Nieuwe core, de EYHJA.

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:58
Vanmiddag kwam er weer een nieuwe lading 1400 t-birdjes binnen op me werk en dan kijk ik altijd even naar cores. Nu zag ik dat de 1400 tjes een EYHJA core hadden. Ik heb nog niks kunnen testen maar hoop er morgen wel 1 te kunnen testen.

Mijn gevoel zegt dat het een goede core zal zijn :) (e=hoger dan a etc...)

Als er al mensen zijn me z'n core wil ik het graag horen. Zodra ik er 1 heb kunne testen horen jullie meer.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Met die WC van jou wil alles wel hoog komen ;)

Verwijderd

Ik zit al te wachten op de benchmarks ... :P ... .

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
sneak er eentje uit voor mij :) ik vertel je baas nix hoor :+

\ :D /

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
ik wil echt graag weten hoe warm die nieuwe core wordt want ik ben van plan er een te halen.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

is het geen 1.4 MP of XP?

• KryTech
Nope het is een gewone 1400 (10,5x133)

Morgen hoop ik meer te weten te komen

Verwijderd

/me benieuwd

• KryTech
Nou ik hem nu net even kort stondig kunnne testen op een Asus A7A266. Ik ben niet met de multipleir aan het spelen geweest maar alleen met de bus. 150x10,5 (1585 zei bios) op standaard voltage, liep prima stabiel met een simpele Spire 5E34B3-H cooler.

Meer heb ik niet kunnen testen hoop hem binnenkort even onder me peltier te kunnen leggen.

Tot nu toe lijkt de core dus niet slecht met standaard lucht koeling naar de 1600 is absoluut niet slecht.

De 3e regel begon met een 4 (41f om precies te zijn) dat baarde me wel wat zorgen aangezien de axia's met een 9 minder goed zijn dan de Y/R versies.

Verwijderd

een "4" is vaak beter dan een "y"

[cant hurt to try mode] hoeveel van die dingen hadden ze liggen, te koop? [/can't hurt to try mode]

;)

JC

• KryTech
Nou we hebben er nog 1 op voorraad :)

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 12:50 schreef KryTech het volgende:
Nou we hebben er nog 1 op voorraad :)
u have mail ;)

JC

• KryTech
Ik kan me mail nu ff niet cheke.. zodra ik thuis ben hoor je van me.

Verwijderd

no problemo

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
En, wat zijn de resultaten met deze nieuwe stepping?

Workstation

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Ueh, bij mij zit ie er al een week in hoor (komt bij de groothandel vandaan :) )

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 01:23 schreef BusMastah het volgende:
En, wat zijn de resultaten met deze nieuwe stepping?
zal het morgen weten te zeggen

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Euhm.. met }:O komt ie niet hoger dan 49 graden (dragon orb III )
Verder zat er geen multiplier lock op (alle L1 bruggen waren al verbonden :9~ )

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

temperatuur maakt ons niks uit, hoe ver ze overklokken wél

• BusMastah
Hey DD, wat is de max fsb die je hebt gehaald op je KG7? (Wel stabiele oc uiteraard ;) )
En is dat Corsair geheugen echt nodig om op die fsb te komen of is bijv. Crucial ook goed genoeg denk je?
Enneh, laatste vraagje, weet je misschien wanneer de KR7A uitkomt in NL? Thx alvast!

Workstation

Verwijderd

de hoogste FSB op cas 2 is voorlopig 154 MHz :(
op cas 2.5 doet hij wel 170 ..... k heb een niet erg gewillige KG7... maakt weinig uit eigenlijk, ik ga eerder voor een hoge CPU snelheid aan een vrij hoge FSB (ongeveer 150) dan krijg ik nog 930 mb/s fpu mem beadwidth in sandra...

Crucial is ongeveer even goed als corsair, misschien ietsje minder maar niet veel.

