Iiyama Vision master pro 512

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 09:00

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Heeft iemand deze big bad :7 22" monitor al, en hoe zijn de ervaringen ??

Yo.

• Basje|IA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06-2009
Op dinsdag 02 oktober 2001 19:18 schreef VonFoX het volgende:
Heeft iemand deze big bad :7 22" monitor al, en hoe zijn de ervaringen ??
Ik heb ,m al een paar maanden en ik kan je zeggen dat ie zwaar OK is.
4 USB poorten ingebouwd en 2 kleine speakers, verder de mogelijkheid om er 2 systemen op aan te sluiten.
Wat betrefd de beeldkwaliteit is ie ook dik in orde, alleen heb ik wat moeite om de juiste instellingen te vinden omdat er zoveel in te stellen valt *D

Verwijderd

Hmm, als je nou ff de search gebruikt, hier zijn al tig topics over. En ja ik heb um :) en ik vinnut een fijn thingie :)

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op zondag 09 juni 2002 23:49 schreef shapezzz het volgende:

[..]

4 USB poorten ingebouwd en 2 kleine speakers, verder de mogelijkheid om er 2 systemen op aan te sluiten.
Wat betrefd de beeldkwaliteit is ie ook dik in orde, alleen heb ik wat moeite om de juiste instellingen te vinden omdat er zoveel in te stellen valt *D
het belangrijkste van een monitor is altijd nog beeldkwaliteit, en daar begin jij het laatst over :P

mijn T.net systeemspecspagina

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Ik heb het voornemen na de zomer (tja, mijn vakantie is nu ook niet bepaald gratis ;)) De VM pro 511 aan te schaffen...

Om er meerdere systemen op aan te sluiten heb ik een dataswitch...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:16
Op zondag 09 juni 2002 23:49 schreef shapezzz het volgende:

[..]

Op maandag 10 juni 2002 01:45 schreef RRX het volgende:

[..]

het belangrijkste van een monitor is altijd nog beeldkwaliteit, en daar begin jij het laatst over :P
Waarschijnlijk in willekeurige volgorde!!!
Opties zijn ook belangrijk voor de :9~ faktor :)

McLaren \o/

Verwijderd

Kan er niemand eens een pic posten van een werkomgeving met een vm512? Kunnen we goed de schaal inschatten en zien hoe groot ie is.

• Scourger
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07-2014

Scourger

The Leechmaster

Ik heb hem vorige week 3 dagen in huis gehad, maar ik heb hem weer terug gebracht.

Het leek me wel een fijne monitor, en had op zich wel aardige ervaringen met de wat oudere modellen van de 17" IIyama schermen (op de Universiteit staat een heel legioen van die dingen, vandaar). Ik had hem dus besteld, en na mezelf een hernia getild te hebben :7 en ik hem voor het eerst aanzette, viel het beeld nogal tegen. Het beeld was zeer onscherp, dus ik aan de instellingen frommelen. Hielp niets.

Vervolgens 3 andere computers eraan gehangen (allemaal met andere videokaart), allemaal met slecht beeld. Dus ik gefrustreerd ff op GOT gezocht, en het bleek dat dit wel vaker voorkwam met de 512 serie. Een hoop exemplaren hebben naar het schijnt meteen al een slecht beeld, hetgeen op zich niet zo heel dramatisch is (er zit immers toch nog garantie op 8-)), maar het is wel vervelend als je nieuwe monitor meteen al brak is.

Dus ik ben uiteraard terug gegaan naar de winkel, waar ze hem natuurlijk nogmaals gingen testen, met dezelfde uitslag: beeld faalt :(.
Ze hadden hem echter speciaal voor mij besteld, omdat ze hem standaard niet op voorraad hebben (had hem namelijk gehaald bij de lokale computershop in Krimpen a/d IJssel, en daar wonen niet zoveel freaks die zo'n monitor willen hebben :Y)). Dus ze konden niet meteen een nieuwe meegeven. Ze zouden hem terugsturen naar IIyama en moeten wachten op een vervanger.

Aangezien ik echter geen zin had om weer een paar dagen te wachten om vervolgens het risico te lopen dat ook de volgende weer brak zou zijn (en mijn geluk kennende zou het zo nog wel even door kunnen gaan ;(), heb ik toen maar gevraagd of ik mijn geld terug kon krijgen. Gelukkig kon dat (petje af voor A-Sys Computers :)), zodat ik nog ff kan denken wat voor andere monitor ik zal gaan kopen. Het wordt in ieder geval geen IIyama.

Ik overweeg nu overigens een Eizo Flexscan T965-K aan te schaffen. Ik hoor namelijk niets anders als positive berichten over Eizo, maar ik wil 'm wel eerst ff testen met m'n bak (heb nog maar heel weinig persoonlijke ervaring met Eizo monitoren).
Bovendien is die T965-K zwart, hetgeen duidelijk een stuk beter bij m'n zwarte Lian-Li past dan zo'n spierwitte IIyama VM Pro 512 (en bij m'n zwarte toetsenbord, en bijna zwarte stereoinstallatie). Hij is alleen wel meteen een stuk duurder.... dus ik twijfel nog.

Maar één ding is zeker over de VM Pro 512: hij is groot >:) Errug groot 8-)
Het valt vies tegen als je na de 512 opeens een 19" monitortje op je bureau hebt staan..... en 17" is al helemaal suf :r

2x Athlon XP 1800+ | Asus A7M266-D | 1024 MB Reg/ECC | MSI GF 4 Ti 4400 | Adaptec 39160 | Cheetah X15-36LP 36 | 2x Maxtor Atlas 10K-III 73 | LiteOn LTD163D | Plextor PX-W4012A | 3C2000 | SB Audigy | Enermax 550 VE-FMA | Lian-Li PC71| 2x Eizo T965

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#ervaring

En geen oude FAQ-topics omhoog knallen aub :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.