Ik heb thuis een AMD 1000 staan als server, hoofdzakelijk voor het internet, gebruik SyGate om de verbinding te delen, maar elke keer als ik deze PC opnieuw opstart (Windows ME) dan heb ik geen internet totdat ik een keer op Vernieuwen klik in Winipcfg, iemand misschien een oplossing??? (het is trouwens al 3 maanden zo aan de gang, dus niet heel dringend) Er zit 1 3com netwerkkaart in server en dat werkt verder goed met Sygate.
Verwijderd
Ik zou het niet weten... Klinkt vaag. Alle instellingen van de Inet-netwerkkaart wel 'automatisch' en de andere een 'vaste' IPadres gegeven?! Dan zou het moeten werken...
Hmm, misschien wel zo nuttig dan om iets over de TCP/IP instellingen en de netwerkomgeving te vertellen? Draai je bijv. een DHCP servertje of werk je met static-Ip's, en in dat geval: welk IP, subnetmask, DNS instellingen, etc.
Hmm, sorry dat ik laat pas weer reageer.
Sygate heeft alles op share gezet, via DHCP
Subnet 255.255.255.0
IP in 192.168.0.1 en 2 worden gebruikt
1 is server
2 is brak pctje
Vaste ip adressen heb ik al geprobeerd, maar dan zonder sygate, en dan zou ik 2e netwerkkaart erin moeten prikken...
Sygate heeft alles op share gezet, via DHCP
Subnet 255.255.255.0
IP in 192.168.0.1 en 2 worden gebruikt
1 is server
2 is brak pctje
Vaste ip adressen heb ik al geprobeerd, maar dan zonder sygate, en dan zou ik 2e netwerkkaart erin moeten prikken...
Daar heb je het al.. je moet wel 2 netwerkkaarten erin pluggen.... eentje zit zeg maar aan je internet kant... die hangt aan je kabel modem... en de ander hang je aan je netwerk kant.. dus die gaat naar een hub of switch....waar je de rest van je computers weer op hebt hangen 
het ziet er schematisch ongeveer zo uit:
internet -> server -> switch/hub/crosslink -> netwerk computers
in jouw geval :
internet -> 192.168.0.1 -> crosslink/switch/hub -> 192.168.0.2
het ziet er schematisch ongeveer zo uit:
internet -> server -> switch/hub/crosslink -> netwerk computers
in jouw geval :
internet -> 192.168.0.1 -> crosslink/switch/hub -> 192.168.0.2
Kunt u mijn Domeinnaam renamen??
Verwijderd
dat is niet helemaal waar...Sygate ondersteund Single NIC, wat wil zeggen dat je die ene netwerkkaart gebruikt voor zowel je internet als je netwerkverbinding. Ik kan je echter niet vertellen waarom het bij jou zo vaag doet. Zelf heb ik het ook eens geprobeerd met 1 NIC. Ging op zich goed, alleen kon 1 PC dus niet internetten (van de 3).
In Sygate kan je toch ook een vast IP opgeven ipv DHCP ?
In Sygate kan je toch ook een vast IP opgeven ipv DHCP ?
Ik zal er maar effe bijzeggen dat de kabel in de Hub zit, net als beide PC's, en op allebei de PC's werkt internet gewoon, nadat ik gerefreshed heb, ook al staat DHCP aan, de ip's die hij afgeeft blijven hetzelfde.
Straks als ik thuis ben zal ik eens vaste ip instellen en checken
Straks als ik thuis ben zal ik eens vaste ip instellen en checken
Pagina: 1