Het oneindige X 0
Ligt eraan.. wat wil je ermee?
Ik wil er mee berijken dat ik uit een bestand(php) een aantal variablen halen en als het bestand niet bestaat een fout melding geven.
(jah ik ben een php newbie ik weet het allemaal nog niet)
Tot coasters Almar
Tot coasters Almar
Het oneindige X 0
Dat kan toch ook gewoon met includeOp dinsdag 02 oktober 2001 20:10 schreef Wokker het volgende:
Ik wil er mee berijken dat ik uit een bestand(php) een aantal variablen halen en als het bestand niet bestaat een fout melding geven.
code:
1
2
3
4
5
6
| $include_file = 'filename.php';
if (file_exsists($include_file)) {
include($include_file);
} else {
die('Include file bestaat niet');
} |
Zou je bijvoorbeeld kunnen doen.
Je hoeft niet elke post met je naam of whatever af te sluiten. Je naam staat ook al links van je bericht en er zijn redelijk wat mensen die zich er aan ergeren.Tot coasters Almar
Ok sorry voor me naam onderaan 
Ik ben het zo gewendt van het ander forum waar ik veel post en daar is het zeer gebruikelijk
Sorry
Bedankt voor je reactie
Ik ben het zo gewendt van het ander forum waar ik veel post en daar is het zeer gebruikelijk
Bedankt voor je reactie
Het oneindige X 0
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <? $include_file = '$page.php'; if (file_exists('$page.php')) { include("$page.php"); } else { include("leeg.php"); } ?> |
hij include nu volgens mij ook leeg.php maar dat moet niet dat moet ie alleen doen als het bestand niet bestaat wat doe ik verkeerd !?!
TOt Coasters Almar
Het oneindige X 0
Verwijderd
Het komt waarschijnlijk doordat $page leeg is.
Wat is $page, waar haal je de waarde vandaan?
Oeps sorry
ben het zo gewendt
maar heb je ook antwoordt op me vraag ?!?! hheheh sorry
maar heb je ook antwoordt op me vraag ?!?! hheheh sorry
Het oneindige X 0
$page wordt gebruikt als bestand naam in me script zet ie .php er achter en dan include ie het bestand !!Hij roept het bestand aan Door dit in je adress balk te tikkenOp woensdag 03 oktober 2001 10:25 schreef mvkooten het volgende:
Het komt waarschijnlijk doordat $page leeg is.
/test/text.php?page=bla.php
Het oneindige X 0
whoo ik maak een beetje veel tik fouten 
oeps nog een x hoe ik de var. $page aanroep.
test/text.php?page=blaa
oeps nog een x hoe ik de var. $page aanroep.
test/text.php?page=blaa
Het oneindige X 0
Als $page = 'bla.php'
'$page.php' zoekt naar bestand $page.php
"$page.php" zoekt naar bestand bla.php.php
Dus ik denk dat je "$page" bedoelt ...
Verwijderd
Juist, zo moet het werkenOp woensdag 03 oktober 2001 10:41 schreef arjenk het volgende:
Dus ik denk dat je "$page" bedoelt ...
Thnx dat was het dus 
Eigenlijk te simpel voor woorden
Sorry! !
Eigenlijk te simpel voor woorden
Sorry! !
Het oneindige X 0
en nu even antwoord geven op de vraag
het kan met fopen maar let erop dat het NIET uitgevoerd word (je code die je laad)
include is nix anders dan dit:
BTW ... dit zijn leuke dingen om te weten .. maar ALS iemand er op zoekt zal ie nooit et antwoord vinden
het kan met fopen maar let erop dat het NIET uitgevoerd word (je code die je laad)
include is nix anders dan dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <? function include($file) //JA ik vergeet hier 1 argument maar tis voor een voorbeeld! >:) { clearstatcache(); if(file_exists($file) &amp;&amp; ($fh = @fopen($file,'r'))) eval(fread($fh,filesize($file))); else // heel hard gillen hier .. want der is iets STUK print '<h1> ERROR </h1>'; } ?> |
BTW ... dit zijn leuke dingen om te weten .. maar ALS iemand er op zoekt zal ie nooit et antwoord vinden
Pagina: 1