ABIT bord : ur guess is as good as mine

JC

• BusMastah
Ik heb door een foutje bij de afhandeling van m'n bestelling ipv PC133 Cas2 geheugen de DDR variant ontvangen, en nu twijfel ik of ik het DDR houd en er een passend (wat duurder) mobo bij zal kopen of het geheugen ruil voor het bedoelde SDRam en daar een wat goedkoper bord bijkoop.... Dus wat ik eigenlijk wil weten is het volgende: weet jij of Infineon PC2100 CAS2 goed genoeg presteert om de 150Cas2 te halen op een KG7, of moet ik alsnog het PC133 nemen en over een maand of 5/6 de KR7A nemen met (op dat moment) bekend goed overklokbaar DDR geheugen aanschaffen?

Workstation

Verwijderd

persoonlijk doe ik het liever meteen goed ... zou de KG7 kopen. Je kan altijd wachten natuurlijk, ik hou je niet tegen. 150 cas2 moet lukken met redelijk DDR geheugen (voltag wel omhoog naar 2.9 of zo)
Prestatieverschillen tussen verschillende moederborden zijn bijzonder klein ... ook al is de KR7A iets sneller, dat merk je enkel in een paar benchmarks. Ik wachtte er iig niet op. Meer kan ik er ook niet over zeggen ...

cheers

JC

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28
Sinds die EYHJA-core uit is gaat de AYHJA-core ineens stijgen, dus ik denk dat de AYHJA beter is of der gewoon uit gaat.

The devil is in the details.

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 13:18 schreef DuronDude het volgende:

[..]

u have mail ;)

JC
Zucht... je gaat me toch niet vertellen dat je nu alweer een nieuwe gaat kopen? Die misschien 133mhz verder komt?

Verwijderd

Duh..Een tweaker met geld of connecties wel :)

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Op woensdag 03 oktober 2001 12:29 schreef KryTech het volgende:
Nou ik hem nu net even kort stondig kunnne testen op een Asus A7A266. Ik ben niet met de multipleir aan het spelen geweest maar alleen met de bus.
De A7A266 kan ook niet multiplier OC-en. Ik vind het maar een suf plankje. Probeer liever eens de A7V266

All that you know, is at an end

• KryTech
Zoals ik dus al zei had ik niet veel tijd.. overklokken in de baas ze tijd is nu niet echt netjes.

Durondude heeft hem vanmiddag opgehaald dus die zal nu wel druk aan het overklokken zijn :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik ben benieuwd wat hij zal halen :)

39

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 17:34 schreef Homedisc het volgende:
ik ben benieuwd wat hij zal halen :)
JC kennende zou dat wel eens een aardige oc kunnen worden :)

Verwijderd

ik ben nog niet verder gekomen dan hem even te scannen .... voolopig nog steeds m'n 1.0 onder het waterblok....

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/EYHJA.jpg

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Komop, knikker die 1400 erin en laat ons niet langer in spanning zitten :P

39

Verwijderd

Ik ben REUZE benieuwd :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:27 schreef Homedisc het volgende:
Komop, knikker die 1400 erin en laat ons niet langer in spanning zitten :P
Het lijkt sinterklaasavond wel :P

Verwijderd

lol !

zal m'n best doen jongens, maar het zou laat kunnen worden ...
Ik ben even benieuwd als jullie, maar laat ons niet te veel verwachten .... t blijft een CPU ;)

JC

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:51 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Het lijkt sinterklaasavond wel :P
nou je het zegt, ik begin al zenuwachtig te worden :P

39

Verwijderd

voorlopige resultaten : niet spectaculair.
maar ook niet slecht.

ik draai nu 1.66 GHz op 1.95V, watergekoeld, 39C idle, 43C stressed... kan nog wel wat hoger met extra voltage dus.
met m'n alpha luchtkoelertje ging 1600 MHz niét ... in windows raken was geen probleem (1.97V) maar stabiel was het niet .... op 1.75V kwam ik niet echt ver ... 1580 freezede meteen toen ik de FSB veranderde in windows...

ga nog wat meer testen ... maar nu weten jullie toch al iets. (op www.hardocp.com hebben ze m'n thread in het forum aldaar ook al opgemerkt ... ik vermoed dat er binnenkort nog wel meer EYHJA's komen, maar het merendeel blijven AYHJA's...)

