[linux] Probleem met kernel

Pagina: 1
Acties:

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Ik ben bezig met een LFS systeem, maar als ik een nieuwe kernel compile en installeer, krijg ik steeds de volgende foutmelding bij het opstarten, nadat hij de harde schijven gedetecteerd heeft:
kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k binmft-464c (errno = 8)
Komt iemand deze melding bekend voor? Zo ja, hoe is het opgelost? Ik had nml de eerste keer support voor ELF/A.OUT/MISC binaries als module ingebakken, en ik las via google ergens dat dat fout was. Nieuwe kernel dus gemaakt, maar nog steeds die fout, terwijl ze nu niet als module erin zaten. Dus heb ik /usr/src/linux maar weer verwijderd, en opnieuw begonnen met de 2.4.10 kernel, maar die zegt precies hetzelfde. Lilo staat ook goed.

Enig idee, iemand?

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Bijk eens in je /etc/modules of /etc/modules.conf mischien staat daar een module die je niet meer nodig hebt (niet als module hebt gecompiled.......) Als je systeem ook zonder werkt dan kan je de regel zelfs gewoon verwijderen :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Wat hier staat is dat je /sbin/modprobe een ELF binary is en dat je kernel geen ELF support heeft.
Komt iemand deze melding bekend voor? Zo ja, hoe is het opgelost? Ik had nml de eerste keer support voor ELF/A.OUT/MISC binaries als module ingebakken, en ik las via google ergens dat dat fout was. Nieuwe kernel dus gemaakt, maar nog steeds die fout, terwijl ze nu niet als module erin zaten. Dus heb ik /usr/src/linux maar weer verwijderd, en opnieuw begonnen met de 2.4.10 kernel, maar die zegt precies hetzelfde. Lilo staat ook goed.
Je weet zeker dat je kernel ELF support heeft ?? Zorg er ook voor dat /proc/kcore ELF formaat is, is ook een kerneloptie.

• igmar

igmar

ISO20022

errno 8 = exec format error
binfmt-464c = EL (maw : ELF formaat)

(0x46 = E, 0x4c = L)

maw : je kernel heeft geen ELF support. Weet je zeker dat ja na de recompile de goede kernel boot ??

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Topicstarter
Sorry, 't was een stom foutje :)

Ik had in het host-OS (Debian) een kernel gezet die in het LFS systeem gecompiled was, zodat je die in lilo.conf kan zetten om op te starten.. maar dat deed ik alleen de eerste keer. Dus de keren daarop bootte hij idd nog de oude kernel, met ELF/a.out/misc binairies als modules |:(

't Werkt nu weer, mijn LFS systeempje draait lekker :)

• igmar

igmar

ISO20022

Ik had in het host-OS (Debian) een kernel gezet die in het LFS systeem gecompiled was, zodat je die in lilo.conf kan zetten om op te starten.. maar dat deed ik alleen de eerste keer. Dus de keren daarop bootte hij idd nog de oude kernel, met ELF/a.out/misc binairies als modules |:(

't Werkt nu weer, mijn LFS systeempje draait lekker :)
ELF kun je niet als module draaien, omdat modprobe ELF is. Kan je wel als a.out compilen, maar ja, dan moet je a.out support in de kernel bakken.

Ik zou die a.out er gewoon uitschoppen, alles is ELF tegenwoordig.
Pagina: 1