koe!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
vind hem aardig ok

maar meeste telefoons kunnen maar 2 a 3 uur standby als je beltijd meerekent.

als je 2 a 3 uurtjes belt is hij zo leeg.

dan zal hij het waarschijnlijk de rest van de dag niet uithouden.

ik laat nu gewoon elke dag op.

is gewoon het beste vind ik

"If u do something do it with style, or do it at all."

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Ik ben nu blij dat ik de dag haal. Ik wordt nu gewoon verplicht om kort te bellen anders moet ik met 2 batterijen op zak gaan lopen.

Ik kwam er vanmorgen achter dat mijn 8850 nadat ik hem opgeladen had en had uitgezet s'nachts gewoon leeg loopt. Mijn 8850 lekt ergens dus gewoon stroom. Ik zette hem aan en toen had maar 2 streepjes stroom. Om half 1 smiddags moest ik batterij verwisselen om gewoon standby te kunnen zijn. Hij ziet er perfect uit maar door die batterij begint ie toch een beetje mijn keel uit tekomen.

Bennie gek, ben een koe!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 14:44
Op de nokia site staat 50-150h standby. Dit is vrij kort. Als je een redelijk kleine telefoon wilt en SUPERstandby tijden neem dan een Philips Xenium (600 uur standby.....)

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 23:02 schreef sigma01 het volgende:
Op de nokia site staat 50-150h standby. Dit is vrij kort. Als je een redelijk kleine telefoon wilt en SUPERstandby tijden neem dan een Philips Xenium (600 uur standby.....)
Leuk dat je reageerd maar ik ben niet op zoek naar advies voor een nieuwe telefoon maar ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn probleem. :)

Bennie gek, ben een koe!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Vaag......

Ik heb sinds kort de 8850 Gold Edition.
En ik heb meestal een standby van een dag of 5.
Soms 4, hangt ervan hoeveel ik bel.
Ik doe hem dan wel 's avonds uit.
En hij "lekt" ook geen stroom of zo als tie uit staat.

Je moet hem gewoon eens helemaal leeg laten lopen en dan helemaal vol opladen terwijl die uitstaat.
Zo heb ik hem in ieder geval (op aanraden van een vriend) opgeladen aan het begin.

Of je moet hem continue opladen....... (bureaulader of zo)

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Ik heb hem al een keer helemaal leeg laten lopen en dat hielp ook niet. Hij loopt even hard leeg. :(

Ik ga morgen een torx-6 schroevendraaier halen en zal ik eens kijken of ik er met mijn gezonde verstand iets fouts aan kan vinden. Zal wel niet maar ik kan het altijd proberen.

Anders moet ik of hem wegbrengen voor onderzoek of gewoon verkopen. Niet leuk maar mijn 8250 zuigt niet en dan gebruik ik die wel gewoon weer.

Bennie gek, ben een koe!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn batterij ontvangen en in mijn bureaulader geplaatst. Maar heb ook mijn torx-6 binnen dus dat wordt weer ff hobbybobben.

Bennie gek, ben een koe!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Laat even weten of je wat vindt.

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Topicstarter
Net even mijn 8850 uit elkaar zitten halen, nada noppes niks raars te vinden naar mijn oordeel. Ik heb hem wel gelijk binnen effe schoongemaakt met een doek, hopen dat dan maar helpt. :?

Anders moet ik het met m'n extended batterij maar doen. Alhoewel ik nog niet eens weet hoelang hij daarop zal werken.

Hobbybob heeft dus jammer genoeg niet geholpen. Mochten jullie nog tips hebben waar ik naar moet kijken geef dat aub even aan. Misschien dat ik dan nog iets kan doen.

Anders wordt het misschien weer tijd om hem maar weer in te ruilen voor een nieuwe. Kon de 9210 ook voor een prikkie krijgen maar die schijnt nog met aardig wat bugs te maken te hebben. En dan is het wel een hoop geld dat je riskeert.

Bennie gek, ben een koe!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

wat je zou kunnen proberen is een software update, bij een nokia service center ofzo

suc6
Pagina: 1