JC

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

1710 @ 2.12V .... werkt in ieder geval .. heb nog wat voltage over ... max temp is nu al 46°C ... zou toch dringend kouder koelwater willen :(

Verwijderd

Seg seg JC, b2oc aan't verwaarlozen toch? :p

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Yup... HardOCP heeft hem opgemerkt en er al een 2e post aan gewijd:

We mentioned seeing this new AMD TBird stepping in the [H]ardForum earlier and this is what Robert over at iCompZ has to say about it.

The stepping is one of the worst we tested.. We sold about 100 of them and out of the ones we tested it was tough to be stable at 1500 GHZ some ran around 1550 but they are nothing like the trusted ol AYHJA Y .. but at 1.4 they run as well as any ..my .02 cents.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

het is toch een lekkere snelheid die je hebt behaald, maar jammer genoeg is het minder dan dat ik had gehoopt.
Hopelijk zijn die Athlon XP's wel weer goed over te clocken :P

39

Verwijderd

1740 MHz is de limiet (2.40V) ... m'n water is te warm en op 50°+ krijg ik hem niet stabiel...

ik draai nu 1725 MHz (150 x 11.5) en dat lijkt best goed te gaan

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/1725.jpg

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hoe staan de timings van je ram nu? op de maximale "stabiele" snelheid.

39

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 00:05 schreef Homedisc het volgende:
hoe staan de timings van je ram nu? op de maximale "stabiele" snelheid.
cas 2
8-8-8-2-6-2-1-2-2-2

cpu/agp en chipset driving control settings : te veel om te typen... zie "ABIT KG7 vs EPoX 8K7A+" review op www.born2oc.be ... daar heb ik screenshots staan van de timings

• KryTech
Spectaculair is anders.. Maar 1700+ is nog niet zo slecht. Jammer dat het geen mega core blijkt te zijn, was toch een eind rijden :)

Verwijderd

it's all in the game ;)

Verwijderd

Maj. Waterkoeling is natuurlijk erg relaxt. Maar wat zou de gemiddelde 'E' doen met luchtkoeling? Silverado of zo.

/me staat op het punt een 1.4 aan te schaffen. Moet ik een Ayjha halen of een 'E'?

Verwijderd

ik zou voor de E gaan..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:30 schreef Zer0 het volgende:
Yup... HardOCP heeft hem opgemerkt en er al een 2e post aan gewijd:

We mentioned seeing this new AMD TBird stepping in the [H]ardForum earlier and this is what Robert over at iCompZ has to say about it.

The stepping is one of the worst we tested.. We sold about 100 of them and out of the ones we tested it was tough to be stable at 1500 GHZ some ran around 1550 but they are nothing like the trusted ol AYHJA Y .. but at 1.4 they run as well as any ..my .02 cents.

Zoek de fout })
(de fout staat ook Zer0 dus dit heb ik niet zelf gedaan)

The devil is in the details.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Op zondag 07 oktober 2001 18:47 schreef Marc00 het volgende:

[..]
Zoek de fout
(de fout staat ook Zer0 dus dit heb ik niet zelf gedaan)
WTF?

Verwijderd

zou het niet kunnen dat de menigte denkt dat de EYHJA versie beter is en dus met z'n allen gaan inkopen waardoor de prijs daalt? dan hebben we het nog nieteens over de AYHJA versie gehad :) (ga ik ook niet doen :)
ik heb zelf EYHJA besteld vandaag en ben reuze benieuwd of hij beter of minder goed te klokken is dan AYHJA.. ik lees eerst wel ff de laatste 2 pagina's van dit draadje :)

hmm pagina's gelezen maar het is niet echt verhelderend of de EYHJA nou de aankoop waard is, met het oog op maximale overklok resultaten
Pagina: 1